ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, January 27, 2011

2 JAM BARU SAMPAI OFFICE??!!! MENYIRAPPPPPPP...

Hari ini saya cuba keluar lebih awal sebab semalam pun cukup-cukup masa sahaja.Tetapi hari ini betul-betul buat otak saya jem dengan keadaan jem yang kronik. Bayangkan keluar rumah sebelum jam 7 pagi tapi sampai office jam 9.00 pagi!! tak ke menyirap? Dahla saya ada janji dengan pegawai dari semi gomen yang lain. Kesiannya kalau dia menunggu saya.. Nasibla saya janji jam 10.00 pagi.

Rumah saya di Puchong.Ikut MEX Highway.Jalan clear dan ok sahaja. Masuk je kat penghujung MEX Higway ada dua cabang ke Jalan Tun Razak atau ke Bangsar. Wahhhhhhhh start situ je dah jem bangat!! Lalu kat KL Sentral sampai kat u-turn  Jalan Abdulah Hukum mak aiiiiiiiiii lagi dahsyat jemnya. Itupun En.Papa tak jadi ikut yang u-turn tue kalau tidak alamatnya saya sampai office jam 10.00am!! Beberapa officemate yang dari arah Kajang, Cheras, Puchong senang cerita dari arah Seremban dan hendak ke laluan yang melibatkan Dataran Merdeka pun datang lambat.Sahabat saya yang di pejabat lain pun sampai 9.00am.hehe

Nak tau kenapa semua ne jadi?? Beberapa jalan berhampiran Dataran Merdeka ditutup disebabkan sambutan Hari Wilayah. Saya harap hari Isnin(31/1/11)  ramailah yang ambil cuti sebab kalau amik cuti 31 dan 2/2/11(Selasa) akan dapat cuti stright seminggu sempena Tahun Baru Cina dan Sambutan Hari Wilayah. Jadi jalan akan clear supaya metting yang saya aturkan pada jam 8.15 pagi tidak akan tertunda kerana secretarynya sendiri terperangkap dalam jem. 

Sambil-sambil melayan Sinar FM yang happening dengan 3 trio tue saya tengok gambar Arief yang makin tembam.Tembamkan kan??  


p/s: Tadikan macam biasa Salih Yackob nyanyi lagi Melayu tukar jadi English.Lagu Fransisca Peter yang ada lirik "mengapa antara kita mesti ada dia" si Mat Saleh aka Abang Jem boleh tukar lirik tue jadi " why between me and you must have that MONGKEY!!" Adoiii Abg Jem saya memang minat bangat sama Abg Jem. Kalau uolls dengar gerenti ketawa juga. En.Papa pun gelak. Kurang stress sebab jem kat diluar kereta dihiburkan Abg Jem aka Mat Salih aka Mak Banang aka SALIH YACOB!! Of course Kak Engku & Krell!! I likeeeeeeeee Sinar FM!!! Muahhh.. Saya suka dengar segmen pagi je.Haha

7 comments:

me_czar said...

memang dah tembam la arief.. Mesti lenguh nak dokong

ibu amoi & raid said...

arini first day kije ...adoi merah lagi...

AyuArjuna BiGoshh said...

ila keje kat mana????

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mecar: sungguh lengguh.paling kesian cikgu tadika dia. dahla kecik..kurus pulak tue.. bila tengok cikgu dia dukung.alahai macam dukung panda gemok!!

ibu amoi: mana gambarnye?? cepatla tunjuk.kita ne tak penah jejak jepun lagi

AishaAminudin said...

adoy..2 jam, maunya aisha patah balik..sronok dgr sinar..boleh ilangkan tension kan

Mama Zharfan said...

kita geng!!! me pun minat sinar fm--dlm keta dok dgr sinar ajer hehe

Nur Sakinah Ahmad said...

kebetulan smlm ngn hari ni keluar rumah awal gile (6.45)..turun mex 7.10, smp kl sentral 7.30. jem la sket sbb byk jln tutup (raptai je) tp sempat pecut dan punch in b4 8! huhu. mgg dpn jimat sebijik kereta sbb saya ngn husband cuti, blk kampung :) org len tak tau la..hrp2 tak jem sbb sian kt ila

em, nampak arif makin debab. pipi bam bam!