ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, February 6, 2017

ECIK MATT..JOM FOLLOW TAK RUGI

Hai kengkawan semua.. macam nielah saya.. saya boleh update blog bila adam ada kat pangku saya.. mana boleh buat apa2 kalau adam bangun.. so meh saya syorkan join fb nie..baik lelaki atau perempuan apa salahnya joint.. saya follow blog nie pun melalui doc zulkifli sharif. Doc zulkifly tue founder produk baybie yang saya juga tawarkan untuk customer2 saya di KOKOADIK BLOGSHOP. produk bayi sebab saya sesuai gunakan untuk adam dan khairy.. so bila ada yang tanya apa salahnya jual sekali..
 
Ok berbalik pd encik matt saya suka follow blog dia sebabnya pada saya orang yang dah mengalami ujian sahaja yang memahami apa yang dialami oleh yang sama2 telah menghadapinya.. orang yang belum alami tak akan faham bertapa bermaknanya satu nyawa itu..iaitu anak.. untuk en matt yang pernah kehilangan bayi  tak silap saya anak beliau pun maslah jantung.. so setiap kata2 dan tulisan beliau kadang2 memang menusuk2 dalam hati saya sebagai ibu....
 
kekadang bila baca fb beliau..terus teringat pengalaman sendiri.. . terasa camana ye saya hadapi ujian2 tue dulu..strugglenya dengan anak2 kecik.. and paling saya tak sangka saya mampu ke mekah dengan pimpin 2 anak kecil tanpa suami.. sedangkan dulu nak pegi umah mak pun harap suami hantar ..muahah..manja tak saya? tepuk dahi sendiri...   bila pegi mekah tue ada pitspot yang anda perlu sangat bantuan lelaki... tapi saya boleh pegi sendiri.. thats why saya pernah bisik pada amana "kita lepas dugaan kat mekah..tak ada apa kita nak takut kat luar sana.allah akan jaga kita sebagaimana allah jaga mama dengan amana dan khairy di sini" from that moment i know everything come i ada allah..whatever it takes.. person come and go in our live tapi allah will forever with us .. kalau ujian bersama khairy tak hadir..sekuat ini ke pergantungan hidup saya pada allah. Tak kot... now .. ko tak layan aku? Its ok aku mintak kat allah.. ko tak bagi aku..its ok bukan hak aku..  semua kita mula belajar reda dan tak kisah... kepala rasa nak tercabut? Sila bangun malam buat tahajut dan hajat..and rasa relese..malah happy sebab tau di malam buta yang hening ada DIA mendengar keluh kesah korang...  so dlm kes encik mat nie.. setuap tulisan dia buat saya rasa dia pun melalui yang sama.. erkk sesetengahnya mungkin dia.. selebihnya perasaan isteri dia..
 
Bagaimana beliau seorang lelaki boleh menyelam rasa seorang ibu..pertama mungkin kerana beliau doktor..kedua kerana perasaan kehilangan anak membuatkan beliau sangat menjaga emosi isterinya.. zaman sekarang bak kata rakan saya di fb "zaman lelaki berfikir sendiri dah pupus. Semua nak kena bagitau baru nampak hakikat hidup" haha.. tapi bila encik matt nie sangat memahami perasaan isteri.,thats why beliau jadi pojaaan mak2 di fb haha...
 
Followlah kerana banyak ilmu yang belia sampaikan..bukan hanya perasaan seorang isteri dan ibu yang tak terluah oleh kebanyakan ibu2 sekarang tapi ada jugak tips2 kesihatan yg sangat bagus.. (bila dia bergabung dgn dr zulkifli sharif cakap pasal kesihatan lagi kebabom haha) .,ada juga tentang ilmiah..agama.. (i like it..mengingatkan diri kita yang dah makin tua.ada kewajipan juga utk  akhirat sana..bukan dok berjimba je..dok mengumpul harta tapi harta akhirat takde)
 
En matt nie lagi muda kot dari saya..saya jelah rasa ..tapi kalau dia kawan dgn dr zulkifli patutnya dia lagi tua dari saya ..ehh pandai je saya cakap kawan2 dr zulkifli tue semua dah 40an haha.. gudluck..jom tambah ilmu dan  perihatin dengan encik matt..
 
 
Ok saya banjer dua keping gambar adam and khairy untuk hari nie yaaa.. gambar mak diorang tak payahla.. dah macam bibik kiki...
 
 
Khairy dah makin nakal.... kesian adam haha
 
 
 
kekuatan terbaru me as mak
 
 

No comments: