ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, December 15, 2016

POS BARANG KE LUAR NEGARA PART 2

  
 Assalamualaikum semua

Lanjutan daripada entry saya pada 5 Febuari 2014 tentang STEP BY STEP POS BARANG KE LUAR NEGARA    Sekarang dah 15 Febuari 2016
makk aii dah dua tahun saya menerima wassup tentang perkara ini
maka saya rasa terpanggil untuk membuat special entry ini
semoga tiada yang tertanya-tanya, percaya, terpedaya dan tertipu
dan sebenarnya juga  saya dah tak larat terima wassup berkenaan perkara ini
kalau selang dua  tiga hari korang dapat wassup bertanya hal yang sama
tak ke rasa penat nak menjawabnya
dan kadang-kala saya lambat jawab 
ada pulak yang sound setepek kat saya
"awak read tapi tak jawap ya"

MAAF YE SAYA NIE MAK PADA EMPAT ANAK
SAYA BEKERJA
MENJAGA ANAK-ANAK
ONLINE BUSINESS LAGI
DAN MASA SAYA TERUK PREGGY SAYA AVOID HP
SAYA CUMA JAWAB YANG PENTING-PENTING SAHAJA
PEMBANTU SETIA SAYA YANG TOLONG UURUSKAN SEMUANYA
DAN SAYA DAH PESAN 
SELAIN URUSAN PEJABAT DAN BUSINESS TAK PAYAH  JAWAB!
so saya buat entry lumpsum senang korang baca 
nanti saya juga akan link entry baru nie di entry yang pertama tue

Sesiapa yang baca entry saya yang pertama tue kebiasannya akan tanya tentang cara pos keluar negara..SEJUJURNYA apa yang saya tahu telah saya jelaskan sejelas yang boleh di entry tersebut...selebihnya saya tak tahu..uools kenalah tanya pejabat pos... ada pulak tanya kos pos ke Korea berapa..pos ke LA berapa.. camana nak pos barang mentahla..adoiyai (ikut gaya Nabil ya) kalau nak tahu detail kenlah ringankan kaki ke pejabat pos dan ringankan mulut bertanya di pejabat pos ye adik-adik sekalian... takkan akak nak jadi kaunter bergerak pejabat pos.. manalah akak tau semua tueeee... akak dah bagi guideline ..selebihnya USAHA baru BERJAYA




 

Soalan yang kedua kerap ditanya:
BAGAIMANA BUYER OVERSEA MEMINDAHKAN DUIT KE AKAUN SELLER

JAWAPANNYA:
SAYA PUN TAK PASTI. YANG PASTINYA CUSTOMER TUE SURUH SAYA TUNGGU DUIT MASUK DALAM AKAUN SAYA BARULAH SAYA POS BARANG TERSEBUT KE JEPUN! GOT IT?
DUIT MASUK BARU POSSSSSS!!.

 cuba uools baca gambar yang pertama tue... itulah antara situasi  yang berlaku dan selalu saya terima pertanyaan tentangnya.. ada pelbagai kes.. saya listkan antara yang high ranking je ye... banyak sangat scam dan saya tak simpan smeuanya..lebih-lebih saya dah tukar hp.. banyak wassup yang hilang..

 BUYER MINTA KAMI POS DULU DAN SELEPAS PARCEL DITERIMA BAYARAN AKAN MASUK KE ACOUNT SELLER SECARA AUTOMATIK

basic thing sebagai seller adalah selagi bayaran tak diterima dari buyer jangan sesekali pos barang. lebih-lebih lagi dengan customer oversea. tak sayang ke postage yang uools keluarkan tue? tak sayang ke barang yang korang poskan tue? ye akak tau jawapannya "sayang" tapi dah terpedaya dan tertipukan? pada yang baca entry nie jangan tertipu lagi ye..jangan pos selagi RM tak masuk dalam akaun uools.

ada juga yang mengadu dengan saya.. siap dapat emel yang katakan kalau tak pos produk tindakan mahkamah/legal action akan diambil kerana buyer dah transfer duit cuma tunggu parcel sampai sahaja untuk duit "automatic transfer" haha..tolongla legal action apa yang diorang nak amik? nak hantar ROBOTCOP ke datang tangkap korang? sila jangan naive.. 

BUYER MINTA KAMI BAYER ACTIVATION FEE BARULAH PAYMENT RELEASE 

apa kebenda tue? dia yang nak beli dari kita ..kita pulak yang kena bayar?
 adohai..kalau akakla "tak kosa akak nak bazir duit..baik akak beli EMAS POWERGOLD!

..kesian pun ada..nak marah pun ada.. nak marah sebab ada yang percaya.. dah pos barang dulu sedangkan duit tak masuk lagi..siap bagi soalan kat akak 
"camana nie kak saya dah pos barang tue..duit tak masuk2 dah 2 minggu"
apa akak nak jawap dik?
akak boleh gelng kepala jelah..tapi korang tak nampak haha
  hai adik2 tolonglah jangan lurus sangat....



Saya share wassup  di FB
dan dapat comment2 dari rakan-rakan
jangan kata akak tak minta izin tuan punya yg wassup akak ye
dia izinkan dan katanya sharelah supaya tak ada yang tertipu

saya terfikir perkara yang sama seperti  comment salah seorang rakan saya..saya tulis balik ye..tulisan tue mungkin kecik dan uools tak nampak
"Fikir logik je. Jika dia nak beli brg dgn harga melampau mcm tu, takkan kat tempat mereka x boleh dpt? Kita dok sibuk nak beli brg dr sana, mengapa mereka pulak terhegeh2 nak beli kat sini? Lagipun, katanya nak hadiahkan kat org lain. Something fishy rite. Aritu saya pun ada iklan nak jual Note5 dlm mudah. Ada sorang ni dr German katanya. Saya layankan. Minta no akaun dan details. Saya bagi yg mengarut2. Then selamba je dia cakap dah transfer ikut WU. Saya terus main2kan dia. Last2 dia mengamok. Dia ckp dlm 2 jam lagi FBI akan dtg rumah saya... Punyalah kelakar...Rasanya dah 2 bulan menunggu, FBI tu x jumpa jalan lagi kot"

lain kali akak cadangkan korang buat mcm member akak nie.. konon FBI nak datang rumah tangkap kawan akak.. elok je duduk kat Malaysia nie takde pun FBI


 

dan ini antara comment2 rakan akan yang lain
jemputlah baca ye
jadikan panduan
jangan terpedaya
sayanglah duit tue
sayanglah barang tue
dan pada yang mula nak meniaga 
basic thing

NO PAYMENT NO PARCEL(PRODUCT)

PAHAM YE ADIK-ADIK
AKAK DAH NGANTUK 
TAPI GIGIH BUAT ENTRY UNTUK ADIK-ADIK SUPAYA ADIK-ADIK TAK KENA TIPU
TAPI AKAK ADA SCREEN SHOT SATU LAGI CONTOH SCAMMER POS BARANG KE LUAR NEGARA
RAKAN-RAKAN JUGAK YANG SHARE DI COMMENT STATUS FB AKAK

NANTIKAN PART 3 YE
TUNGGU BABY AKAK YANG BARU 3 BULAN NIE TIDUR LENA YEEEE

BYEEEE

P/S: DARI KORANG BAZIR KOS POSTAGE POS BARANG KE LUAR NEGARA 
BAIK KORANG BELI EMAS DENGAN AKAK 
WASSUP 017-3201998





 

No comments: