ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, January 27, 2013

bila en papa dan anak2 tiada

hari ne hari sabtu. legaaaaaaaa...   terus terang kuderat saya banyak habis di pejabat  dan bila balik umah flat habis. memang mengandung ne akan amik banyak tenaga ibu. wahai anak2 sayangilah ibumu kerana bukan mudah mengandungkanmu. jantung yg mengepam lebih laju, mual yg cuba ditahan, pening kepala yg mcm nk meletup2, selera yg hilang tp banyak sungguh tenaga yg nak diguna..

dgn posisi baru, unit baru n budjet bru semakin saya tak senang duduk. meting yg tak berkesudahan dgn pelbagai agency. belum lagi meting di dalam ofis. tapi semua ini ibadahkan? keja ni ibadah. takkan gaji nak banyak .. bonus nak penuh.. tapi keja nak senang.. walau hati merintih penat tapi semangat tue ada lagi. tkenangkan duit yg nak dibawak balik ne perlu halal utk anak2 dan utk makayah gigih saya cuba. walau mungkin ada yg tak sempurna.. sekurang2 niat itu ada. buat sehabis yg boleh itu cara saya.. tp kalau tak berjaya mmmmm.. saya reda..

hari ini dek keletehan di opis smlm saya bagun dan tido sampai 3 petang.. ye saya penat! saya demam! arief pun demam. saya terkena hujan. selalunya kena hujan sikit saya tak demam. tapi mcm doktor ckp setiap kali saya prgnant antibodi sy jadi sgt lemah sbb tue saya asik kena infection n mudah sakit..

aim saya minggu ne nak jemur baju sebanyak yg blh.rosak baju anak2 dah sebulan agaknya baju dlm bakul tperap!

ini hanya perasaan saya.. bila rasa tak larat tue datang n tak dpt buat apa2 n terasa menyusahkan org mulalah. saya terpikir... "betul ke keputusan saya prgnant kali ke 3 ne" pastu mulalah rasa down n nangis tak habis2..  harap2 anak2 sabar.. mama blh jaga anak2 (masak, urusan kain baju, riadah)
selama 4 thn (kira umur arief) harap2 anak2 blh sabar untuk 9 bln ne ye.... maafkan kalau mama terabaikan anak2 dalam tempoh ne... semoga semuanya cepat berlalu n kita akan lagi gembira dgn baby baru nanti.. sama2 kita jaga adik kay..

hari ne mak bawak amana berjalan ke alamanda.. arief ikut en papa keluar.sya? urus kain baju, kemas sikit2 setakat yg saya larat.. 








6 comments:

Ummu Madihah said...

Salam.

Tahniah atas kehamilan. Menantu Mak Aji pun sedang mengandung sulung. Hamil perlu banyak hadapi pelbagai cabaran jadi perlu banyak sabar, begitu juga org keliling kita. Insya-Allah, Mak Aji doakan yang terbaik, agar sihat2 saja dalam tempoh yang mencabar ini!

Mama Zharfan284 said...

me pun time preggy selalu rasa stress sbb cepat penat and rasa nak tido memanjang..tp bila tak preggy, rindu nak preggy plak heheeh

Wonderful Life with Mary Kay said...

sabaryer Ila. Pengorbanan ibu itu sgt lah besar. Buat mana yg larat jgn paksa diri.....

Rosmawani♥ said...

tahniah kak...lama xjenguk sini.. sabar yer, mungkin senang di kemudian hari :)

norhidana said...

semoa tabah n kuat mengharungi dugaan sepanjang peknen ni yek...

Anonymous said...

kena kuat lah bila preggi nikan. tak boleh ikutkan sangat rasa keletihan itukan