ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, June 22, 2010

Happy Fathers Day

Ahad lepas kami adik-beradik menyambut Hari Bapa. Tak adilkan sambut Hari Ibu beria-ia tetapi Hari Bapa buat sambil lewa. Walau saya kurang sihat saya gagahkan jugak. Tapi saya tak bawa apa2 kali ne. Along bawa sate dan Ada bawa kek. saya bawak dua budak yang banyak ragam ne.. Termasuk saya yang banyak ragam hehe...
 



Antara kenangan dengan ayah yang saya tak boleh lupa:
-masa saya darjah 4 saya rasa saya boleh score ujian Matematik tapi resultnya cukup mengecewakan dan saya menangis dan sepanjang malam ayah pujuk saya
-masa saya prgntkan Arief dan Amana menghadapi masalah untuk dijaga nursery saban hari ayah setia ambil Amana di rumah.mmm.. tak terbalas rasanya kasih ayah pada cucunya dan saya
-ayah selalu bagi duit belanja lebih pada saya (tak adilkan)
-ayah selalu nyorokkan saya dalam kereta masa kecik2 sebab saya tak mo tinggal dengan nenek dan nak ikut makayah pergi kebun
-sampai darjah 2 kot saya masih tidur dengan ayah
-kalau saya tak sihat ayah tak kisah saya ponteng sekolah tapi mak amat stright sebab mak pentingkan displin pada anak2

Sekarang ayah dah tak berapa sihat sangat dan setiap kali solat saya doakan ayah akan sihat dan bahagia di akhir kehidupannya dan jika diambil Allah dengan cara yang paling baik dan mulia. AMIN.

p/s: Walaupun ayah kita orang-orang biasa bukan Dato, bukan Datuk, bukan Tan Sri, bukan PM, bukan TPM tapi mereka tetap ayah kitakan? Walau dia tidak seperti ayah orang lain yang boleh dibangga2kan seperti "OOO..my dad CEO at company bla bla bla" tapi mereka tetapi ayah yang memberikan kita merasa sukaduka hidup di dunia ini.kan?? Angah sayang ayah sangat tau macam tue jugak dengan adik-adik yang lain..

No comments: