ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, January 4, 2011

BERAK..MUNTAH..BERAK ..MUNTAH..BERAK..

Aduhai kesian anak bujang mama ne memang kronik betul sakitnya. Masuk ne dah 3 hari.. Mama pun penat sangat sebab kena cuci kain muntahberak Arief lebih 5 pusingan..lum lagi dok ulangalik angkat Arif g toilet. Sakit belakang? Tolak tepi..

Jangan pulak kata saya mengeluh sebagai ibu. Ini salah satu dugaan dan tanggungjawab ibu. Penat memang penat tapi si kecil itu tidak penat kah?? Bila rasa nak marah dek penat & sakit menganagkat dia saya tenung mata Arief dalam2..seolah2 Arief berkata "sorry mama Arief sakit, bukan nak mama susah macam ne" Terus saya peluk si kecil ini.. Sayang mama pada Arief tak tergambar nak..

Sebab Arief berak2 saya tak gunakan cloth diapers. Saya memang standby disposal diapers(DD) utk kes2 macam ne. Dah separuh DD yg pek large..Dah pesan En.Papa belikan DD lagi utk standby. En.Papa kata kalau esok tak baik bawak g hospital.Tapi kira ok sikit dari smalam sebab takde kes muntah ikut hidung.Alhamdulilah..


Emak saya offer nak jaga Arief supaya saya&En.Papa dapat keja esok. Tapi nampaknya saya kena minta En.Papa pulak cuti sebab saya tak fikir makayah saya larat jaga Arief yang selalu kena diangkat ke toilet.Mak saya dgn sakit belakangnye.Ayah dengan uzurnya...mmm..Cukup2lah makayah saya asik menjaga Arief&Amana bila mereka sakit. Kalau setakat demam saya rela bagi tapi kalau macam ne..Kesiannya orang tua saya...


p/s: Apa?? Saya sempat update blog? En.Papa dah balik dari pejabat jadi saya dapat rest.Arief juga sedang mengadap En.Papa... Ada kain lum sidai lagi...

7 comments:

Wansteddy Tales said...

siannya arief... cubalah bagi air garam ORS,bb mmg xsuka tp cuba paksa minum guna sringe. cpt sikit pulih cirit tu. insya'allah... moga cepat sembuh arief comel...amin...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

oh ye ke?? camanalah ila tak terpk.. doc mmg bagi ors. dia tak nak..mm..ok akan buat lps ne..tq ye wan.. amin

BIONIC WOMEN said...

haiii..salam kenal
siannya baby x sihat...
nnti bagi makanan yg xde garam tau kat dia...tambah ors tu utk kembalikan tenaga dan cecair dalam badan dia tu..
sedih tgk anak cirit kan? sbb of cos berat dowang akan turun..badan nampak susut..
semoga Arief cepat sembuh

Mama Zharfan said...

moga arief cepat sembuh..Amiin..memang susah hati bila anak2 jatuh sakit..

Unknown said...

alaaa..kesiannyeee arif..moga cepat sembuh ya sayang!!

Rozy said...

alahai arief...siannyaa..
biasalaa budak sakit mula2 tuk jadik lebih sihat nanti..
get well soon ya dear!!

Nur Sakinah Ahmad said...

siannya arief..terkenang2 muka arief ms g taman isnin lepas..rupa2nya arief tak sihat ye..
ila, kalo berak cair lg g hospital la.masuk air..sian dua2 (mak dan anak)