ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, June 18, 2012

Ikea Brand - Item Bawah RM100 yang menjadi Idaman Mama AmanArief

Ada ke yang tak tau IKEA tue kat mana? Angkat mouse!! Eh saya yang angkat dulu? Muahaha.. Memang pun.. saya memang tak reti pergi sendiri. Nasibla BFF sudi melayan kerenah BFF dia yang ada macam-macam request nie. Kitaorang pun dah plan satu hari untuk bawak anak-anak ke sini. Sebabnya di IKEA bukan hanya untuk mak-mak budak habiskan duit tapi saya rasa IKEA juga satu tempat yang amat menarik untuk habiskan masa dengan anak2. Sebabnya saya boleh tinggalkan anak-anak kat bawah tangga tu untuk staff IKEA jaga (malasnya mama Amana nie), kalau anak nangis nanti dia  call le kita then boleh  bawak anak-anak makan makanan yang simple, delicious & paling penting murah.. ekeke.. Kalau bahagi dua lagi jimatkan BFF?

Okey meh kita tengok apa yang menjadi idaman saya di IKEA
Macam biasa saya minat yang murah2 je ekeke
Yang mahal-mahal pun ada jugak saya aim tapi lain entrylah ye

 Macam tak caya je. Betul ke satu set nie RM99?
Tak silap saya dulu RM200++
Nak letak kat bathroom
 
 Hmmm..Best nie boleh letak segala photobook n majalah kat sini

 FinTorp (Dish Drainer) - RM49
Haa.. Yang nie memang saya nak beli.Sekarang nie pinggan2 saya letak kat rak kayu.Kalau letak kat rak kayu kena tunggu kering2 baru boleh letak sebab tak ada cover dengan apa2 kat bawah tue untuk tadah air mengalir dari pinggan yang masih belum kering sepenuhnya tapi dengan rak nie ada bekas tadahan besi di bawahnya


 Honefoss- RM69 (10 keping)
Nak beli tapi nak letak kat mana ek? Haha

Ini pun nak beli.nak letak bawah katil. Nak letak majalah-majalah yang disayangi. 
Kalau bawah katil berabuk pun majalah masih selamat hehe

Hehe.. Ini jugak yang confirm nak beli.. Lagipun murah je

Grill Pan - RM89
Ye mari kita main panggang-panggang


Itu  sahaja tour kita pada hari ini
Mekacih

P/s: Saya tak dapat advertorial dari IKEA ye.. muahaha



13 comments:

Unknown said...

kalau sponsored post ikea punya, sure diorang bagi satu dua barang pun da ok kan..hahaha..

saya jarang ke ikea..tak reti nak hias2 rumah..err actually baru sekali ke sana..

asyifamustaffa said...

kalau pgi sini...konpem telebih belanja...huhuhu....

tp mmg best !

Teratak Hami said...

Akak jauh di Melaka. Nak kirim barang IKEA boleh? :-)

Dah lama nak beli laundry basket (yg ada kat rumah dah patah), board utk tepek FM, jam dinding ~RM3 tu ... murah, murah!!!

Syahirah Suhaili said...

survey sakan barang ikea..hehe..nie dah boleh jadi duta ikea.. :D adiela pon baru skali je kesana.. makan meatball..tapi siyez rasa rambang mata tengok semua brg2 ikea.. :D

suwara entertainment said...

suka tgk brg2 kt IKEA, tp jarang2 sgt beli sbb malas nk beratur. pena pegi sekali tu, giler panjang beratur. sudahnya x jadi beli. (tgh preggy pulak tu)

Mama Gee said...

nak terjah gak ikea nnti...punyalah lama tak gi..

norhidana said...

dlm banyak2 tu grill pan tu mmg sgt best, tingin nyer nk beli, senang nk panggang segala benda yg blh dipanggang

AyuArjuna BiGoshh said...

ila, nak inform kuali ikea/grill ke tak berapa bagus ya..cepat berkarat...ni ikut penalaman sendirik :)

Mooniqueen said...

Kalau gi ikea ni, memang juling mata... Geram sangat... Kalau boleh semua nak beli...huhu...

Mama Zharfan said...

me suka brg2 Ikea..masa masuk umah baru me spend RM5k utk beli perabot ikea :)

Wonderful Life with Mary Kay said...

liza sgt suka brg ikea. mostly mmg brg2 ikea kt rumah.. dr langsir, senduk, periuk, bks kain, rak... Simple but nice!

Ardini Humaira said...

miri xde ikea... sedih sedih sedih :'(

zh-ena said...

mmg selalu pg ikea utk mencuci mata dgn produk2 ikea..semuanya rasa mcm nak beli. brgnya mmg praktikal