ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, October 18, 2011

Me Win Johnson&Jhonson Product..

Bestkan bila dapat barang free? Barang free pun tapi kena usaha ye cik kak. Tak ada rezeki yang jatuh bedebum dari langit. Kalau ada mcm tue baguslah saya jual produk bayi yang jatuh dari langit je..hikhik.. Masa dapat barang ne sengih-sengih je sebab berat. Kalau berat maksudnya barangnya banyak. Yang berat tue baby wipes. Saya memang suka baby wipes sebab boleh cuci mulut anak kalau makan bersepah dalam keta @ cuci tangan maknya yang malas nak cuci tangan lepas lunch sebab nak capai keybord terus.. eee.. berlagak rajin buat keja.. Eh kalau cuci tangan je dah 5 minit jalan ke pantry. 5 minit pun berharga..Pengotornyeee... Dahla penat membebel yang takde noktah ne.. Baby wipes tue memang banyak gunanyakan?Selalu memang saya bawak dalam handbeg yg dibawa kuar dgn anak-anak. Sya tak bawak handbeg opis ne..Banyak harta kerajaan..Haha..Tag opisla... Kalau hilang tag opis tue.. camana nak masuk opis?

Bolehla.. Setakat hantar seciput soalan dapat barang macam di atas ne. Rasanya worth RM50kan? Kat umah dah banyak bedak sampaikan Arief bedakkan katil Amana. Menjerit mama diorang ne. Asal lepa je mesti putih katil yang warna coklat tue. Pelik budak ne, badan sendiri tak nak bedak, sibuk bedakkan katil..


Korang dapat baca tak? Sorry guna hp je.Kalau DSLR mesti clearkan? Noktah, coma pun nampak.kiki.. Inilah artikel yang saya hantar pada Mami&Baby Magzine isu September 2011 dalam ruangan "Soal Jawab Bersama Pakar" . Saya hantar soalan bukan semata-mata sebab nak hadiah sahaja soalannya memang berkisar tentang Arief.. Kalau yang rajin follow mesti tahu kes Arief di sini, di sini, di sini,  disini dan disini. Sebenarnya masalah Arief ne tak pernah berenti tapi saya pun dah malas nak kongsi kat sini.Redokan jelah...  Tengokla dulu gambar si budak bermasalah ne ye


ngeri tak tengok kulit anak macam ne? ini sebahagian je ye

sampai sepet sebelah mata... dah mata tak sama saiz..

 
SOAL JAWAB BERSAMA PAKAR
MAMI&BABY MAGZINE (ISU SEPTEMBER 2011)

Saya mempunyai seorang anak lelaki yang berusia 1 tahun 8 bulan. Kerapkali anak saya mengalami bengkak-bengkak di kulit jika digigit nyamuk ,semut atau mungkin juga serangga lain. Pernah juga bengkak itu kelihatan serius sehingga saya menmbawanya ke hospital. Ia seolah-olah digigit penyengat. Tetapi menurut doktor ia bukan kerana gigitan penyengat. Anak saya akan dibekalkan ubat sapu dan ubat makan untuk menahan kegatalan. Jika saya ke rumah kenalan atau ibubapa pasti anak saya akan mengalami gejala ini lagi. Dan untuk makluman doktor juga ada masanya di bahagian bengkak itu akan keluar bintik yang mengandungi cecair dan kulitnya akan mengeras dan merah. Kadangkala sehingga anak saya demam. Apa sebenarnya masalah anak saya?
Jawapannya : nanti saya type lain kali ye.. penatla pulak nak menaip..hehe



p/s: Kemenangan yang ke 30 untuk 2011
 

5 comments:

Mama Zharfan said...

congrats ila :)
cian arief...moga2 dpt jumpa penawar nanti..

Jue-Isteri_Ibu said...

wah..best2...

Unknown said...

ala cepat la ila taip jawapan tu...cam sama kes je kite ni huhuhuhu.....nway tahniah ye (^__^)

Unknown said...

untungnya awak!

murah betul rezeki anak...

alhamdulillah...

munna said...

tahniah ..murah rezeki....