ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, December 7, 2012

Peel Time Pregnant


 

Hai salam Jumaat semua!!
Jangan gosip lak bila baca tajuk tue ye.. Tak prgnant pun tapi bila tekak ne tak boleh tolarate dengan makanan melayu hari nie automatik teringat dengan peel masa prgnant budak2 nie.. 

Memang rasa hazab bila tiap kali turun kat food court nampak malay food yang berkuah2 lagi2 bila dah dikacau2 ramai orang tue automatik mual tue naik kat tekak. Sebab tue en papa akan rajin buat burger bila bini dia nie prgnant :)  esok burger..semalam burger.. kelmarin burger.. tulat pun burger.. tapi memang bersyukur masa tue kat opis ada BFF yang jaga, kat umah husband yang layan kerenah, hari minggu mengada2 dengan mak & along..muahaha.. tapi kini? haha.. tak sempat nak mengada dah menunggu dua budak mengada2 kat umah :)

tapi memang bak kata org anak pertama je mengada2 lebih sebab masa tue hsbd totally 100% tumpu kat kita. bila dah anak kedua ketiga dan seterusnya hsbd kena uruskan budak2 jugak.. so pepandai lah mak buyong sekalian bawak diri sendiri ya bila  mengandung kali  ke dua dan seterusnya.. 

semalam entah nape saya & amana pakat2 kacau arief.lepas amana buat arief nangis. saya pulak buat arief nangis pastu saya &amana collobrate buat arief nangis lagi dahsyat haha.. suke2.. nasib masa tue en papa kat bilik game dia.. kahkahkah.. lepas kacau arief pujuk2 dia.. macam baby betul arief nie.manja sangat.. amana pun tak macam nie

saya kan mual2 tiap kali cik P nak datang.. walau en papa dah tak kuasa nak layan "pa b prgnt kot?" tapi terpaksa lah layan jugakkan? so pagi2 en papa dah warning .. 

MAKAN! JANGAN TAK MAKAN! NANTI MASUK ANGIN. SEBAB TUE ASIK NAK MUNTAH!

apasal huruf besar? sebab nada  cakap pun macam cikgu besau je. ye saya menurut perintah. dengan tamak haloba beli dua bungkus nasi lemak + ayam goreng + teh halia (tak penah2 beli teh halia tau, nak buang angin kononnya) utk sarapan, nasi lemak pertama berjaya tolak masuk dalam mulut. nasi lemak kedua dah kuis2 je.. haha.. nape tamak beli sampai dua.. dah kata takut masuk angin..makanlah banayk2 supaya takde ruang angin nak masuk..kihkih..

lunch tadi beli pulak burger king.. eh macdonald dah ada prosperity burgerkan.. itulah yg paling saya suka kat mcd.. tapi saya akan cuba mengelak selagi mampu.. alahai dengan tekak pun nak kalah.. budak2 palestine tue senapang kat tekak.. tadi masa beli burger nie pun diorang nak bagi coke.. "dik, bagi air selain  coke" 

okla penatla nak membebel.. tolong doakan adik saya ye.. dia dah masuk labour room. ini anak pertama selepas 5/6 tahun berkahwin.. harap2 semua selamat. nape saya tak cuti hari nie? caner nak cuti.. bos saya dua2 pg oversea & saya kena selesaikan beberapa amanat yang ditinggalkan sebelum diorang fly... lagipun dah sampai opis baru adik saya kul 10 pagi dia dah masuk hospital. next week sorang bos dah balik..harapnya dapatla saya cuti kejap selepas setelkan keja yang diberi.esok en papa kena outstation. mlm ne nak tdo umah mak nak tolong2 mak uruskan adik & insya allah baby yg bakal lahir tue.. tapi dgn dua budak manja tanpa en papa.. hadoiiii esok mesti umah mak macam kena serang garuda!!!







5 comments:

eim said...

amboi sakan mengidam ..

suwara entertainment said...

terlebih mengidam la ceritanya ni. hehehe. lama dah x pekena prosperity. teringin sgt dah ni sebenarnya. tapi dok tahan je dulu sbb husb nak pekena nasik jugak. huhuhu. (susah kan jadi ibu mengandung ni, ade je yg x kena ngan tekak. termasuklah saya ni ha. huhuhu)

cahayahidupku.blogspot.my said...

Akak yg tak "peknen" ni pun kadang2 tak lalu nak makan nasi hari2... so tukar lak makan kebab ke... pizza ke... hehehe beli kat pasar malam jer tu :P

Rasp said...

semoga adik u selamat melahirkan babynya....

norhidana said...

heheheh baru nk suspen time baca tajuk td... tp rupenyer mmg saja mensuspenkan diri...

semoga adik nyer selamat melahirkan n dpt bby yg comei