ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, June 9, 2021

HABATUSSAUDA DI RUMAH SAYA. HABATUSAUDA MINSYAM, HABATSAUDA DR ZULKIFLI, HABATUSAUDA SHAFEQA


 Habatussauda di rumah saya

Di rumah saya ada 3 jenis habatusauda yg berbeza dari segi bentuk.

Habatusauda yg pertama kali saya cuba adalah yg berbentuk minyak di dalam bentuk softgel. Habatusauda nie bukan sy saja makan tapi yg paling mudah untuk bagi pada khairy. Sy gunting atau picit softgel tue sampai minyaknya keluar dan campur dlm susu khairy. Khairy dah start amalkan makanan sunah seawal usia 6 bulan kalau tak silap saya. Khairy jarang sakit kecuali masalah jantung dia. Tapi dah besor nie mmg susah nak bagi khairy habatusauda jenis nie sebab dia dah tak minum susu. Sekarang adam pulak yang guna jenis nie. Selalu sy masukan senyap-senyap minyak habatusauda atau minyak zaiton dalam susu Adam. Yang jenis softhel nie saya beli dengar Marzuki Bakar


Habatusauda ke dua yg jenis serbuk di dalam kapsul. Yg nie saya memang makan. Lepas sarapan atau bila2 saya rasa tak sihat saya telanlah habatusauda nie. Yang jenis serbuk dan dikapsulkan nie sy beli dengan Doktor Zulkifli Mohamed Sharif.





Habatusauda serbuk loose tue saya beli memang khas utk masuk dalam masakan. Yang ini sebenarnya saya beli khas utk suami. Dia bukan jenis makan supplement. Nak suruh makan supplement sorrylah. Dia takkan makan. Jadi caranya masukkan dlm lauk sambal kegemaran dia🤣 bila masak kari, lemak cili api apa2 jenis masakan pun sy letak.. Ala2 jadikan mcm herbs. Jadi semua dlm umh dapat khasiat habatussauda by hook or by crook 😁. Saya beli dari adik comel Sha Ramson Abdullah



Bersyukur sejak khairy lahir saya mula kenal makanan2 sunnah dan tak pernah pertikaikan khasiatnya. Anak3 jarang sakit dan tak makan panadol. Setahun sekali pun susah nak sakit. Kalau g klinik pun merepek2 jelah sakitnya.. Sakit telingalah sebab korek telinga.. Mcm khairy dia tak boleh makan chekedis. Sy dah marah banyak kali. Sebab bila dia makan chekedis yg kuat pewarna tue lidah dia akan keluar putih2 dan sakit. Kan sy dah kena bawak g klinik...pastu kena makan antibiotik bagai..

Btw tak lupa air zam2. Itu mmg minuman khairy masa dia struggle dgn sakit jantung. Sy masukkan air zam dlm susu setiap kali dia minum susu. Sy doa selawat dan niatkan szmoga Allah permudahkan urusqn jantung kecil khairy. Air zam2 tergantung atas niat. Insya allah berkesan. Air zam2 boleh dapat dari mutawif Asyraff Hafdzan Abdullah dan Nor Azmeer

Alhamdulillah Allah lorongkan makanan sunnah dan makanan sihat2 nie dlm family kecil saya. Sesungguhnya kelahiran khairy dengan jantung magicnya telah buka mata saya tentang usaha makanan2 sunnah selain usaha cara moden .

Impian saya nak belajar pula tentang homeopati. Klinik homeopati ada satu di Bangi. Dekat dengan rumah saya. Insya allah semoga diberi info2 dan ilmu2 dari rakan2 yg sekifrah





No comments: