ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, March 8, 2020

selamat hari wanita

Sedari kecil kau dijaga dengan penuh kasih dan sayang. Dibelai, dimanja dan diajar seiring dengan jantinamu, seorang perempuan.

Masa berlalu, kau semakin dewasa, rupa parasmu sungguh jelita. Lengkap dan sempurna sebagai seorang wanita dambaan lelaki. Masa untuk dirimu dicintai dan mencintai.

Menuju ke gerbang perkahwinan dengan penuh harapan bahagia sehingga habis nyawa.  Kau harapkan panas sehingga ke petang. Rupanya hujan di tengahari.

Wahai wanita, usah pernah menyesal dengan apa yang ditakdirkan kepadamu. Kau diuji dengan ujian yang mampu kau hadapi. Allah tidak pernah mensia-siakan kehadiranmu ke duniamu.

Wanita, saat kau menangis dalam hati, Allah menitipkan pahala buatmu. Saat kau menahan sakit, Allah ampunkan dosa-dosamu. Saat kau menanggung derita dihina, dikeji dan disepak terajang, Allah sentiasa menanti doa-doamu.

Wanita, kau dilahirkan berfizikal lembut, tetapi sebenarnya jiwamu sekuat besi waja yang tak mampu dibengkokkan dengan ujian dan dugaan.

Wanita, jangan pernah menyerah kalah. Lalui keperitan ini dengan redha kerana syurga itu mahal harganya.

Buat semua wanita hebat di luar sana, sesungguhnya dirimu umpama bintang di langit malam, biarpun dalam kelam, kerlipanmu  sungguh mempersonakan.

SELAMAT HARI WANITA...

#MaahadazzeinAlmakki
#muhasabahdiri
#ghostwriter
#berdoalah
#TAteam

No comments: