ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, May 17, 2017

Hadiah hari guru

assalamualikum semua
hari guru makin dekat
anak-anak nie teringin nak meraikan cikgu
anak saya dah 2 orang bersekolah
amana dan arief
 
bila anak-anak sebut hari guru
saya faham
mereka teringin nak beri sesuatu pada guru
setelah carik dan mencari
inilah yang within budget
nak bagi emas untuk semua cikgu
GULPPP
 
tunggu mak khairy jadi jutawan ye
amin
insya allah
 
anak-anak kemain suka tengok fridge magnet nie
sebab ada nama anak-anak di situ
tapi satu jelah kesilapan saya
saya tak tanya nama panggilan anak-anak di sekolah
kengkonon nak surprise kat anak-anak
 
amana cakap "mama, cikgu panggil amana nie DALIA kat sekolah"
arief pulak"mama, cikgu panggil arief nie AMIRUL kat sekolah"
mama korang pulak cakap "nak ke tak nak?"
hahaha
banyak pulak komplen ye
mama marah baru tau
 
 
saya beli dengan ex officemate
bolehla follow FB dia JULAIHA
dia memang jual craft
dia dulu resign sebab anaknya special
 
hampir-hampir saya pun resign sebab anak saya pulak magic
tapi sekarang saya follow the flow
saya ikut je apa allah aturkan
sebab aturan allah terbaik
saya takde rancang apa-apa dah
ikut je
asalkan anak-anak selalu dengan saya
hidup mati seorang ibu hanya untuk anak-anak
 
macam mak saya juga
mak selalu cakap tak ada orang yang lebih sayangkan angah(saya le tue) selain mak
dan saya tahu apa yang mak saya cakap tue SANGAT BETUL
seorang ibulah paling sayang anaknya
kalau mak saya takde separuh nyawa saya hilang
mak saya sekarang pun dah tua
boleh lagi ke sana kemari tapi semua tue semangat mak je..
kalau ikut kuderat hurmm
sebab mak saya kerap sakit jugak sekarang nie
syukur adik bongsu saya dan adik lelaki duduk dengan mak
doakan mak saya sihat selalu supaya nyawa saya selalu ada :)