ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, December 21, 2018

Day 1 Amirul Arief di Madinah

Dapat video call dengan Arief.
Tengah seronok berbual2 dengan Arief tiba2 Arief menjerit..

"KAKAK BARU NAK SEMBAHYANG? SEMBAHYANG APA TUE? SUKA LAMBAT-LAMBAT SEMBAHYANG"

Terus Amana menyorok.kihkihkih.. saya sendiri pun tak perasan Arief nampak kakak dia baru nak pakai telekung.. tapi soalan Arief lepas tue buat saya tergelak.. 

"MAMA TUE ABC LAGI KE?

hahaha.. sapa yg kawin dengan Arief nanti siap sedialah ye.. korang tau tak ABC tue apa? 

"ALLAH BAGI CUTI "



Alhamdulillah sampai juga Amirul Arief ke bumi paling aman- Madinah Al Munawwarah. Saya suka sangat Madinah.. orangnya lemvut-lembut. Terasa kelembutan mereka ketika saya di sana.. Sayu pulak hati tengok gambar yg adik ipar kirim..kalau mama ada sekali kan best๐Ÿ˜ญ

Teringat masa saya tunaikan umrah 2015.. di airport Arief menangis.. rasa nak patah balik.. masa itu anak saya Dalia Amana, Amirul Arief dan Adlan Khairy. Adam Ziqry belum ada masa tue.. saya tak bawa Arief masa tue budget tak mencukupi lebih2 lagi masa tue saya cuti tanpa gaji dan hanya bergantung semata-mata dengan online business. Budget cukup2 untuk tambang saya, Khairy dan belanja kami bertiga di sana. Amana mak saya sponsor. Amana gunakan bahagian saya.. mak saya sponsor semua anak pergi umrah.. Kalau tak guna sponsor mak untuk bahagian saya memang Amana pun kena tinggal jugak masa tue..haha.. 

Masa tue saya tak boleh tunggu lagi sebab nazar saya dah lebih tempoh. Nazar saya masa itu "jika Khairy hidup sehingga setahun saya akan segera bawa Khairy tunaikan umrah" ketika itu Khairy dah setahun++.. saya dah tak boleh tunggu lagi dan terus tunaikan umrah dan terpaksa tinggalkan Arief.

Arief pun masa tue lasak ya Rabbi. Baru 5 tahun..Ustaz di tadika Arief pun masa tue syorkan jangan bawa Arief tunggu dia besar dan lebih matang. Tadi adik ipar pun cakap "aktif Arief kat sini" haha.. bertabahlah ye nenek,maktok, acik Linda dan papa.   

Mama tunggu Arief balik ye sayang... Balik nanti kalau nakal-nakal tetap kena bebel ๐Ÿ˜

Arief dah sampai Madinah
Gambar ehsan adik ipar yang pergi umrah juga
Dapat wasup video tadi tapi terputus-putus

Rumah tenang sikit Arief takde๐Ÿ˜œ
Tapi adik-beradik walau selalu bercakar
Bila sorang takde ..terasa..

Bila dapat buat wassup call walau kejap
Semua menjerit2 nak masuk diri masing-masing dalam HP yg kecik nie
Sudahnya langsung tak dengar apa2 pun
Sebab semua menjerit "ariefff. Nenek..Arief nenek"
Tiba-tiba putus....
Semua diam...
๐Ÿ˜‘

Arief dengan mak mertua saya
Tadi video call pun Arief asik ketawa ..asik cakap best..semua best..makan best..sembahyang best.. pastu saya cakap nanti mama nak pergi Madinah dengan Adam pulak.. terus dia cakap nak ikut..padahal dia kat sana lagi haha

Saya rasa bahagia bila Arief dapat merasakan bahagianya berada di Madinah sepertimana saya, Amana dan Khairy pernah rasa.. bahagianya hampir dengan nabi Muhammad yang dikasihi.. setiap langkah di sana beroleh pahala..lebih2 lagi bila kita berselawat dan menghayati setiap perjuangan nabi sehingga kita merasa nikmatnya dalam ISLAM

Semoga Allah beri lebih rezeki supaya kami sekeluarga dapat pergi bersama-sama nanti

No comments: