ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, May 27, 2010

...Amana buruk...

2 hari lepas amik Amana& Arief dari nursery..Biasalah hiruk-pikuk..
"bye-bye Amana" Wahhhhh macam artis.. Budak2 lelaki pulak tue..Amana buat lambaian Miss World pada kawan2...

Cikgu : Amana banyak peminat..

Haha..banyak peminat? kelakar dengar.. Dalam kereta ada lagi perkara kelakar..

Mama: Amana ramai peminat ye?
Amana: Aahla... (senyum simpul)
Mama: Amana cantik sebab tue ramai peminatkan?
Amana: Aahla..Amana cantik.. (Senyum simpul lagi)
Amana: Mama... (muka sedih & macam teragak2..)
Mama: Ye? kenapa?
Amana: Amana cantik ye? (muka sedih)
Mama: Yela.. Anak mama memang cantik . Kenapa pulak?? (aik..tadi sendiri mengaku cantik ne tanya balik pulak.)
Amana: ...Omar cakap Amana BURUK!!! (muka sedih + mcm nak nangis)
Mama: Haaaaa..(Dalam hati gelak rasa nak guling2..Faham ke maksud
buruk? mungkin dah fahamlah ne)
Mama: Adam cakap apa ?Aman cakap apa (ne nama2 yang familiar
disebut)
Amana: Adam baik..Tak cakap apa2 pun..Aman cakap Amana cantik
Mama: Haaa..cantikla tue..Omar nak usik Amana je...
Amana: Ye ke mama? Cantik ye? mmm.. Amana tau Amana cantik..
Mama: (sabarlah daku..nak gelak guling2 ne..tapi takut si Amana nangis ..senyum je sbg cover perasaan)


Soooooooo..rollllll......... BURUK ke AMANA??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

close up
(mata ok,hidung ada, gigi ada,mulut merah)


gambar jauh sikit..
(itu jari atok tunjuk leher merah kena gigit binatang)
BURUK KE AMANA?
Amana biar sejuta cakap Amana buruk, Amana tetap cantik di mata mama & papa tau.. Lebih cantik jika dihiasi budi perkerti dan agama..Kecantikan hanya luaran sayang..kadang-kadang kecantikan itu membebankan dan buat hati tak tenang sebab perasaan bangga wujud dalam diri...

p/s: Cikgu nursery pernah cakap depan2..
Cikgu :Haaa..ne mama Amana. Aman tue suka Amana."
(Masa ne mak Aman pun ada.Aman dah berlari masuk kereta.Malulah tue.Aman dalam 5/6 tahun rasanya.
Saya:(Dengan selamba) Oh suka Amana. Boleh meh isi borang dgn
Auntie. Nanti Auntie simpan sampai umur Amana 20 tahun."
Ibu Aman: Ne Amana? Girl keeee?? Ingat boy!!
Saya: Gulp...(hehe..Amana baru potong rambut pendek kat kedai
mamak dengan papa dia)
.
.
.
.
.
.
.
.
Sekian.. tak de dah.. Tak yah roll lagi..

2 comments:

Scorpio Girl said...

ha ha ha..sila tahu kalau aku tanya hero-hero ku , jawapan yang datang sungguh pantas..

Aku: Haddyff, Haddyff handsome tak?
Haddyff: Handsome, Mommy..Handsome sgt..!

Aku: Abg Aisy, Abg Aisy pun handsome ek?
Aisy: Abg Aisy, ABg Adyff , Baby Pan..sumer2 handsome Mommy...
**dlm hati gelak guling2 jugak..sukati ko je nak kata ko hensem..masuk lif, tekan sendiri!**

best part is kalau tang aku amek dr nurseri, sumer tgk aku atas bawah bila amek anak2 aku..siap tanya "anak akak ke?"

wei minah, kejadahnya aku nak amek anak orang lain....ha ha ha ha**adakah itu petandanya aku buruk?**

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

haha... soalan tahapapa2 je org nursery tueeee