ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, December 1, 2011

Bila AL bertukar jadi MC

Saya ada cerita saya ambil cuti rehat sederet..Means orang lain cuti Sabtu, Ahad, Isnin (sempena Maal Hijrah) tapi saya tambah lagi 2 hari sehingga Rabu.. Semalam saya rasa kurang sihat pergila jumpa doktor.. Rasa badan tak sedap je dan saya langsung tak tidur malam tue.. Tapi saya tahu saya tak demam. Bila doc periksa katanya ada demam sikit.. Saya angguk saja sebab dah mula rasa hangat jugak. Bila doc cek tekak je terus cakap "iskkkkkkk..teruk dah merah sangat. Injek ye biar cepat baik.." Terbeliak mata saya.. Alooo.. doc takkan injek.. Saya tak mo injek2.. Saya cuma sudi diinjek kalau urusan mengandung & bersalin je. Itu pun rasa tak mo jugak  tapi pengorbanan sebagai isteri dan ibu sanggupla saya kena injek & amik darah.. Selain sebab itu saya tak nak... 

Saya pernah masuk hospital sebab denggi.. Yang kelakarnye saya menyorok kat toilet sebab saya tak sanggup doc asik amik darah & injek je.. Sakit woo.. Saya tahu jadual doc akan amik darah & injek jadi saya menyorokla time tue. Kalau saya baring kat katil alamatnye memang kena punya.. Agaknya doc cina yg cantik tue dah tahu taktik saya , dia tunggu tepi katil saya..XOXO...

 Tengok nampak sangat anak-anak pun baru bangun tido. Masih berbaju tidur.
 Main angkut je. Kalau uolls tengok muka i masa tue lagi tak semenggah.

Oh sambung citer tue balik.. Saya buat muka kesian & cakap tak nakla injek2 doc takde ubat ke? Doktor  cakap okla tapi kalau tak baik datang balik... mmm.. Tau tak bil berapa RM60. Tapi ubat tue mmg lain la dari ubat demam biasa. Masa nak bayar baru saya teringat yang saya tak periksa langsung purse.. Melelong je pegi klinik dgn 2 budak aktif.. Kalau saya amik injection tue ada harapan saya kena buat part time kat klinik tue utk cover bil..haha. BTW  Alhamdulilah duit cukup. Saya singgah beli sarapan. Itula sarapan + lunch saya & anak-anak. Saya memang tak larat.. 

Masa saya jumpa doctor saya biar je bebudak ne kat luar. InsyaAllah selamat. Saya dah biasa ke klinik ne. Saya pesakit pertama hari tue. Hari ini En.Papa hantar budak-budak ke Ibu Azi (penjaga anak-anak saya) supaya saya dapat berehat sepenuhnya. Esok dah start keja & saya ada meeting pagi petang.. Memang dapat berehat sepenuhnya tapi saya cuma makan biskut sebab tak tau nak masak apa.. Kalau ada budak2 memang saya gagah masak tapi kalau untuk diri sendiri makan jela apa yg ada.. Biskut, kuit raya ke.. 

p/s: Bulan ne kesihatan saya memang merosot. Tak pernah-pernah saya mc sampai 2 keping MC dalam bulan yang sama.Kenapa ye? Stress ke?

14 comments:

maszmadi said...

erm, x sihat ker... ada isi kut.. hehe
moga cepat sembuh yerk...

Cute MuM said...

samalah kita..
kesihatan merundum..
tapi uyun bertambah tension bila bos buat panas jer hari2...
stresss..

Nur Sakinah Ahmad said...

sian ila...try check kot2 peknen...mana tau rezki lebih thn dpn :))

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kiki..mana prgnt..pandai je korang.. kurang minum air, kurang makan buah,

Fiza Rahman said...

Saya pon tak suka cucuk² nih. Klo cucuk pon masa time pegnant & bersalin jer ☺☺ Smoga cepat sembuh.

Salam kenal kawan baru. Mekasih sudi follow blog saya ☺☺

transformed housewife said...

Knur pun MC hr ni sbb infections dlm tekak. Tak keluar suara. Mmg tak leh pegi mengajar.

Wonderful Life with Mary Kay said...

Ila, jangan kerja teruk2 sgt, rosak badan nanti.. Get well soon...

Dinas Aldi said...

Akak kalau dah teruk sangat, akak serah ja vontot atau mana2 bahagian badan untuk diinject, janji baik, kihkih..memang jenis tak tahan dugaan sakit akak nih, nak baik cepat sesaja.

Akak doakan semoga cepat sembuh ya :)

Ibu Emir said...

mira pun tak berape sihat, but anyway, sakit tekak sampai nak kene inject, wah first time dengar ehehe

sal-nurbeena said...

semoga cepat sembuh...

Nia said...

kadang2 asyik sakit sbb pregnant, kalau tak pregnant, mungkin sbb perubahan cuaca kot.

::NureeN:: said...

moga cpt sembuh ya.. ;)

AyuArjuna BiGoshh said...

ila jaf=ga diri jaga makan moga cepat sihat ya :)

Unknown said...

stress ke ila ??na mmg jarang demam @ sakit.dari zaman skolah lagi..alhamdulillah