ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, February 17, 2021

HOBI MENGINJAK USIA


Dah lebih 2 bulan untuk tahun 2021
Rasanya dah lama sangat tak berblog
Sebab lebih aktif di FB
BTW tahun nie nak start aktif berblog semula
Sebab di FB tue hanya kawan2 yg approved as friend je

Thaun nie umur saya 41
Rasanya dah lama sangat saya nie berblog
Dari zaman Amana lagi
Amana pun dah 14 tahun
Sayang blog nie sebab di sini banyak cerita anak-anak dan yang membuat lagi sayang sanat 
Di sinilah juga rezeki saya mencurah2 ketika saya cuti tanpa gaji menjaga khairy yang ada msalah jantung.
Oh btw khairy pun dah 8 tahun
alhamdulilah khairy stabil walaupun masih ada appoiment di IJN
Nanti saya sambung cerita anak-anak ye

Umur dah 41 hobi pun dah lain
Haha dah minat tanaman
Sebenarnya hobi nie bermula masa jaga khairy
Sampailah sekarang
Dengan hobi tanaman nie saya rasa seronok dan tenang
Happy melihat pokok2 membesar
Paling happy bila makan hasil tanaman sendiri


Tiap2 pagi saya menyiram
Belek2 pokok kejap sebelum buat kerja pejabat
saja amik udara
Time2 PKP nie kalau takde pokok2 nie boleh bosan dibuatnya


Seronok beli biji benih


ada kucing terberanak dalam mesin basuh kami
Kami bela lah
ini 2 ekor dari 4 ekor


Arief pun tak dapat balik madrasah
Arief nie ikut mak dia pg nursey

Ubah2 susunan ikut mood haha


Nie pokok pucuk manis
sedap masak lemak campur labu
mak suruh tanam

sanggup berhabis utk anak2 kucing nie
dah mcm anak2 sendiri

tak habis2 beli pasu..
tapi sekarang ank kucing dah nakal habis pokok2 saya

kucing nie dah 4 kali beranak kat umh saya
mungkin dia ingta hospital bersalin kot


bunga kunyit

bagi jiran yg meniaga kuih

pokok pisang nie tumbuh sendiri





 

2 comments:

dear anies said...

welcome back😊😊👍👍 wahhh berbudi pd tanah ya

mummy_ayu said...

wah..merian nya berkebun..best best!