ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, October 22, 2010

From Korea With Love- Part 13

HARI KE 9

 Strategic Patent Managment for A Powerful
Research & Development Issue
by Kim Dong Kuk

Dalam setiap kali class pasti leturer kami akan tanya situasi di negara masing-masing
atau akan minta kami bercerita apa2 yang relevent tentang IPR dengan apa yg diajar
So kenalah bagitau current situation
Class jugak mcm biasa selama 3 jam

Lepas tue kami mkn tghari.
Malas nak citer pasal makan tenghari sbb sama macam semalam
ba alif ba ya...
Lepas makan tengahari buat apa??
Semalam main bola.So hari  ne buat apa?? MENARI JAZZ!!!
 Ini cikgu kami, Al, Lam

Haha..mama menari tau Amana
Lepas bersalin Amana saya memang nak join aerobic atau sbgnya
Tapi masa yg ada pun pada saya amat terhad
so saya amat2 enjoy dgn tarian hari ini

 Selepas menari kami kembali ke bilik kuliah
Kami ada kuliah tentang cultural Korea pulak
Di atas salah satu cara menghormati org tua

Haha.. mana saya??
Saya nak cuba dan join semuanya tau!!!

 Walau nampak gemok lantakla
Nak jugak tayang saya pakai baju Korea
Oh baju yg saya pakai ini untuk Queen/Princess tau
Patutla bajunya lain dari yg lain


Jangan nak kutuk kata tak kurus pun!!!

 Ini gambar kami semua
Saya akan ingat kenangan ini sampai bila-bila

 Ini makanan atau kudap-kudapan org Korea

 Ini pun sama.
saya makan sebab smuanya di rebus takde yang goreng

Terus-terang saya cakap kalaulah tak ada program seperti sukan, tarian & cultural mcm ne mmg stress. Selama 17 hari di negara orang program spt ini buat kami tidak terlalu stress merindui rumah. Bukan saya je rasa malah delegate lain juga. Kami gelak & ketawa bersama seperti satu keluarga. Bila cikgu tanya ok? Semua jerit ok & bercakap sesama sendiri "this is releze our stress/homesick" Selepas class yg cuma dry subject kami dihidangkan dgn program spt ini. Ala ala-ala kalau tgok tv bila ada iklan kejap boleh g toilet. Macam tuela tapi janganla banyak sgt ye penat saya lari satu padang & menari Jazz. haha


 Tak sangka malamnya kami di bawa makan di Restaurant India
Thank you Tom
Really appreciate

Saya tanya jugak camana koordinator kami tau ini restauran halal
Ragu2 banyak sanagt ne..haha
Sebabnya restauran India yg kami pergi semasa di Seoul ada tulis halal diluarnya
Rupanya dia tanya manager restaurant tue
Manager tue cakap "kat sini lamb je halal"
So saya malas nak pk banyak, saya makan je
Lagipun org dah bawak, kang kalau tak makan jugak apa pulaknya
Dah le diorang bayar mahal2..
Okla saya makan sbb coordinator dah tanya

Macam biasa kami tengok muka delegate yg stress bila kami pulak enjoy our food
Yehaaa..hari ini kami tak masak


3 comments:

Mama Zharfan said...

best dpt tgk/rasa bufaya negara lain :)

lia said...

d korea ya?

saya di jepun skng hu3

rindu kat anak...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dok negara org kejap blehla..lama2 pengsan..kecuali 1 family datang sekali