ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, May 31, 2018

Takde bonus raya?

Memang sengsara kalau dah biasa ada bantuan raya tiba2 tak ada
Tipulah kalau cakap saya tak rasa haha
Nak tau kami bukan bonus ratus2 ye..kami bonus ribu2 okeyy.. bukan rm500 bukan rm700 tapi sebulan gaji! Takkan nak bagitau gaji saya kat sini pulak.. camana pun banyak atau sikit pun gaji kita semoga ia menjadi berkat sebab ia adalah untuk parent, anak2.

Ahamdulillah Allah selalu atur yang baik2 utk kami anak beranak.. lagi sekali sejak Khairy lahir apa pun terjadi alhamdulillah ada backup plan yg Allah aturkan dan beri jalannya untuk saya..tanpa saya sedari

Lagi satu kejadian bonus tak ada Nie Allah nak mengajar ..benda yang tak ada janganlah diharapkan.. semuanya kuasa Allah.. bila Allah nak beri tak ada satu makhluk pun boleh halang tapi kalau Allah tak nak bagi satu sen pun tak dapatšŸ˜…

Okey aturan Allah yang pertama. Saya baru belajar main kutu sebenarnya haha.. saya nak no awal..tapi mak kutu cakap.."kak akak amiklaaaa bulan 6 sebab masa tue nak raya" dalam hati saya "eh raya ada bonuslah" tapi dipendekkan cerita saya setuju saja amik giliran masa raya.. alhamdulillah terima kasih ya Allah..kalau amik giliran awal tahun memang menganga raya nie nak beli baju raya anak Kiki..

Aturan yang kedua Nie..saya dah mulakan sejak tahun lepas... Savingla gold..setiap bulan 1g.. paksa diri..kalau rasa 1 gram berat..simpanlah setengah gram which is rm100.. sikit2 lama2 jadi bukit.. pepatah melayu dicipta bukan nak jadi bahan ketawa tapi untuk diguna pakai sepanjang masa..
Kalau mula dari awal tahun masa raya nie dah ada 6g bagi yg menyimpan 1g sebulan.  Kalau yang menyimpan setengah gram dah ada 3gram.. kalau sesak sangat nak raya Nie bawaklah ke ar-rahnu.

6g boleh dapat dalam rm1k
3g boleh dapat dalam rm500

Okeylah kan? Nanti tebuslah perlahan-lahan semula.
Emas dapat
Raya tenang
Takde maki hamun kat FB

Malu wei kita dah tua kan..dah jadi mak bapak tue kira tua lah.. bawak bertenang dan bersabar.. mulakan merancang financial kita bermula dari kejadian tiada bonus raya pada tahun 2018 Nie. 

Kalau saya dan suami perlu ketepikan tiap2 bulan duit gaji untuk treatment dan appoiment anak sakit jantung di IJN.. apa lagi anda2 yang tiada komitmen tinggi sebegitu..ye lah anda ada komitmen lain juga..habis kami takde ke? Kami ada rumah keta..yuran van sekolah anak..parent yg wajib diberi tiap2 bulan demi mengenang jasa mereka.. makan minum anak2 juga tapi tambahan treatment jantung anak.. tapi sampai bila nak beralasan..sebab anak2 ini tanggungjawab kita..takde org nak amik alih pun..jadi berusahalah untuk berubah..anda mampu melakukannya..cewahhh

EMAS ADALAH SAVING&PENGHAPUS HUTANG
SUHAILA SALEH
DEALER PUBLIC GOLD
PG00097831
www.wasap.my/60173201998

No comments: