ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, November 30, 2014

MAHA 2014

Salam kengkawan semua, korang dah pg MAHA? Saya dah pegi tapi rasanya tak puas sebab tak dapat memenuhi tuntutan anak-anak. Diorang sibuk nak tengok arnab. tapi hujan so macam payah nak tengok kat area arnab tue. Kitaorang pegi hari Jumaat. Tak sanggup nak pegi Sabtu&Ahad gerenti sesak bangat .. Sebelum korang pegi sana parking keta RM5 ye.. bayar masa nak keluar hihi...Mula-mula sampai je nampak lori nie.. nak panggil lori ke? Gasaklah... Budak-budak dah jerit "mama nak naik loriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

Mohla tengok gambar2 yang ada. Sampai-sampai bebudak dah haus. Anak-anak memang hantu iceblanded. Kat sini je beli 3 botol ice blanded. Lum masuk dalam lagi ye..

Abang nie patut rasa bertuah sebab ada peminat setia. Haha.. Amana sorang je dok duduk tengok abnag nie nyanyi.Paling depan& sorang2 dok merenung abng yang nyanyi tue.. Syabas anakku :p Sebenarnya dia penat tengok nenek dia beli-belah sayur & buah..

 Mak saya frust je tak dapat beli lempuk durian nie.. Eh mak buat sendiri pun sedap  mak!!

 Masa buat entry nie rasa air liur meleleh pulak :)

 Entah apa Amana pujuk nenek dia tue.. Sibuk borak cuba tengok Khairy tue tengah buat apa?

 Amana posing :)


Khairy dah mula buat muka cemik. Sebab dia tak nampak mak dia le tue.. Tapi serius bawak Khairy berjalan best. Dia tak banyak ragam. Dia pandang je.. Suka tengok keliling. Agaknya dah biasa meneman mak dia pos produk-produk Kokoadik Blogshop  .. teman mak dia pos produk-produk ke sana sini.. Itu yang dia jadi suka keluar & melihat-lihat semuanya...

 Masa tengok udang-udang nie ada yang cakap "isk aku terbayang sambal udang" hikhikhik

Hai udang!!! Amana kat sini... Awak kat mana ..awak kat mana?
 
 Amana siap senteng seluar. Masa nie dah hujan.. Sibuk tunggu lori

Dah macam pendatang asing semua haha.. Pendatang paling comel mestilah yang duduk bersila berbaju biru tue.. Paling anggun yang berpayung tue.. paling sopan  yang bertudung duduk kat kerusi.. paling garang yang bercekak pinggang baju merah belang-belang putih :p

YESZAAAAAAAAAAAA!!! Akhirnya...
Arief siap interview konduktor lori tue....Bukan yang bawak lori nie..Ada satu staff yang akan pastikan semua pengunjung selamat naik & turun lori nie..  Letih abang tue layan Arief haha. Entah apa yang dia borak sampai abang konduktor lori tergelak-gelak layan dia.. 

Meh skodeng apa yang dapat dibeli. Suka tengok teknologi Jepun nie. Boleh terus makan ye..Tak payah nak rebus ke apa ke.. bila bukak plastik tue bahagian dalam macam item yang pertama dalam gambar nie.. Orang jepun semuanya nak cepat&mudah.. semuanya instant...Tapi kalau bagi anak-anak kecik yang baya-baya Khairy makan hati-hati ye. Tak payah bagi banyak2 .. takut perut anak korang tak tahan. Khairy cirit birit ye.. Maybe perut dia tak tahan.. sian...

Tak habis-habis dengan baja... Semua nie RM10. Untuk sayur-sayur yang saya sayang dalam pasu. Kalau korang nak tau. saya dah banyak kali petik bayam, kangkung, daun kunyit dalam pasu.. coming soon pengaga.. sukaaaaaaaaaaaaaaa.. Yang kelakar adik yang jual nie cakap "nah kak saya bagi pen free 6 batang sebab anak akak ada 6" Dalam hati ehhhhhhhhhhh bila pulak ada 6 anak? Rupanya dia pegi kira anak orang lain yang menyelit kat anak-anak saya ... muahaha.. dalam gambar ada 5 pen je sebab satu pen Arief dah songlap..

 Nie baja beli kat kat booth  UTM.RM10 .Kalau mati pokok-pokok saya siap ye!!

Balik dalam hujan renyai.. Tengok gambar nie saya faham macam mana kasihnya nenek pada cucu. Amana kalau datang rumah mak saya memang tido dengan mak saya. Cucu sulung.. Ingat lagi masa saya habis pantang Amana..mak hantar saya balik rumah.. mak hantar saya cepat2.. takde cium Amana pun.. mak terus pusing masuk lif & saya nampak mak nangis.. Air mata saya yang berderai-derai..  saya faham mak sayang Amana tapi mak tak nak jaga Amana lama-lama.. sebab kasih nenek dengan cucu nie lain.. silap2  mak jaga Amana terus tak pulang balik Amana kat saya.. hihi.. Itu yang mak saya tak nak jaga Amana berterusan dari baby... Bayangkan kalau dah nenek jaga dalam pantang.. lepas tue jaga lagi sampai berbulan-bulan.. jaga sampai setahun.. boleh ke nenek tue pisah dengan cucu? takdenya... Dan cucu nie kalau nenek yang jaga terover manja... . susah nak ditegur.. Mak sendiri pun tak boleh tegur sebab nenek asik backup.. Bukan saya je cakap ye.. most of my friend pun cakap macam tue.. Dan mak saya pun cakap macam tue ..haha.. seramlah tue nak jaga cucu lama2.. takut terlebih sayang... nenek akan lebih sayang cucu dari sayang anak sendiri tau... 

Mekasih mak teman angah bawak anak-anak berjalan.. Kalau saya lah bawak 3 anak sorang-sorang .. mau jadi pontianak tengah hujan renyai :p :p :p











1 comment:

Salina@IbuAqil said...

Kami pindah duduk rumah sendiri masa Aqil umur 5 thn camtu..
Sebelum tu duduk dgn mak abah..
Jadi dia mmg manja sesgt..
Nak pindah rumah sendiri tu pn jenuh..
Tp opah lepaskan jgk sbb itulah sorng anak ibu..
Dan rumah yg kami beli pn kira dkt dgn rumah dia..
Lorong belakang jer..
Aiyooooo!! Hihihihihi
Salam hujung mggu.. ;)