ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, November 1, 2014

Saya, Khairy, Jumaat, Hujan, Stok bla bla bla..........................





Salam kengkawan.. haha.. tetiba je gelak . Nak tau kenapa? Entry yang korang baca nie entry yang dah diedit dari entry sebenarnya. Kalau entry yang tak edit hamboiiii nanti jadi isu... kalau ada yang share entry tue.. ada lak yang kena saman nanti haha..

Kebanyakan kawan-kawan dah tau saya ada FB Business sekarang.. KOKOADIK BLOGSHOP ..Yup saya asingkan FB personal dengan business.. Dah terhantuk baru tergadah.. Baru terhegeh2 buat FB business so Fan lum ramai sangat.. alhamdulilah kebanyakan yang beli produk-produk dengan saya semuanya sudi LIKE FB saya.. mekacih...

saya kat sini amik stok .. Bertuah sungguh stok nie sampai dijemput-jemput! Kenapa tak tunggu sampai hantar ke rumah? Bukan ke saya dah bayar kos postage? Takpelah ye ... kalau saya tunggu ada kemungkinan saya dapat stok nie 6 hari selepas saya buat payment. Sebab kata Citylink hari Sabtu mereka keja sampai jam 1 tengahari sahaja. Oleh itu tak pasti saya boleh dapat parcel saya hari Sabtu atau tidak .. Kemungkinan Isnin baru saya dapat parcel saya... Haiyaaaaaaa..... Masa saya "jemput" stok nie pun dah 3 hari dari tarikh saya buat payment tau...  Nak tunggu lagi? I kenot tunggu dah ye... Eh jangan pulak buat kesimpulan mudah yang  CityLink yang lambat buat tugas mereka. Siapa yang silap..Siapa yang lambat atau kura-kura.... Biarlah Allah lebih tahu.. Allah yang atur supaya saya tekad amik stok sampai sini & carik jalan keluar dari masalah ini. Saya tekad nak amik parcel sendiri sebab tak nak customer menunggu2..


Nampakkan hujan dalam gambar nie? Nampak kan yang terlentok2 kat carseat tue Khairy? Saya je yang tak nampak dalam gambar tue.. Tapi sayalah yang amik gambar nie :p Kejadian pulak berlaku hari Jumaat.. Okey semua saya dah story mana asal-usul tajuk entry...
 
Sampai kat bandar Kajang tue saya round beberapa kali...  Kata si Customer Servise .. CityLink Kajang dekat dengan Maybank... Tapi tak jumpa-jumpa Maybank..sampai saya dok tepi & pikir apa nak buat.. Tetiba nampak HP saya yang "canggih" tue... YESZAAAAAAAAAAA.. kan ke WAZE dah selamatkan saya masa pegi Legoland? Apa lagi saya bukak  WAZE.... mihmihmihmih.. dari tempat saya dok memikir tue hanya 6 minit sahaja ke Citylink branch di Kajang... Alhamdulilahhhhhh!! Sampai je saya terus cium-cium Khairy sampai dia jaga.. Hujan boleh tahan jugak.. Sian Khairy kena hujan.. Sabar ye nak.. Nak carik sesuap nasi bukan mudah ...semudah ABC.. Haha bukan sesuap.. Bersuap2.. kiki..

Khairy sangat behaved.. so meh lepak mamak.. hujan-hujan makan mee mamak plus teh panas pun bagus! Saya singgah satu gerai yang jadi favorite anak dan belikan Khairy goreng pisang sedap..

Setiap yang berlaku ada hikmahnya.. saya jumpa supplier yang boleh berlebih kurang.. alhamdulilah.. bila saya tanya MOQ (minimum of quantity) untuk beli sesuatu item.. jawapannya lebih kurang gini "takde MOQ kak.. saya customize ikut order akak" alhamdulilah... ada sebabnya semua nie berlakukan? .. Allah pun tahu hati saya.. masalah saya.. perasaan saya.. dihadirkan masalah supaya saya carik jalan keluar.. dan jumpa supplier lain.. dan kurier lain haha...  Ekstrak Kacip Fatimah-UTM  jugak yang senang.. saya bayar hari nie..esok sampai.. kalau pos lewat 2 hari pun bagitau.. kalau nak ikutkan itu lagilah jauh kat Johor.. Ini setakat kat KL ke Selangor.. GRRRRR...Macamlah kena lalu kastam bagai..

Apa-apalah LABUUUU.... janji saya dah pos semuanya pada customer.. Customer tak perlu dapat tempias masalah saya.. Sebab mereka dah bayar dan jadi amanah saya untuk beri hak mereka. Bagi yang sengaja melengah2kan hak saya tue .. Pandai2lah ye.. Jawab kat sana.. Tapi saya kira halallah sebab nanti kat SANA .. tergantung pulak perjalanan saya sebab kes nie :) Tak naklah..

Tapi saya belajar sesuatu.. jangan mengharap hanya pada satu tempat.. Kena ada back up plan.. Plan A..Plan B.. Plan C... dan saya saya tak naklah berurusan dengan orang begini lagi..  Menyukarkan urusan saya... Hidup inikan boleh memilih.. Baik saya pilih yang memudahkan, menyenangkan .. dan kalau nak tau Khairy demam hari ini ..Mungkin sebab kena hujan masa amik stok tue... Cukuplakan? Macam saya pernah cakap di entry KASIM SELAMAT nie.. Saya buat business untuk Khairy jugak tapi kalau buat Khairy tak selesa & tak sihat.. saya memilih untuk carik jalan keluar... Dan saya juga tak selesa sebenarnya berurusan dengan orang begini.. Tak perlulah saya cerita panjang lebar di sini apa yang buat saya rasa tak selesa... dan bila tengok Khairy demam dan saya tahu.. Cukup Sampai Di Sini............ Eh macam tajuk lagu jerrrrrrrrrrr...mihmihmih.....




1 comment:

Wan Amira said...

ila..

mira pun ada bende yang sama.. sudah lah masa tu kite baru berniaga brand ni, jadi banyak bende kite tak tau, bile kite tanye, memang berzaman nak tunggu jawapan dia. mira pulak jenis yang style, order hari ni if possible pos esok, paling koman pun pos dua hari lepas tu. yelah , duit orang kan

tapi setengah supplier mira, relaks je.. tak rase urgency pun nak pos barang orang. kite pulak kene face the customers. dah la masa dia jual barang dekat kite dia bagi diskaun sikit je (nanti mira cerite).. last last ada satu order, order ni salah..

thats the reason mira terus contact HQ dan tak sangka derang pun tengah cari reseller.

masa mira jadi reseller ni lah, baru mira perasan sikittttttttttt sangat dia bagi diskaun dekat mira berbanding dengan harga yang dia dapat.

sekarang ni pun ada je orang ambik barang dengan mira, but never in my mind mira akan bagi harga yang dia bagi dekat mira ..

Alhamdulillah setiap berlaku ada hikmahnya. bukan senang nak susah, dan tak susah juga untuk susah...

-ntah ila faham ke tak hahah-