ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, October 2, 2019

Annaku Amirul Arief

Dah 2,3 hari Arief cakap "mama, jom abang banjer mama piza. Abang ada rm20 kumpul duit belanja"

Dah berhari2 buat dek je.. Hari nie lagilah malas. Memang rasa tak boleh bernafas. Tapi arief dah mcm merajuk.. Ok turutkan takut anak kempunan.

Sampai depan kaunter Dominos set yg paling murah rm37++. Tapi sy pilih set lain sebab ada 4 anak kan... Sorang anak rasa.. Semua kena rasa jugak. Cuba berusaha jadi ibu yg adil..

"mama, mahalnya mana cukup duit abang nie"

Mamanya keluarkan not RM100 dari purse sendiri. Arief cepat2 amik dan selit duit savingnya RM20.

"Abang belanja mama tau"

Nak tergelak pun ada. Sebak pun ada. Umur baru 10 tahun dah ada niat nak belanja mama. Mudah-mudahan Arief dimurahkan rezeki yg luas bila dewasa nanti asbab niat Arief yg baik hari ini nak happykan mama.

Sebelum nie Amana belanja mama dia aiskrim. Dengar Amana pangil2 motor aiskrim... Biasalah tue bebudak nie suka perabih duit kat mamak roti dan abang motor aiskrim.. Tetiba "mama, nah eskrim Magnum kegemaran mama"

Terharu. Anak2 bukan kerja pun. Kumpul2 duit belanja yg papa bagi hari2 lepas tue belikan mama dia makanan. Manalah mama tak gemukssss🤦‍♀️🤦‍♀️

Semoga Allah aturkan anak2 mama pekerjaan yg dengannya memberi manfaat pada org lain
Dengan pekerjaan tue boleh berjuang di jalan Allah dan boleh tanggung anak isteri dan menuju ke syurga Allah. Insya Allah.
 
 
Dulu saya berusaha keras untuk Adlan Khairy..
 Kali ini dah masanya berusaha untuk Amirul Arief pula.. Insya allah sampai masa saya share ye..
Sebagai ibu saya tak nak saya menyesal bila dah tua nanti
Saya akan usahakan yg terbaik untuk anak-anak
Supaya bila dah tua nanti takde anak-anak yang akan cakap 'mama dah tau tapi mama tak usaha pun mcm mama usaha utk khairy"
 
Setiap anak berbeza
Jadi kena terima perbezaan tue dan usaha dengan cara yg sesuai untuk setiap anak
Yang penting..anak2 tau yang mamanya dah berusaha sedaya yang mampu..
 
 cerita Arief naik pentas.. Seronok sangat dia..

 

First time dapat jersey nie bukan main seronok dia

 
 
Mama tahu one day Arief akan banggakan mama dan bahagiakan mama.
Cuma masanya belum tiba
Arief dah bersama lalui masa2 mama "jatuh terduduk" dulu pun mama dah sangat bersyukur
Arief & kakak sentiasa faham keadaan mama masa tue
Selalu di sisi mama siang malam pagi petang.
Meminta2 jauh sekali.
Mana mama bawak itula yang korang semua ikut.
Mama menangis korang berdua yg kesat air mata mama.
terima kasih jadi anak mama..
Semoga dengan masa Arief akan jadi lebih matang
Insya alah
Semoga bila besar Arief akan jadi lelaki yg bertanggungjawab dan menghargai anak isteri.
Insya Allah. Amin
 
 
 
 
 
 
 

2 comments:

Mama Zharfan said...

aamiin
moga arief jd anak soleh berjaya dunia akhirat

Sheila Arshad said...

sebaknya baca..
semoga Amirul Arief sentiasa ada untuk Mama. Sentiasa selitkan nama Mama dalam doa Amirul ye.