ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, October 1, 2011

Berapa ramai lelaki yang berfikiran macam ne? Isu: suami stress bila isteri membebel..

Biasalah bila kursus barulah sempat nak melawak-lawak sesama geng. Bila ada open house barulah dapat sembang itu ini. Kalau tak ada macam ne dok sengap-sengap kat partition memasing. Bila tulang sakit duduk lama baru bergerak tgok geng-geng sambil tanya progress keja.. Oh semalam ada kursus.. masa time makan kami dapat borak-borak utk menceriakan suasana..

Kawan saya Pn. K ne memang selalu buat lawak. kekadang bila saya stress dengar lawak dia pun boleh ketawa besar.. Smlm dia dengan sungguh-sungguh bagi satu petua. Petua "macam mana lelaki nak awet muda" Punyalah eager nak tau.. ternanti-nanti.. tertunggu-tunggu.. Bukan saya je.. satu meja tunggu mulut dia bercakap.."PAKCIK AKU KATA LELAKI AWET MUDA KALAU ISTERI SUKA MEMBEBEL..." Disambut gelak ketawa kami satu meja.. Saya jawabla dalam ketawa" ada pulak.. bukan ke  lelaki stress kalau isteri asik membebel.." Yang lain pun komen lebih kurang begitu..

Tiba-tiba saya dibisikkan oleh teman lelaki di sebelah.. Perlahan je .. tapi saya dengar.. bukan bisik rapat2 mcm org bercinta tue ye.. no..no.. eh teman lelaki pulak.. rakan sekerja lelaki.. tersyahsyul pulak..mcm Abang Jem Sinar FM.. "KALAU ISTERI MEMBEBEL SUAMI DAPAT PAHALA" Oh melopong saya.. Masa tue dah tak dengar dah hiruk pikuk kat keliling..Macam saya berdua je dengan dia..Sebab hati ne nak dengar pandangan seorang lelaki yang baru bergelar ayah .. Sambil sambung makan dia pandang muka saya yang tunggu sambungan ayat dia.. Agaknya dia pun nak gelak tengok saya melopong je tunggu jawapan dia.. "YELA ISTERI MEMBEBEL ITU TANDANYA DIA MENGINGATKAN KITA, DIA SAYANGKAN KITA..KALAU KITA NE SEMPURNA TAKKAN  ISTERI NAK MEMBEBEL? Si isteri lurus bendul ne (eh bukan isteri dia, saya isteri pada orang lain ye) sambung bertanya " Kalau isteri bebel-bebel tak stress ke?" Cepat je dapat jawapan dari dia " TAK BAIK STRESS-STRESS DENGAN ISTERI DIA DAH BUAT MEMACAM UTK KITA, DIA BALIK KEJA TERUS MASAK ITU INI..SUAMI BUAT APA..MELOPONG TGOK TV... jawapan akhir tue buat tue kami gelak sesama..

Kalau yang bercakap ne saya baru kenal 2/3 hari mesti saya tak amik pusing.. biasalah semua orang nak tunjuk baik.. Tapi lelaki ini saya kenal hampir 8 tahun sejak bujang sampai bergelar ayah.. Insya-Allah saya kenal. Bukan semua sikapnye dalam kocek saya tapi bolehla untuk saya menilai dia kekurangan & kelebihan dia.. Dalam perjalanan balik masih teringat bicara kami.. betul jugak ek ..kenapa suami-suami nak stress bila isteri membebel bukan ke isteri dah buat memacam utk suami, isteri bantu mencukupkan tanggungjawab suami yang tak lengkap, melahirkan anak-anak, jadi maid tak bergaji, jadi owner kedai dobi yang berjaya, jadi accountant tak bertauliah.. dan mcm yang dikata kalau suami tue dah sempurna buat apa isteri nak membebel?

p/s: Bertuahnye isteri dia..kiki.. Oh isterinya pun saya kenal.Masa saya kawin dia datang berdua.. Jangan ingat scandal okiesssssss...

8 comments:

transformed housewife said...

bagusnya kwn Ila tu. Kdg2 kita dah cuba tak membebel sgt tapi apa nak buat dha mmg perempuan dijadikan suka membebel. hehe

Mama Zharfan said...

me memang spesis suka membebel2 heheh bebel2 tu tanda kita syg +concerned gitu hahahah

Syima Emi said...

akak..saya bagi husband saya baca.. akak tau apa dia komen... kalau dia tak stress, nanti saya yg nampak tua sorang2..hahahahahahahhh... mcm2... ade je idea dia nak jawab..

madammondoq said...

bagus lelaki tu.. very understanding..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

th:dia mmg baik

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz: aah..setujuuuuuuuuuu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

syima:pandai hsbd tue jawab haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

madam: aah.. bertuah isteri dia..kiki