ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, January 24, 2017

Orang Lain Dapat Bonus; mak Khairy Dapat IPhone :P




 
 
 
Assalamualaikum semua
Sapa yang baca blog nie agaknya pitam asik baca entry copy paste muahaa.Maaf dipinta.Sebenarnya entry copy paste pasal emas dan lain-lain tue saya pun tak sempat baca haha.jadi saya tepek je kat blog dengan harapan nanti saya free saya baca. lagipun semuanya ilmu.. tambah-tambah le ilmu sikit..korang nie pun asik laghaaaa je kejanya.. umur dah nak masuk 40kan? kuang kuang kuang
 
terus terang..lagi bederang sejak ada baby adam nie.masa saya sangat penuh.baby kecik lagikan? manja terlebihla.. lum lagi abang dia khairy yang memang manja tue.. sian khairy dah merasa tempias jadi abang.. apa lagi kena marahla.. haha... tapi hati nie sakit betul kalau termarah khairy .. rasa nak marah diri sendiri je bila termarah khairy magic tue.. doakalah mak dia nie ada kesabaran setinggi gunung..sesabar masa hadap semua benda bersama khairy 2,3 tahun yang lepas..amin..insya allah..
 
saya baru je setel keja.. target untuk hari nie dah tercapai lagipun saya dah pening nanti tak focus.. mcm biasa blog nie memang salah satu tempat saya relese tension..so moh kita borak2 ek.. last week kat pejabat saya isu yang hangat adalah isu bonus.. walaupun saya tak dapat bonus ..saya dapat IPHONE haha.. IPHONE saya nie walaupun tak boleh buat call..percayalah nilainya lebih besar dari IPONE yang boleh buat call tue. cer tunggu setahun dua nanti uools cuba jual IPHONE uools tue.. harganya menaik atau menurun? yang pastinya IPHONE saya nie PASTI menaik harganya.. all gold hokeyyy.. sekarang kalau bawak pegi arrahnu pun dah boleh dapat pembiayaan aka pinjaman aka loan ..IPHONE uools boleh ke guna untuk dapat loan?
 
 
cantik tak? all gold ye..  kalau nak beli bead pastikan beli yang all gold..kalau yang berwarna-warni atau berbatu-bata tue  tak dapat nak arrahnukan.. nak kira emasnya pun susah..sebabnya dah le kecik banyak batu pulak tue..acaner nak kira berat emas? opss lupa nak khabar..berap IPHONE nie 1.56g..harga? pm tepi ya..kiki..yup saya jual Pandora 916 sekarang..nak beli? pm tepi kiki



tue contoh bead yang colorful dan berbatu-bata. cantikkan? bolehla beli sebijik dua untuk keserian rantai tangan Pandora.. supaya sejuk mata memandang... sejuklah sangatttt...
 
pada yang dapat bonus sebulan.. lagilah yg dua bulan tue.. menabung ye.. simpanla pd banyak tempat..jangan simpan setempat je.. jangan semua simpan dalam bank je.. agak-agak kalau simpan dalam bank tue berapa lama bertahan? sikit-sikit keluar..sikit-sikit keluar ada je yg nk dibayarkan? duit fiat (RM) memang cepat habis.. duit emas yang susah nak belanja hihi..
 
terfikir tak yang ada antara kita nie  takada pencen? cuma ada kwsp. rasa-rasa cukup ke untuk teruskan hidup kalau dah habis service nanti? sekali anak kawin habis kwsp.. jgn kata ..anak nak kawin pandai2la carik duit.. dulu korang kawin memang parents takde sponsored sikit pun ke?

banyak cara untuk backup hidup kita lepas retired nanti. cuma antara nak dengan tak..antara sanggup berkorban di masa sekarang atau tak.. sanggup tak nak forced saving? buang tabiat berbelanja yang bukan-bukan..cuba zero hutang..  nie cakap untuk diri sendiri jugak.. saya nie lagila tak tau sampai bila nak kerja.. bukan sebab tak suka keja sangat.. tapi sebab saya dah belajar bersedia sejak khairy lahir.. selagi khairy sihat , Nampak normal, bertahan..insya allah ada rezeki lagi nak kerja.. doakan khairy sihat sampai akhirnya ye... tq kawan-kawan..

