ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, April 13, 2015

morning :)

  selamat menyambut monday blues.. alhamdulilah takde monday blues.. sebabnya datang opis okeylah awal.. masa mula2 masuk keja 3hari naik keta.. punyalah stress sebab sejam setengah dalam keta! itu takpe lagi yang tak tahan baru 3 hari datang opis lepas 2 tahun cuti boleh pulak merah punch card 2 kali... menci betul jem sekarang nie!

saya bangun sebelum subuh tau sebab khairy memang kejut saya tiap2 pagi  setengah jam awal sebelum subuh sejak setahun lebih yang lepas.. jam subuh gitu... ye..boleh kuar awal.. tapi bila kenangkan anak2.. terutama khairy "sakitnya ku di sini" so akhirnya decide naik motor... biar sakit belakang jangan sakit hati.. boleh gitu.. seram jugak nak naik motor kenangkan slip disc tapi.. alhamdulilah beberapa hari nie ok je..

saya boleh relex2 kuar umah kul 7.30 pagi .. saya naik keta dgn khairy.. amana &arief naik motor dgn papa diorang..papa diorang hantar amana pg  sekolah agama & arief tadika dulu.. saya pulak dgn kereta ke umah babysitter..bawak khairy, kain baju budak2 stok seminggu & baju sekolah kebangsaan utk amana. then parking keta tepi  umah babysiter & naik motor.. setengah jam sampai opis. aman dunia dari jem :) punch card tak merah...


   
minggu lepas pegi umah mak.. mak kata dapat hadiah dari karangkraf... hurmmm dah lama tak baca novel.. tak suka baca novel sebab nanti ralit kiki
 
 sabtu lepas masak pucuk paku... cer teka lauk apa?


 dah lama tak beli santan perah. saya suka santan kotak nie
 
 proses memasak

 puas adjust rasa supaya tak pedas... pedas jugak.. haiyaaa.. baru nak train amana makan ...
kunyit dalam lauk nie saya korek dari pasu belakang umah.. seronok gile masak guna hasil tanaman sendiri...
 
 semalam kakak saya datang amik segala stok utk baby.. akak saya dah 8 bulan pregy.. doakan akak saya selamat ye.. ini anak pertama lepas 9 tahun kawin.. semoga dipermudahkan semuanya...insya allah amin

 sedap betul..
 

mesti korang semua dah sibuk pikir baju raya. saya suka buat baju kat sini.. baju dia terletak cantik.. smlm kemas2 almari ternampak paper beg butik nie terus snap... korang dah beli baju raya? haha hutang posa tak setel lagi.. khairy lahir bulan posa & sepanjang pregy dia ..sejak tau dia ada masalah jantung tue doc tak bagi saya posa .. risaukan khairy.. pernah saya posa terus jantung dia laju..memang dah laju..makin laju.. mak lapor.. anak lagi lapor dalam perut..kiki..

okey selamat bekerja semua :)


2 comments:

Mama Zharfan said...

lapar plak tgk pic mknn tu hehehe

riena adam said...

brp rate tempah kat butik tu ? ade jual baju siap ke ?...