ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, February 19, 2021

UCAP DAN TULIS BAIK-BAIK



Ucap baik2
Sama ada di FB atau di mana2 saja
Ia merupakan satu doa

Saya perhatikan apa yg sy tulis dan impikan alhamdulillah menjadi nyata.
Walaupun ia menjadi kenyataan hanya beberapa tahun kemudian.
Tetaplah hati ini bersyukur.

Kita bukan nabi.. Hari ini doa. Sesaat dimakbulkan.
Kita manusia biasa.. Doa hari ini entah bila makbul tak taulah.
Tapi tetaplah berusaha jadi org baik dan berusaha jd org yg taat dlm agama.
Dlm berusaha taat pun kita tetap berdosa.
Apalagi ketika dlm berdosa.

Ucap dan tulis lah baik2
Sebab semua itu doa.
Dan yakinlah ia akan makbul kerana Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

2015- sy berharap Arief dpt tunaikan umrah juga kerana Arief tidak ikut saya tunaikan umrah ketika itu.
2019- Allah makbulkan doa saya. Arief tunaikan umrah tetapi bukan bersama saya tetapi suami saya.

Kita fikir doa yg kita mohon sudah terbaik.
Kdg-kala Allah makbulkan doa kita dengan cara yg berbeza.
Yakinlah bila doa dimakbulkan walau tidak sama 100% seperti yg kita impikan .
Itulah keputusan yg terbaik Allah anugerahkan utk kita.

Ya sebenarnya hati saya lebih bahagia Arief tunaikan umrah bersama papanya compare Arif tunaikan umrah bersama saya.
Bahagia hati saya melihat org yg saya kasihi berusaha keras mendekatkan diri di jalan agama. 



 

No comments: