ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, March 6, 2018

Level "cukup" kita tak sama

Walaupun sibuk dengan tugas sebagai ibu, sebagai pekerja,isteri, tapi kalau kita minat kita akan luangkan masa..asal ada je waktu yang rasanya boleh "diselitkan"  kita akan mengadap juga "benda" tue. Saya ambil masa pecut laju2 ke nursery beli tanah dan pasu lebih besar. Dah ada pokok yang dah "tersepit" duduk di pasu kecil... Boleh je kita "multitasking" buat macam-macam tugas..betul tak?
 
Begitu juga dengan "side income".sampai satu masa kita rasa dah lama buat perniagaan tue kita cuba buat perniagaan lain pula.. dulu saya jual supplement di Kokoadik Blogshop sekarang saya minat dengan gold..saya jadi pula Dealer PublicGold dan share juga tentang kecantikan Pandora 916 di Kokoadik Gold.. boleh je saya multitasking antara dua business tue.. ada leader dan rakan yang bantu untuk pos produk..saya cuma share apa yang saya suka dan saya telah rasa manfaatnya..jujur sahaja dengan apa yang kita share..pasti ada yang akan tertarik..
 
Dulu saya jual supplement level "cukup" saya bila saya dapat cover belanjawan selama saya cuti menjaga anak hampir 3 tahun dan  sehingga saya dapat tunaikan umrah selesaikan nazar anak magic saya. Cukuplah tue untuk saya..
 
Ada orang belum merasa cukup.mereka ada target mereka sendiri..kita hormat dan sokong.. ada kah sama level "cukup" saya dan anda? Pasti takkan?
 
Saya buat apa yg saya suka..
Saya buat apa yg saya rasa manfaatnya..
Saya buat apa sahja yang tidak akan menjauhkan saya dari anak-anak..
 
Masih ramai orang yang tidak berpeluang  merasa betapa "luasnya rezeki".. saya dah merasa rezeki online business, saya dah merasa rezeki sebagai penulis novel kanak-kanak, saya dah merasa rezeki contest, saya dah merasa income sebagai penulis blog.... Walau mungkin pada orang lain sedikit..saya rasa "cukup"
 
Susah tau nak merasa "cukup" Nie.
Dan jangan kata buat lebih dari satu income tue maksudnya tak cukup..
Dan janganlah kata perlu fokus untuk sampai level "cukup"
Setiap orang memang tak sama
Hormat sahaja
 
Anak lelaki saya carikan kayu keras untuk jadi tempat berpaut sayur tue.
saya pun lupa tue sayur apa..timun kot haha
 
 
 
hobby baru
tanam sayur-sayur
papa bebudak nie tolong modified bekas sabun jadi tempat tanam sayur
 
nie cili dari pasu tau
banyak kali dah saya amik cili kat pasu
alhamdulilah
nak masak lemak telur itik
 
serai jugak dari pasu
suke suke
nak masak je amik kat belakang dapur
nanti saya bela ayam baru tau haha
 
Adam anak bertuah
Adam hadir masa  Allah sedang pimpin family kecik kami keluar dari kelam ke cahaya yang cerah 
 
Multitasking
Sorang nak buat homework
sorang nak melompat
Amik ko yang melompat tue dudukla dalam bakul
mengacau orang je kerja
Orang tak bagi conteng dia carikla mana2 pen dia conteng lantai, kerusi, dinding, almari
suka2 je dia buat mak dia sakit mata
 
Saya COD produk kat rumah je
Tau je mak diorang nak COD melompat ikut
Nak mengepawla tue
 
Syukurlah mak korang tak COD produk kat KLCC
Kalau tak habis kena paw
Untung lesap.. rugi lagi  hahaha
COD produk kat area umh je
 
Dulu masa cuti takde gaji jaga Khairy tue.. bila dapat belanja anak makan ..bila dapat beli macam-macam..terasa sangat Allah mendengar doa kita.. dah biasa 10 tahun ada gaji..tup tup tak kerja dan takde income bulaan.. tapi Allah masih beri juga peluang merasa pegang duit sendiri.. Kasih Allah tue luas sangat.. so kalau kesempitan mintaklah kat Allah..jangan mintak kat manusia.. 
Mintak kat Allah lagi senang dari mintak kat manusia
Mintak kat Allah mesti dapat..mintak kat manusia lum tentuuuuu...
Percayalah
 
Hobi baru jugak nie
Ngada2 kucing nie
kalau tidur memilih
suka tidur bilik saya
sejuk kot
 
Ingat tanam sayur tak perlu modal?
Setiap benda mesti keluarkan modal
Tapi apa yang kita dapat lepas tue adalah
terapi
best
happy
Mungkin dah kertu..asik-asik nak tanam sayur haha
 

1 comment:

norhidana said...

betul tu... kita punya level cukup setiap org tak sama....
almaklum tanggungan kita berbeza, kadang bkn yg dirumah di kampung mungkin ada yg perlu di ambik peduli kan

tp mmg seronok lah tgk segala mcm aktiviti baru mama amana nih.... yg terbaru mcm2 menanam syr2
bila dpt hasilnya mmg senyum sampai telinga, itu yg rasa mcm gian nk menanam lg tuh