ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, February 23, 2012

Korang masa nak kawin "mandi bunga" tak macam Lisa Surihani ne? So chumel T____T



Credit to yanmieonline.com

Comel kan? Dulu-dulu masa korang nak kawin korang mandi bunga tak? Macam Lisa ne? Saya tak de pun... Tapi sebelum kawin pergila spa. Bayar sendiri okey!! Saya memang nampak manja + mengada-ngada; semua berhantar berambil tapi mak saya sendiri pernah cakap " mak tak beri angah apa-apa tapi mak selalu doakan Angah. Allah mesti jaga angah.Mak tahu angah boleh berdikari sendiri" See? Mak sendiri cakap macam tue. Cayang mak!! Doa mak menyelamatkan+memudahkan urusan saya  dalam pelbagai perkara sepanjang hayat..Alhamdulilah..

Sepanjang hidup saya rasanya saya lum pernah mintak2 duit mak untuk sesuatu kehendak saya. Keperluan lain ye.Memangla mak sediakan makan, minum, pakai pelajaran. Tapi start je saya study & dapat PTPTN tak pernah saya mintak duit mak.Pandai2la nak survive sampai dapat next semester pinjaman. Malah sebahagian duit PTPTN saya bagi kat mak tau.. Ye memang saya bangga sebab saya masih study dapat  memberi sesuatu untuk mak yang dah membesarkan saya ... T___T walaupun lepas tue duit tue pusing semula kat saya &adik2 sebenarnya..

Dah kerja ne alhamdulilah start dari awal keja belum pernah saya culas bagi mak duit. Tapikan saya rasa duit yg saya bagi tue mak saya "tabur" pulak kat dua budak kenit ne. Saya bagi mak, sebahagian duit tue mak masukkan pulak insuran pelaburan untuk Amana( tapi mak kata nama je Amana tapi sebenarnya utk Arief jugak) belum lagi mainan, baju, duit poket yg mak bagi setiap kali jumpa dua budak kenit ne.

Sebagai isteri pun saya tak pernah minta duit suami utk kehendak saya. Saya yang nak baju cantikkan? Saya beli sendiri. Saya yang mengada2 nak pg spakan? Saya beli voucer sendiri.. Saya yang nak anak masuk playschoolkan? Saya bayar sendiri. Saya memang bukan jenis yang suka meminta2 sebab dari kecik dah dilatih macam tue;  tapi kalau bagi saya amik je haha... Memang untung buat saya jadi binikan? ekeke. Tapi siap ye... bila saya jadi fully housewife sila tanggung semua keperluan + kehendak + elaun saya..ekeke... Eh tadi bukan citer pasal mandi bunga ke?? haha..

Orang kata mandi bunga ne untuk seri wajahkan? Sebab warna-warna bunga yang pelbagai warna ne memberi "aura" pada wajah. Eh baru perasan spa2 yang saya pergi tue takde bunga-bunga la.. Ok meh kita carik yang ada bunga2 pulak lepas ne sebab nak jadi macam LISA KRU. Berseri-seri.. haha.. Bayangkan LISA pulak masuk KRU.. Aww..Lemah gemalai KRU jadinya

p/s: Cerita2 artis yg happy2  macam ne saya sukala.. Yg gosip2 lain yg berunsur fitnah mmg saya cuba avoid dalam belog comel saya ne. (Menjawab pertanyaan adik saya yg suruh saya masukkan gosip artis dalam belog  utk up traffic kengkonunnya..TAK NAK I TAU TAMBAH DOSA YG MMG SEDIA ADA NE .. TAK RELA)

18 comments:

Aine Ainun said...

Xdak pun mandi bunga bagai tu,!

1st time dgar, anak bg duit ptptn kat mak, slalu dgar, yang mintak lg ade! Duit ptptn x ckup..

Saya respect mama..;)

dear anies said...

sorry to say... bla nmpk bunga melur d gantung kt belakang tu mmm mcm nk show off je mandi bunga tu.. ops!

Anonymous said...

dah lama x dgr org biasa2 kawen mandi bunga.selalu dgr skang ni klu yg org2 istana je hihi...bguslah akak nih.usaha sendiri lbh baik dari meminta2 kan ;)

Sidratul Muntaha said...

adat jawa dulu ade jugak mandi bunga
but nowaday memang tak boleh dipraktikkan sebab jatuh kurafat and syirik
same goes tu tepung tawar.
klu dulu hampir2 nka kena jugak buat adat mandi bunga2 ni
tpi bpk tak kasi.
snding pun idok.
huuh...
all the best for both of them.
semoga berbahagia hendaknya..
insyaa Allah

Afasz said...

gambar mandi pon buat tatapan org ? huhu~ sabo jele.hidup artis ~

Afasz said...

gambar mandi pon buat tatapan org ? huhu~ sabo jele.hidup artis ~

cheqna said...

setuju komen cik farizam =)

sue zainun said...

salam kenal..:)
xpernah mandi bunga..comel lisa tp cam xsesuai plak buat mandi bunga tunjuk kat org..hehe

ieja amieja said...

mandi bunga??? x pernah lg..nak kawen dl pun x de mandi2 bunga ni..tp masa ngandungkan ank sulung dulu mak bidan ada mandikan bunga(masa lenggang perut)..x tau lah apa tujuannyer..tp sekarang dak lg..

AdaM Hawa said...

bile sy kawin nak mandi bunga lah!! boleh?? cam syok je tgk lisa.. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. ;)

Fiza Rahman said...

Tak pernah mandi munga pon.

shark said...

singgah :) salam kenal dari saya :)

jeBateja said...

Mandi bunga tak de....kena mandi dgn air basuh pinggan ada lah.....adehhhh.....budaya family den...

Unknown said...

x de pon mandi bunga.. hehe.. kahwen masa tu sgtlah sempoi.. baju pon tukar 2 kali.. 1 akad, 1 sanding(takdelah sanding sangat) hehe

emarieys said...

tak mandi bunga pun...

Geng Borak said...

bagus kan.. dapat bantu mak dengan usah kita sendiri..
mudah-mudahan kak ilan sentiasa dimurahkan rezeki lagi dariNya.. ameeenn..

kid pun mandi2 tapi laki mandi limau laaaa.. syok wooo.. segarrrr...

errmm.. yang last skali tu kid setuju.. malas nak buat gossip2 untuk trafik

mama aini said...

ehem..mama pun tak pernah mandi bunga.. :(..beruntung ibu ada ank spt BMAA..begitulah juga dgn mama..mama jika inginkan sesuatu beli sendiri..takmo minta2 dr HB..tapi skrg ni mama terpaksa berhenti kerja sbb tak sihat..nampaknya aktiviti `gila menyoppinnn` terpaksa di tinggalkan..hu2x..

Unknown said...

uyun dulu bukan madi bunga, tapi air limau. katanya nak elakkan dari terkena buatan orang..