ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, January 14, 2011

Our 8th Aniversary GA By Ratuhatinya

Join GA diatas

Soalan 1 : Bila tarikh nikah lin and en suami and brape tahun dah kami together as wifey and hubby..? (Hint : date nikah ada dah tertera kat dalam blog ni..)
010203. Dah lapan tahun . Tahniah.Bukan mudah mengekalkan rumahtangga selama itu

Soalan 2 : Citer sikit..pendek je pun takpe.. macamana korang jumpa en suami/en tunang/ en boipren masing2.. citer yang paling best..yang may be ada persamaan dengan citer lin and en suami, bakal diberikan hadiah istimewa ..
Dan letakkan gambar masa korang kahwin atau gambar berdua dengan pasangan sekali ye..


Saya gelarkan suami En.Papa ye..
Kenal En.Papa  di pejabat. Saya langsung tak pernah sangka dia akan jadi suami. Saya minta tolong En.Papa tentang sesuatau perkara dan selepas itu kami makin rapat dan saling menyayangi. Saya rasa kami memang telah dijodohkan dan mungkin telah bertemu atau berselisih sekian lama cuma masa itu Allah belum aturkan kami untuk berjumpa dan berbual. Kenapa saya rasa begitu?
  • Ketika menuntut di universiti En.Papa  menyewa sederet dengan rumah keluarga saya which means saya akan lalu hari2 di depan rumah sewa En.Papa.
  • Ketika saya pula matrix saya tinggal di kawasan keluarga En.Papa tinggal dan selalu berada di kawasan dia berada. 
  • Mak En.Papa (sekarang mil) adalah kawan baik kepada adik ayah saya/makcik saya dan pernah makcik saya itu minta kakak saya tolong carikan En.Papa yang tak balik2 rumah sebulan.(kenapa En.Papa dah lama tak balik rumah family dia?? En.Papa accident teruk dan dia meyepikan diri supaya mil saya tak susah hati melihat keadaan dia)
Mulanya saya langsung tak perasan semua ne tapi bila En.Papa bagitau pada saya bahawa dia sedar saya jodohnya kerana sebab2 di atas dan beberapa sebab lain buat saya juga terfikir jodoh ini telah lama berada berhampiran saya&En.Papa cuma masanye belum sampai sebab itu kami tidak bertemu walau mungkin hari2 berselisih..Ala macam cerita dalm tv tue kan?? apa2 pun saya gembira walau terdapat dugaan akhirnya kami berjaya menjadi suamiisteri..

Gambar yang selalu buat saya tersenyum di dalam hati

3 comments:

Anonymous said...

waa debaaaBooM !!
best lor story nie..tapi nape ckit akak.. nak taw lagi nieh..sweet sangat2 kot.. nak gak laa camnie..haha !! *gatai*

p/s: papepn, yuk doakan akk dgn en.papa akan panjang jodoh hingga ke syurga...waaa mesti like a heaven kan bila rasa camtuh.. :))

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hehe..kang citer banyak2 habisla bocor semua rahsia..haha..

tapi bila bercinta dengan kawin ne lain..cinta ne memang terawang2 je..haha..tapi bila kawin ne hidup dengan penuh tanggungjawab. bukan mudah nak kekalkan.akak pun masih belajar. tapi camana pun satu je pesan akak carilah suami yg sayangkan kita lebih dari kita sayangkan dia sebab bila da kawin haluan rumahtangga tue pada lelaki... eh tapi bukan maksud kita ne tak sayang pada suami cuma biar dia sayang kita lebihhhhhhhhhhhhh.. jadi bila kita dah tak cun macam masa muda pun dia msih sayang kita.. cthnya bila dah gemokkkkkkk..akakla tue..huwaaaaaaa

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

salam mam amana and arief...

thanx 4 joining.. sgt suka baca kesah korg.. hope ade rezki awak ye..

and yes, lin agree .. kalau boleh, cari la partner who loves us more.. hehehehe smoga bahgia ngan en papa ke akhir hayat kay dear :)