ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, May 15, 2015

Air zam-zam Asli? Demi Si Adlan Khairy

 Salam hujung minggu semua,
lama betul entry nie ada gambar je
Saya busy sangat rasanya
Baru masuk kejala katakan
rasa macam junior betul
masih nak catch up dgn keja baru
pulak tue ada pulak task secara tiba2

macam mana pun saya sangatla bersyukur ..ramai yang bantu saya untuk dapatkan apa yang saya ketinggalan 2 tahun lepas.. dapat tak dapat belakang kira tapi yang pasti saya nampak usaha pihak2 terbabit.. tak paham ye? nantila saya share kalau dapat..

Allah yang gerakkan hati manusia.. so lebih baik mintak pada Allah dari mintak kat manusia. Saya pun tak pernah mintak apa yg orang nak beri ne.. yang saya tahu saya nak hidup saya & anak2 dilindungi Allah sampai tutup mata.. itu je.. Melihat org2 keliling yang nak bantu .. rasa macam betul ke semua nie? sebab saya tak pernah mintak malah saya dah cakap nak "lepaskan" asalkan saya mudah tengok khairy..

Kita tengoklah apa yang Allah atur... Okey meh kita sambung citer air zam-zam

 
  Khairy belum pernah putus air zam-zam. Selain ubat hospital saya bagi khairy makan zaiton dan air zam-zam. Kan air zam-zam tue tergantung atas niat. Tiap kali bancuh susu saya niat "moga elokla jantung khairy dan keluarkan benda2 yang "mengarut" dari badan khairy" entah apa yang karut dan mengarut tah.. struktur jantung semua cantik tiba2 jantung nak laju mcm pelari pecut.. tirod takde apa takde.. Allah lebih tahu.. malam tadi entahla ..saya tiba2 risau.. eh hidup dgn bom jangka memang macam nie... tiba2 risau kot2 bom meletop... khairy nampak sihat tapi saya yang jaga dia dari dia lahir.. dia besar dgn tangan saya.. bukan tangan orang lain..  malam tadi  dalam mengantuk boleh lagi kira jantung khairy.. pastu mcm confuse "laju ke perlahan nie" akhirnya saya tertido sambil kira jantung khairy :(



 sekarang sibuk dgn air zam2 palsukan? so saya pun mcm ala2 seram nak beli.. dan ada yang kata air zam2 palsu boleh buat infection..lagila saya seram.. dahla nak bagi khairy minum... saya ada citer sebelum nie masa saya shoping kat gulatis dengan amana yang saya ada singgah masjid kat bangi.. ustaz tue cakap air zam2 yg dijual kat masjid nie yang asili.. so gigih membeli demi si adlan khairy :)
 
 ada baca kat surat khabar.. ustaz daud che ngah kata.. kalau nak beli air zam2 jangan beli air zam2 yang dalam botol2 kecil.. amik ko saya beli dalam packing yang tak boleh bukak langsung plastiknya.. plastik pun keras.. kena gunting... moga2 air zam2 nie air yang asli.. saya nak bagi khairy minum tau.. bukan nak buat minum saja2... adik yang jual nie kata diorang boleh hantar.. kalau hantar rm150 tmasuk kos penghantaran. saya beli nie rm135 sebab saya beli sendiri. masa saya beli nie tinggal satu nielah... kalau nak beli boleh pm saya.. saya bagi no tepon adik nie.. adik nie & husbd dia bukak kedai dalam kawasan majid bangi tue..
 

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ila,
moga Allah permudahkan segala urusan untuk khairy sayam :)