ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, December 25, 2018

Day 2- Amirul Arief di Madinah

Mama, esok Arief nak pergi Mekah dah..

Cepatnya.. Arief tak jalan mana-mana ke kat Madinah. Dulu mama pergi sana mutawif bawak jalan-jalan tau.

Takdelah mama..kat sini Arief pergi masjid je..

Tak sampai 15minit adik ipar hantar gambar nie. Cett.. mentang-mentang mama tak ada kat sana bolehlah  Arief cong mamašŸ™„

Actually touching sungguh tengok gambar nie.. selepas 5 tahun Allah jemput pula papa budak2 nie dan Arief ke sana.. Terima kasih sangat pada mak dan mak mertua yang rancangkan semua ini.. 

Amana asiklah cakap "best ye mama kalau kita pergi sekališŸ˜­" insya Allah nanti kita akan pergi semua sekali.. kena doa banyak2 supaya Allah izinkan..

Amboii suka sgt nampaknyee

Kita semua kenal anak-anak kita
Kelebihan dan kekurangan mereka
Betul tak?

Antara semua anak, Amirul Arieflah anak yang saya rasa ada skill PR
Campaklah dia kemana pun dia senang membina kawan dan membawa diri tak kira tua muda
Dia berkawan dengan semua orang
Tak kira siapa
Pakcik jaga..pakcik kantin.. 
Pernah saya ke kedai..saya tegur dia jangan ganggu pakcik tua berambut putih sedang makan..
Selamba je Arief cakap "eh ini kawan Arieflah. Pakcik jaga sekolah Arief"
Terus saya ketawa..
Kami ke hutan bercuti..Arief berbual2 dengan satu group professor veteran bercamping.. entah apa di gebang kat profesor tue semua tahlašŸ˜‚
At the end professor itu berkata " how lucky u are..got this clever anda independent boy" 

Yup dulu saya sangat stress dengan pelajaran dia. Dengan sikap dia...tapi kini saya menerima setiap anak ada sisi istimewa dan rezeki yg kita tak nampak atau pura-pura tak nampakšŸ˜‘kita akan lebih reda dan bahagia dengan anak itu. Cuma sebagai ibu kita tak boleh putus asa dan berusaha (membebelšŸ˜œ) jugak

Inilah anak yg pada pendapat saya..insya Allah boleh hidup dan berdikari dimana-mana sahaja compare anak-anak yg lain..insya Allah. Disebalik kekurangan pasti ada kelebihan.. si sebalik kesusahan pasti ada kesenangan.. insya Allah..


Tiap kali tengok gbr Arief dan husbd di sana menitik air mata
Sejak Khairy lahir banyak saya dan  anak-anak tempuhi
Pernah saya rasa tak mampu nak teruskan semua ini
Tapi alhamdulillah selalu Allah tunjuk jalan supaya sabar dan bertahan

Alhamdulillah 5 tahun berlalu
Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini  pelbagai peristiwa yang baik telah berlaku mengganti rasa derita yang lepas
Lebih tepat lagi selepas saya pulang tunaikan umrah pada 2015
Balik sahaja dari umrah pelbagai rahmat dan rezeki diberi Allah
Syukur alhamdulillah
Tak tertulis rasanya pelbagai rezeki yg Allah dah beri
Pastilah rezeki yg paling besar adalah kehadiran Adam Ziqri yang jadi kesayangan semua
Dan kini panggilan umrah untuk Amirul Arief dan husband benar-benar buat saya rasa bahagia dan lengkap sudah rezeki Allah beri selepas ujian.
Allah dah ganti semuanya
Malah lebih baik dan 1000 kali lebih baik
Benarlah seperti di dalam Al-Quran
Disebalik kesulitan ada kemudahan 
2x Allah sebut
Dan bertuahlah saya dah merasakan sendiri kebenaran ayat-ayat AlQuran 
Tiada yg dusta melainkan benar belaka

Bila melihat Arief dan husbd tunaikan umrah rasa terlepas semua rasa derita yang lama
Serasa Allah dan ganti segala pengorbanan yang lepas
Semoga Allah selalu memimpin kami sekeluarga 
Semoga ditetapkan iman dan ditunjukkan jalan yang lurus
Selepas ini saya berharap dan menunggu pula berita baik dari IJN. Manalah tahu doktor cakap Adlan Khairy sihat dari sakit jantung pulakkan?

Nanti kita sambung part di Mekah pula
Tq pada adik ipar yg gigih jd reporter untuk shared cerita Arief disana


1 comment:

Siti Yang Menaip said...

alhamdulillah rezeki anak kecil ke sana =)