ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, August 8, 2022

AL HUMAIRA HAND SOCK


Saya nie masih lagi proses belajar pakai hand sock dan stokin.

Bab stokin tue alhamdulillah better sebab saya bukan selalu  keluar rumah dah kecuali pg kuliah dan htr amik anak pg homescholl.
Kalau pg amik anak dengan pg beli barang dapur tue saya sarung je kasut sukan..tak pakai stokin pun takpe sebab seluar pun labuh..

Bab hand sock nie.. bila pakai handsock selalu gatal2.. pastu merah2..sampai tergaru2.. Kadang2 luka.. itu yg sy selalu "lemah" bab handsock..maybe jenis kain handsock tue buat saya tak tahan..

Satu hari dengar ustaz mana tah dlm radio  cakap..
Sedekah pd diri pun boleh ..
Iaitu keluarkan duit dengan beli pakaian yg baik utk menutup aurat.. jenis kain yg baik..yg selesa yg membuatkan kita lebih suka menutup aurat..

So sebab sy tahu kelemahan saya bab handsock..
Org lain maybe takde allergic pd jenis kain..
Tapi saya tak boleh..
Bila saya selalu rasa gatal..tergaru2..sampai sapu ubat gatal buat saya tak dpt sepenuhnya memakai handsock..

Sy tengok handsock lisa surihani tue mcm selesa je dia pakai... Dan sy dah terbaca dia beli kat mana.. maslahnya dah habis stok yg lisa surihani pakai tue.. dan saya cuba handsock jenis nie.. 

Alhamdulillah rasa sejuk dari kain yg sy selalu pakai tue..
Cuba tengok ira kain pd handsock nie..
Nampak selesa dan breathable kan?
Dan jenis kainnya mcm jersy.. antara jersy dan cotton..entahla jenis apa tah..

Nanti sy nak beli yg lisa pakai tue pulak..
Nanti sy review
Harap2 takla sy tergaru2 lagi sampai luka đŸ˜“

No comments: