ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 15, 2018

Khairy Tadika!! Horeyyyy

 
 
Assalamualikum
Dah masuk minggu ke 3  sekolah baru nak share tentang Adlan Khairy masuk tadika
Alhamdulilah..pejam celik pejam celik dah tadika anak magic saya
nanti pejam celik pejam celik saya terima menantu
HOREYY!!
 
Tapilebih horey bila dapat cucu
ahaksssss
 
Dahla jangan nak dok merapu sangat
 
 Sempoi je hantar anak magic pg tadika hari pertama
Letak je dia kat tadika
Lepas tue pandailah dia bawak diri
Hahaha
...
Balik ingatkan nak suruh naik van je tapi rupanya hari nie semua balik awal.
Jadi hari pertama mama amik.
Pagi2 pun senang nak suruh mandi.kejut sekali terus masuk bilik air siap pesan
 "tak payah..tak payah Khairy mandi sendiri"
Yang bapaknya bising2 suruh mandikan..
Anaknya pulak bising2 tak payah mandikan..
Last2 mak melongo depan bilik air..
 
Kalau bapaknya bising cakap je" dah habis mandi.nak lap je Nie"
Kalau anaknya bising cakap je "mama lapkan je.tak mandikan pun"

 Nampak tak camana mak nak imbangi arahan bapak dengan kemahuan anak😅
 
Balik tanya Khairy apa Khairy belajar hari nie "Khairy belajar pasal RIBA"
Adakah maknya salah dengar? Atau anaknya yang pelat sangat?
Haha..yela yela..mama setel semua hutang riba secepat yang boleh ye..jangan perli perli
 
 
 
Hari ke 2 sekolah Khairy macam tak sihat
malam tue Khairy bangun melalak-lalak
selalu kalau saya tepuk-tepuk Khairy mesti diam
Tapi nie dia melalak non stop
lama pulak tue
saya sampai panic
nie dah kenapa
pastu Khairy tdo balik
sekejap je lelap
Bangun lagi melalak-lalak
Sudahnya saya tak tidur
Esok terus saya pontengkan
Penat sangat ke?
 
Hari Jumaat saya bawak pegi rumah mak
Khairy asik sebut nak pergi rumah nenek sejak sebelum buka tadika
Berdesup saya bawak
Sampai umah nenek cium-cium nenek sikit..lompat-lompat dalam rumah..
main entah apa-apa
pastu siap tidur lagi..
agaknya macam perangai saya..kalau susah hati atau hati tak tenteram pergi umah mak
Bukan buat apa..saja nak duduk di rumah yang kita duduk dari kecil
Rasa aman
sebab kita besar kat situ
Tempat kita rasa bahagia walau bukan senang pun masa kecil dulu
Bukan mengadu apa-apa pun dengan mak
cuma borak-borak, pandang muka mak ayah, tengok rumah kita
rasa hilang semua masalah
Takkan khairy pun sama?
Anak omak betullah kamu nie khairy haha
 
Hujung minggu tue saya wassup tecer Khairy
Tecer Khairy tahu Khairy nie ada masalah jantung
Tapi saya bagitau macam tue je sebelum nie
Lepas Khairy melalak-lalak malam tue
Saya mintak tengok-tengokan Khairy & bagitau juga kat tecer lain keadaan Khairy
Kalau nampak dia macam letih sangat jangan paksa-paksa
Saya nak Khairy happy berkawan-kawan
Bukan dia stress sampai dia penat
 
Setiap ibu nak anak pandai
Sama juga macam saya
Tapi saya ada list paling atas lagi
Saya tak nak kehilangan Khairy
kecuaian saya tak remind orang lain tentang keadaan Khairy mungkin bahayakan Khairy
Khairy nampak sihat tapi untuk saya yang jaga dia dari kecil
Saya yang hari-hari kira jantung dia
Saya yang hari-hari tau jantung dia laju
Mestilah saya trauma
Khairy tak pernah tak tidur dengan saya
Adalah kot sehari dua sejak dia lahir dia tak tidur dengan saya
 
Insya Allah Khairy akan boleh belajar macam budak-budak lain
semoga dia mampu berdikari boleh membaca dan mengeja
saya tak harapkan terlalu tinggi tapi doa untuk Khairy magic tak pernah lepas dari mulut saya
 
Esoknya Khairy balik dari tadika
Khairy bagitau
"mama khairy penat..khairy bagitau tecer..tecer bagi Khairy tido.
Bila bangun Khairy sambung belajar"
Alhamdulilah..penat rupanya ye khairy..sian anak mama
Maybe terkejut sebab selalu duduk je dengan mak dia
 
 
 
Kenapa Khairy duduk belakang sangat
Khairy Nampak ke?
Nampaklaaaa.. Mata Khairy Nampak jee...
Amboii kemain
 
 
 
Seriusnya mewarna
 
Balik je mintak lego
hadoii
 
Hari ke dua sekolah
Waktu lunch amik Khairy and bawak makan-makan roti
 
Dah 3 minggu tadika Nampak Khairy makin ok
Happy pegi sekolah
Paling suka naik van
Balik dari sekolah senyum manjang dapat balik naik van dengan kawan-kawan
tapi memang balik sekolah lepas makan..main dengan Adam terus tidur
Penat agaknya
Camanalah sekolah rendah nanti :(
Penat sekolah pagi petang
Takpe nanti mama akan sama-sama "penat" dengan Khairy juga
 
GUD LUCK ADLAN KHAIRY MAGIC!!!
 
 
 
 
 

No comments: