ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, July 12, 2011

YES OR NO? NOT OR!!

Kadang-kadang sebal, bebal dengan orang yang suka cakap dolak-dalik. Kan senang cakap terus terang. Saya memang tak gemar sangat politik sebab saya rasa politik itu kotor tapi dalam masa yang sama tanpa orang yang ada passion dalam politik negara ini akan hancur. Eh korang paham ke saya  cakap ne bukan tentang politik MALAYSIA atau BERSIH atau BAJU KUNING atau BAJU MERAH..

Saya bebal dan sebal dengan orang yang macam ahli politik . Bila terperangkap mulalah point orang lain & tak bagi orang lain bercakap.. Wahhhhhhh..tak nak dengar masalah saya?? Tak bagi saya cakap ye? Sebab takut nampak  salah di pihak kamu? Ok FINE!! Masa tue memang saya cakap macam ahli politik!  Nak berbahas ye..Ok kita bahas macam kat court. Sejak-sejak keja memang saya teringin sangat nak amik course law tapi ..... Jangan tanya kenapa.. Oh berbalik kepada isu tadi takmo cakap tentang cita-cita saya..Lain hari kita cakap pasal cita-cita saya. Takpelah kalau salah . Nobody perfect kan? Kita deallah sama-sama & carik penyelesaian.. Betul tak?

Saya memang suka berdiskusi lebih-lebih dengan orang yang suka mencari penyelesaian dan pada saya orang yang suka kepada penyelesaian ini adalah doktor bukan ahli politik. So please make sure anda tue ada ciri-ciri doktor kalau nak berdiskusi dengan saya tapi kalau ciri-ciri ahli politik sila nyah dari tempat saya!! Dahla tempat saya dah semak,jangan tambah semak fikiran saya dengan dolak-dalih yang takde penghujungnya...

Pada saya senang je nak selesaikan masalah. Bagi orang lain cakap, dengar masalah dia, then awak pulak cakap, then cari penyelesaian. Kalau orang lum habis cakap ko pintas-pintas apa kes? Takut ke? Kita berdiskusi untuk mencari penyelesaian bersama. Saya paling tak suka bila hormon saya ditahap normal tapi orang buat hormon saya lebih laju dari jet/roket yg bawak YBhg Dato' Dr Muzzafar tue.. Masa tue jangan salahkan saya kalau jawapan anda tue makan diri semula..

Ada lagi satu kes.. Bila tanya ok ke? Ada problem? Semua settel?  "Ok Puan.. Ok Puan. Tak de masalah. Anything saya bagitau Puan" Saya pun senang hati. Oh boleh buat keja lain dengan XOXO. Tapi kata je senang hati tapi soal selidik mesti mcm FBI jugak. Sebab pengalaman mengajar kita. Lain di mulut lain yang jadi.  Tup tap tup tap yang dikata OK tadi dah jadi KO. Nasibla saya banyak spy tak bertauliah yang menyampai berita-berita terkini & sensasi yang sahih!!  Saya tanya & jumpa depan-depan baru mengaku... Dan selepas itu saya pulak kena menjawab + mintak maaf dengan pelbagai orang untuk menyelamatkan keadaan.......Astargfirullahalazimmmmmmmmmmmm.. Sabarla Suhaila ye...

Takpe..takpe.. saya ada cara untuk kembali normal. kawan-kawan blog ramai yang selalu update hadiah-hadiah yang superb!! So rasa hilang stress dgn ahli-ahli politik tak bertauliah ne. Bila tengok hadiah kawan-kawan tue, hormon dah separuh ke paras normal... Tengok gambar dua lelaki yang saya cintai ne lagilah semuanya kembali normal. YEZZAAAA!!! YABEDABEDU!! Malam ne masak nasi goreng ye.. Tgu ye BFF kita gemok sama-sama esok.



p/s: Tadi ada opiser IT gelakkan saya  bila saya tak reti buat perkara mudah tentang IT.. Saya dengan selamba je mengaku "Eh dah tak reti dah lama tinggal. Nanti ajar le " Siap diorang kata nanti diorang hantar techniction IT datang ajar saya.. Perli ke Pn. N & Pn.S? XOXO!! (ooo..suka bangat korang gelakkan I ye.. takpe..takpe.. nanti korang) Ayat paling best dari Pn. N "Kata org IT??" (kikiki tersengih-sengih di situ) Tak malu ke kamu degree computer science tapi tak reti buat benda mudah? .. 3 tahun habiskan masa belajar tapi benda senang pun kamu tak reti.. FAIL betul!! Memang itu kenyataannya saya dah tak reti. Saya admit jela.... Tak malu ke ? Saya lagi malu mengaku TAHU sebenarnya TAK TAHU.. Lagipun itu semua kawan-kawan saya so diorang nak gelak/perli  pun tak berbekas..Lagi sekali XOXO!!!

4 comments:

Mama Zharfan said...

the more i learn, the more i don't know :) penat ni baru balik dari IP training kat UIA :) naper tak de wakil myipo--organizer kata dh antar surat jemputan..:( event ni 3 hari tau, sampai lusa

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ye ke?? lain kali kalau ada event macam ne , MZ bagitau organizer tue call je ila nanti ila cuba carik surat kat mana.. kat bos mana satu.. kot2 sangkut kat mana2 hihi. sebab tue ila suka ada networking dgn goverment/agency office ne. sbb surat sangkut kat mana2 bila ada geng diorang boleh tunjuk jalan patut call opiser mana.. senang sikit.. hehe. ada fee ke??

AyuArjuna BiGoshh said...

hmmmm...hmmmmm....no komen huhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ayu: janagn komen simpan dalam hati. ne sakit ati sanagtle sbb tue wat entry hehe