ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, June 22, 2021

LIPOSOMAL VITAMIN C

 




susulan daripada status seorg doktor yg ambil liposomal vitamin c utk melawan kovid. Saya dapatkan jugak satu box.
Sebelum tue pun mmg saya dah teringin nak beli tapi sy hold dulu sebab sy stock up benda lain.
So dah ada kat tangan saya review. Mulanya nak simpan je utk digunakan masa diperlukan. Tapi ko dah beli ko simpan apa keheeee pulakkkk🤣
Dalam kotak nie ada 30 pek
Rasa? Takde supplement yg sedap😂😂
Nak kata masam tak masam..
Tapi ke arah masam..
Tak pahit..
Tah apa rasanya..sukar nak cakap..
Maybe first time jadi tak biasa.
Pastu saya baca cara nak makan..
Ohh boleh campur dgn any baverages yg kita suka.
Mcm tue saya add on dgn air lemon..
Ehh tak lagi masam ke?
Entah la.. Sy suka air lemon so sy tak rasa masam..
Dan ikut logik akal saya.. Lemon pun salah satu sumber yg menguatkan imun kita
Bila mix dgn liposomal nie..
Lagi elok kot..haha..
Yg penting saya boleh telan dengan senang ati😄



STORY YANG MEMBUATKAN SAYA NAK MENCUBA LIPOSOMAL VITAMIN C














Btw saya ada bagi mak liposomal vitamin c nie .. Saya cakap dengan mak kalau mak rasa tak sihat sangat.. Mak rasa lain sgt darri biasa.. mak makan nie liposomal nie cepat2 tau sebab ada sorang doktor yg kena kobid tue dia makan liposomal vitamin C nie utk lawan kobid.
Baru2 nie mak call..
"angah baru2 nie mak keluar pg hospital. Balik mak rasa tak sihat sangat. Mak makan yg angah bagi tue. Rasa dia memang tak sedap.. Tapi kesan dia cepat ye"

Tergelak dengar comment mak
"Haha.. Memang tak sedap mak.. Mak kena bancuh dgn air yg mak suka. Tapi jgn taruk gula"

Mak saya ada darah tinggi, kencing manis, masalah pernafasan sbb allergic.. Memang ada regular check up dgn hukm..Mak saya juga dah tak ada rahim. Dah dibuang.. Mak saya ada kanser. Alhamdulillah dah baik sebab rahim tue dah dibuang dan tak merebak ke tempat lain.. Gitulah lebih kurang.. . Tapi tak de org tau. Saya kecik2 dulu pun tak faham sangat. .. Saya da beranak empat baru mak bagitau.. Mak cakap beberapa kali mak kena kemo.. Tak tahan..
Dlm keadaan mak sakit.. ayah sakit.. mak masih jaga nenek kami.. Seingat saya lama nenek duduk dengan kami.. Sehinggalah mak betul2 tak sihat dan nak jalani buang rahim baru mak tak dpt jaga nenek. Mak memang pretend dia sihat je depan semua.
Bila ingatkan camana mak masih berusaha jaga nenek walau dia kanser.. Saya pun nak jaga mak baik2. Dlm keadaan situasi sekarang saya usaha utk jaga imun sistem mak saya..
Sy bekalkan garam sihat, ayam sihat, bawang putih sihat, zaiton. Dulu masa cili yg sy tanam menjadi. Sy tak bagi mak beli cili kat kedai..sy bekalkan setiap minggu pd mak..
Hidup kita dengan mak kita tak lama. Salah sorang akan pergi dulu.berusahalah jadi anak yg baik pd makayah kita.
Saya ada dengar sorang ustaz tue cakap.. Kalau ada 10 anak.. Kita berusahalah jadi anak yg pertama dlm hati makayah. "Tak akan jadi anbia kalau dlm hati ibu tiada nama kamu" .. Gitulah cakap ustaz tue.. Sy tak berapa faham.. Part suruh jadi anak baik tue je saya faham😁
Tapi sy belum boleh mampu lawan adik bongsu yg boleh bawa mak ke sana sini walaupun dlm keadaan preggy. Sy memang angkat bendera putih time preggy 😓







No comments: