ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 24, 2011

iPhone4- Demamnya masih belum kebah!!!

Apa cerita hujung minggu anda?? Saya? Untuk hujung minggu kali ini saya memenuhi tuntutan sebagai seorang kakak aka swipe my credit card!! Adik bongsu kesayangan saya memohon menggunakan credit card(CC) saya untuk membeli iPhone4!!! Kenapa saya setuju? Saya tahu dia mampu bayar dengan gajinya cuma dia belum mempunyai CC. Kalau tidak kirim salam ye saya nak mengalakkan dia berbelanja di luar kemampuannya. Tapi ok akak paham adik selalu outstation jadi nak releze tension dengan internet via handphone. Macam-macam gajet zaman sekarang nekan?? 

Ketika ini di Maxis KLCC

Saya bawa Amana. Tak boleh bawa Arief bak kata Amana "mama sakit belakang tak boleh dukung adik. Mama pun tak boleh bawak dua-duakan? Nanti mama tak boleh jagakan?nanti sakitkan?" Aduhai anak betapa memahami. Dan saya dah bagitau kalau Arief pandai jalan saya akan gilir-gilir bawa mereka keluar dan Amana setuju. Setuju sekarang tapi kalau saya bawa Arief tengokla camana tantrumnya nanti.

Amana dah buat muka bosan sambil tutup telinga.Ketika ini gambar di Maxis Pavilion pula. Nak tau tak demam iPhone4 ne tak kebah-kebah lagi rupanya. Bayangkan dari KLCC ke Ampang ke lagi satu tempat dan akhirnya di Pavilion. Semua tempat out of stock!! Bayangkan di KLCC sedari 8.30am orang dah beratur untuk dapatkan gajet ini. Kami sampai 11am.Melepaslah!! Tapi rezeki adik saya jadi pelanggan terakhir yang dapat membeli iPhone4 di Maxis Pavillion untuk stok semalam. Pelikkan kenapa ada limitation? Pada saya marketing startegyla ne...

Amana menyanyi Bila Cinta-Lagenda Budak Setan ketika saya dengan jayanya menyelesaikan bayaran untuk adik saya. Nampak sangat muka bosan sampaikan dia boleh berenang kat lantai kat Maxis tue. Adoi anak..anak...
 Cuba lagi sampai lebam ye nak.
Nasibla semua tue model je

Sempat juga saya bergambar apabila selesai urusan. Bayangkan dari 11am keluar rumah dan kembali ke rumah pada jam 6.00pm. Itu tak de singgah makan mana-mana tau. Takde berjimba-jimba kat tempat lain selain hanya  untuk iPhone4!!

Gambar gelap.Kat parking Pavilion. Sabar jelah nasib bongsu cuma seorang. Oh harga iPhone4 ne RM2080 untuk yang 32Byte ye..ke gig ke gigabyte apa-apalah..pening saya. Pulak tue tambahan tiap-tiap bulan untuk bil telefon+internet pulak RM155.Untuk 5 bulan pertama ada diskaun & dapat deduction dalam RM30 kot.Kiranya untuk sebulan je belanja telefon hampir RM300++. Bawak-bawaklah mengucap ye suhaila.. Handphone Sony Ericsson saya yang ketika dibeli hampir mencecah RM1K ne pun rasanya dah cukup mahal..Tapi saya tak kisah sebab adik saya gunakan duit sendiri kalau dia menggendeng kat mak memang nak kena. Lagipun adik saya stress dengan kerjanya biarlah dia reward diri dia setelah kerja teruk-teruk. Itu konsep saya kalau nak rasa happy bekerja make sure you're reward yourself. Tak payah nak harap orang reward you buat sakit ati je nanti haha.

Amana keletihan.Terus tidur bila masuk dalam kereta.Siap pesan "mama kejut ye bila sampai rumah". Balik je melalak sebab Arief si debab tiada kerana berjimba-jimba dengan papanya.

p/s: Dengan Citybank Credit Card dapat 0% installment tau. Kiranya bayar bulan-bulan tanpa charge sampingan. Eh Citybank ne tak mo bayar saya ke buat promotion untuk diaorang?Hehe

7 comments:

Mama Zharfan said...

mahal gak iphone 4 kat msia yer..kat sini murah sikit dari Msia kot :)

Mama Zharfan said...

me dh click ur HB :)

Unknown said...

WAHH...ADA GAK HASIL YER..
LEH BAWAK BALIK IPHONE4..HEHE

AyuArjuna BiGoshh said...

baiknya kakak....nak jadi adik angkat boley...ngeh :)

Wonderful Life with Mary Kay said...

Bestlah adik u dpt kakak sebaik u. Liza takda kakak. Camna rasanya ada kakak yer?

Nak juga iPhone4...

syuhada & yusry said...

wahhh..
baiknye kakak ni..
jadi akak angkat sy juge boley..hhehe
nak la jgk i phone 4 cik suhaila...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

MZ: bawakle balik satu. TQ ye clik agaknye itu yang ada beberapa sen haha

Ayu: ha?? gaji ayu lagi banyak dari ila.ila lah jadi adik angkat ayu haha

Liza: Rasa jadi kakak? Macam nelah.. "angah jom g shoping.angah belanja...hehe

syuhada: dah jadi kakak betul nak jadi kakak angkat pulak dahhhhh