kalau yang ada rumah banyak tue.. okla kalau retired kutip duit sewa.. kalau yang takde? pelbagaikanlah simpanan.. sekarang yang pasti semua ada kwsp atau pencen.. lagi rumah sewa..lagi? insuran? lagi? unit trust ? (saya takde sebab buat masa sekarang saya tak trust sesiapa simpan duit saya haha) biar duit tue seciput pun..biarlah saya yang managed..biar saya yang mudah nak cairkan untuk belanja anak-anak... paling mudah adalah emas ye kawan-kawan.. emas fizikal..tak payahla beli emas..pastu dapat sijil kiki.. biar emas tue kat tangan korang..senang nak managed..nak jual? nak arrahnu? nak simpan? tak kisahlah goldbar/dinar/gelang tangan/rantai/Pandora 916..asalkan ia jadi investment dan saving..jangan pulak beli emas hari nie pastu jual esok..pastu membising takde untung punnnnn!! pg belajar ilmu emas ye kengkawan.. boleh baca kat INFO EMAS nie.. saya akan update segala ilmu-ilmu emas yang di sharing oleh kengkawan saya  kat situ..bacalah ye..
 
kalau perempuan senang ...belilah barang kemas.. lelaki pulak belila barang kemas  untuk isteri kuang kuang kuang... nanti terdesak bolehlah buat ayat "yang..pinjam barang kemas nak bawak pegi arrahnu" (isteri tak marah kalau barang kemas tue  korang yang beli..tapi kalau barang kemas pusaka atau isteri yang beli sendiri korang nak bawak pegi pajak? memang perang besar meletuslah kan?)

untuk lelaki  belilah gold bar dinar... investment tue.. ..saya pun baru nak mula. baru celik-celik emas.. sebelum tahu tentang emas nie saya ada insuran  .. semua anak ada insuran keculi khairy (dia memang tak boleh ambil insuran sebab masalah jantung)  bila terdesak  sy korek..pertama kali sy korek insuran saya lepas 10 tahun saya joint insuran tue... itupun masa sy cuti tanpa gaji jaga khairy.. sy buat rooling business and bayar baki kereta.. see? kita tak taukan bila kita diuji? nak tunggu ujian datang baru nk carik sumber untuk "korek" ke?
 
ada kakak opis bagitau dia jual emas dia yg dulunya dia beli hanya RM30 pergram.. baru-baru nie dia jual dapat berbelas-belas ribu... untuk info..emas 916 per gram sekarang RM205++ yeeeeeeeee...
 
yang belum merasa "pedih"nya ujian.. bersedialah.. yg dah merasa.. TAHNIAH..ANDA ORANG-ORANG TERPILIH.. ..kiki...last but not least.. jangan nanti IPHONE saya masih kekal jadi "tanda" pertama kali saya takde bonus sepanjang saya kerja.. tapi korang yang dapat bonus tue langsung takde "tanda" dapat bonus ribu riban .. muahaha
 
nanti rajin2 saya up bead/dangle//bangle/ rantai tangan Pandora 916 ye... eh tak caya ke saya jual Pandora 916? tak nak kawan... bye nak tdo..esok nak tempuh hari2 yang heatic bersama dua baby comey adam dan khairy.. tak lupa keja opis..akhir bulan nie..alhamdulilah..tinggal sikit je lagi..doakan saya dan anak-anak yeeee...
 
 
 

1 comment:

Nur Aishah said...

MINAT SANGAT2! tapi saya ada 2-3 barang nak trade in..baru dapat nak tukar Pandora ni.. sis tak amek trade in emas 916? email saya : cikqueen@hotmail.com