ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 30, 2011

Ini baru anak lelaki!!

Semalam En. Papa takde jadinya saya dengan anak-anak je di rumah. Saya sibuk dengan urusan rumahtangga yang never ending story dan anak-anak bermain sesama sendiri. Sekejap2 ketawa, sekejap2 datang mengadu, sekejap2 dengan bunyi menangis, sekejap2 bunyi bergaduh.. Suka hatila mama banyak benda nak buat. Kain baju, pinggan mangkuk nak basuh, masak lagi. Pulak tue kita sorang-sorang.Kalau En.papa ada ok lagi. Boleh tengok anak-anak.


Amacam? Comelkan bibir tue? Nasib tak patah gigi

Amana& Arief masih bergelak-gelak dan berlari di rumah kecil kami. Tiba-tiba je dengar suara Arief nyaring. Saya masih  di dapur.Lagipun dah selalu sangat dia melalak. Saya basuh tangan di dapur dan ke arah Arief. Arief tertinggung di depan pintu dan darah menitik-nitik di lantai. Cemas sekejap. Bila angkat penuh darah kat mulut. Apa hal pulak ne?? Dahla semalam masa ke rumah sepupu saya untuk hantar kad kawin adik ipar dia dah langgar pintu sampai bengkak & benjol kat kening . Langgar pintu.. Ini apa lagi?

Amana membela diri. "Adik jatuh sendiri mama". Saya tahu diorang main lari-lari bersama. Lap-lapkan mulut Arief. Selepas Arief puas mengadu,merengek & melalak ada hati nak sambung main. Saya tinggikan suara terus tidur.

Dah senget mulut. Itu pun ada hati nak jelir2 lidah kat saya..
Dahi yang bengkak pada hari Sabtu di rumah sepupu saya tue tak sempat amik gambar..

4 comments:

aanie said...

aduh, kesiannya baby boy ni...mesti pedih tu....

wahida said...

alahai sian dia..cepat baik tau!! jgn notti2 lagi...meh auntie sayang sikit...muahhhh!!

YaNNa said...

sian die..hihihi.. boy memang begitu, nak menang tangan mama nye..

Nur Sakinah Ahmad said...

takpe ila..kalo asyik kongkong nanti tak lasak plak dia..boy kena kuat!!