ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, April 9, 2019

Lepas Khairy lahir

 

Kak, lepas khairy ada maslah jantung akak mesti banyak saving kan?

Tak jugak.
Akak banyak bayar hutang supaya hutang setel cepat. Senang hati hutang setel sebab akak belajar dari kejadian khairy. Sampai masanya kita terpaksa lepas kan kerjaya demi keadaan yg memaksa. Jadi selesaikan semuanya supaya kita boleh buat keputusan resign tanpa memikirkan hutang dan tak menyusahkan orang lain. Saving ada... sekadarnya supaya kita boleh bertahan dari meminjam. Yang lain serahkan pada Allah.

Akak jugak allocate duit dan masa untuk gembirakan anak-anak. Parents jugak. Biar duit habis tapi senyuman dan ketawa anak2 dan Ibubapa tak boleh dibeli kat kedai. Habis kan masa jugak dengan adik beradik. Bila free jumpa dan belanja makan. Akak belajar dari keadaan khairy.. Bila sakit kita tak mampu dah nak ketawa lagi.. Bila2 masa org yg kita sayang boleh diambil Allah. Mereka bukan hak kita. Jadi masa yg singkat nie kita habis kan dgn mimen-momen yg best dan bahagia. Duit berkepuk2 pun kalau kita mati org lain dapat. Boleh bawak gaduh jugak. Faraid jugak akhirnya🙄Jadi kita sendiri guna utk kebahagiaan bersama. Kita guna kan duit kita sebagai ladang pahala dan ladang kebahagiaan utk org2 yg kita sayang.

At the end duit tak bawak mati walau takde duit rasa nak mati😎
 
 
 
 
Nie gambar kali kedua Khairy kena warded. Gambar pertama kali Khairy masuk wad memang saya tak amik gambar. Nak amik apanya.. Tak sanggup..Muka Lebam bibir lebam.. Lagipun masa tue saya pun dalam pantang lagi.. Asik nangis tgok Khairy kena cucuk sana  sini..

Tiap-tiap bulan Khairy ada appoiment. Mcm2lah procedur.. Amik darahlah..cek matalah..cek jantunglah.. Tapi tetaplah saya bersyukur sebab ada kanak-kanak lebih hebat dugaannya berbanding Khairy
 

Nak tengok camana terseksanya seorang isteri atau ibu senang je..
Tengok je pada luaran. Kalau kurus kering tue meranalah haha.
Dalam gambar nie nampak saya senyum ketawakan? Anak-anak pun cakap lawanya mama kurus..sampai runcing dagu.. haha.. Tapi dalam hati ..tau makan dalamnya camana?
Sampai kurus kering saya masa jaga Khairy
Makan pun tak jadi daginglah
Entah mana khasiat makanan tue pergi
Sudahnya kurus macam zaman anak dara dulu
Lagi kurus kot haha
Perempuan biasalah  pintar bab-bab sorok perasaan nie
Betul kan?
 
 
 
 
 
 
 

No comments: