ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, October 19, 2019

tugas suami osteri dari kaca mata budak 10 tahun

Seloka pagi hari.

Kejadian malam tadi. Sy tukarkan pampes Adam. Tiba2 Arief cakap.

Mama, janganlah tukar pampes kat sini. Arief nak tidurlah.

Eh jangan nak mcm2. Nanti arief besar arief pun kena tukar pampes anak arief. Takkan isteri je buat..

Apa plak mama. Tuekan tugas isteri.

Tarik napas mak dia. Berasap je telinga.. Kena betulkan nie..🧐

Habis apa tugas suami?

Suami kena buat semua benda yg lain. Suami kena carik duit. Suami kena sapu umh , sidai kain, gosok baju, betulkan keta, betulkan rumah kalau rosak, siram pokok dlm pasu kalau isteri tanam pokok (haha gue dah gelak part siram pokok nie) mcm2lah suami kena buat. Tugas isteri 2 je.. Jaga anak dan makan!

MAKAN?😆😆😆

Apasal pasal makan yg dihightlight? Nampak sgt mak dia kuat makan 🤦‍♀️🤦‍♀️. Okla mayb pada pendapat arief bila isteri makan tue adlah sebab suami dah cukupkan nafkah suami dlm pemberian makan minum. 

Tak jadi mak nak bagi tazkirah kat anak lelaki nie. Mostly dia paham apa tugas suami dan isteri cuma kena upgrade lagi. Jaga anak adalah tugas  bersama..

Semoga bila Arief  belajar agama makin dalam ilmu tentang pengurusan keluarga.. Keluarga adalah asasnya.. Insya allah semoga anak2 lelaki faham dengan jelas tugas sebagai suami.. Kena didik dari kecil sebab ilmu nie diserap sedikit2 bukan sekaligus.. Kalau dah besar baru nak cakap pasal tanggungjawab memang payah nanti..

No comments: