ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 16, 2022

PARCEL ASIA DAN POS LAJU


Terus terang sy Ila Saleh suka sangat guna pos laju.
Mesti customer ingat kalau beli dgn pos laju mahal postagenya kan?
Dulu saya pun fikir mcm tue juga..
Tapi rupanya utk seller nie ada tricknya ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Walau sy guna pos laju tapi  sy guna sistem parcel Asia.
So sy cahrge  postage kebanyakan hanya rm8 sahaja.kdg2 ada lebih sikit.. saya tambah sendiri utk customer.

Kalau rasa postage mahal sy tak dpt buat apa2 lagi  tau..
Sebab sy balut tebal.
Yg gula garam siap berkotak. Ada yg balut bubble belon tue.. insya allah sampai dgn selamat.kalau tak selamat saya ganti balik tau.

Pernah kejadian customer sy dpt kicap pecah. Bukan guna poslaju tau.masa nie sy belum reti lagi. Sy tak joint my parcel asia lagi yg membolehkan sy pilih pos laju dgn postage yg agak murah.

masa kejadian parcel kicap sy pecah tue sy guna kurier yg sekarang asik problem je tue sebab kos postage murah. 

Lepas kejadian kicap pecah tue saya dok mengomel kat husbd. Pastu bising pos mahal.sy tak sampai hati nak charge pos mahal2. Kalau beli gula garam kan berat? Aduhaii.. so husbd cadangkan sy tanya pd kawan2 untuk pos yg lebih mampu milik..

Alhamdulillah now guna my parcel asia dan sy selalu pilih kurier pos laju.
Cap postage saya untuk 3kg hanya rm8.
Lagi satu poslaju nie alhamdulillah laju.
Dlm gbr nie beza negeri tau.sehari dah sampai.
Lega yg amat! Tak payah soal jawab dengan customer๐Ÿ’—

Barang dagangan sy boleh view di wasup katalog wasup katalog - https://wa.me/c/601156896377wasup katalog

No comments: