ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, May 29, 2013

en papa takde lagi

lama tak update rasanya.. mmm.. ada event yg tgh bjalan.. event mmgla cuma 2/3 hari tapi preparationnya caner?  bulan ne 3 event sekali gus & dekat2.. tapi geng2 alhamdulilah semua bagus2.. dalam erti kata lain busy sikitla..

pastu takde benda nak citer so dok dendiam..hihi.. contest tak de yg menang sebab mana ada join kihkih.. cuma dah start gear sesikit dengan join contest yg tak yah beli pop & tak yah pos.. haha.. tak laratla nak ke mana2.. baik dok diam2 kat umah & buat keja umah..masak..sidai baju.. lepak dgn amana arief bla bla bla.. isk sbenarnya mmg tak laratla.. almost 8 month ne.. tp rasanya macam nak try satu dua contest slogan & short writing.. itupun sebab borang contest sampai kat umah..  nak g carik borang takdenyelah... i tak larat tauuu.. en papa dah teman belikan pop. agaknya kesian kot tgok wife dia yg dah kemaruk nak join contest ne haha.. ada dua contest en papa dah temankan beli pop.. harap berjaya jointkan diri sebelum due date...

en papa takde umh lagi.. g sarawak.. dekat je.. naik flight dua tiga jam samapi le.. mak saya cakap mak boleh tido kat umah saya di kajang.. anak2 hantar le nsery & mak akan hantar saya ke komuter.. tapi en papa kata baik saya dok umah mil sebab kalau dok umah mil saya boleh naik LRT yang memang on time & tak banyak problem compare to komuter tue.. memang pun naik LRT sangat senang.. kuar umah jam 7 lebih pun saya masih manage masuk keja sebelum punch card merah... bestnye kalau MRT nanti seefisyen LRT kan? MRT kan ada stesen kat kajang..

adik ipar saya yg bongsu hantar & amik saya pg ke LRT.. manjanye akak ipar sorang ne.. kihkih.. macam mana anak2 berebut nak tdo dgn saya atas satu katil kat umh sendiri macam tue jugakla kat umh mil.. tensen betul..kalau umah sendiri yg katil queen tue pun boleh bergaduh2 sbb nak tdo dgn mama  ..kat umah mil yg katil single ne lagila budak2 ne buat peel.. sabar jelah anak2 yg manja nekan? si  amana caner pun tpaksalah mgalahkan? mmg tak muatla amana nk tdo dgn saya kat katil single tue.. si arief saya biar dulu dia nyenyak atas katil dgn saya.. sampai cramptla kaki saya sbb takleh bgerak.. mil saya masuk bilik & letak arief kat toto bawah .. tgh malam can uoll imagine dia panjat balik katil carik saya.. haiyaaa.. anak manja ne.. caner nak jadi abang ne .. manja sangat..

smlm amana plak buat peel.. nanagis2.. rindu kat saya.. haiyaa.. mentang2la papa korang takde memang mama korang jadi mangsa buli hihi.. sedangkan mil saya bawak si amana ni kuar jugak bila saya balik keja.. si arief ne dok je dengan saya.. tak ke mana2 pun..  dia kan hero saya.. sanggup tak kuar umah utk jaga saya kat umah.. si amana ne lepas nangis "rindu mama" nangis pulak "rindu papa" lepas tue nangis pulak "rindu umah kajang" GRRRR...  dah saya tak tahan saya cakap je " sapa lagi buat hal, mama tepon papa bagi tau semuanya buat mama sedih.. buat mama sakit perut" kahkah... terus amana berenti nangis.. kerenah anak2 ne akan jadi kenangan sampai diorang besar nantikan... saya ok je tdo umah mil aka mak tok diorang.. nyenyak lagi sebab dua hari hujan..sejuk & lena jugak tdo.. tapi memang akan bagunla 2/3 kali sebab dgn perut yg dah besar ne mmg tido takle senyenyak macam masa tak preggy... anak2 ne kalau papa diorang takde memang ngengada lebih :)

ok tgu next entry kot2 entry latest  dah bersalin kot haha...






3 comments:

dear anies said...

ke s'wak rupanya..igt ke mn ;-)

Mama Zharfan said...

i miss my preggy moments...enjoy urs while it lasts :)

norhidana said...

hehehe saja je nk bermanja lah tu si amana... nnti bile dh dpt adik baru takdpt nk tido sekatil ngn mama neyr lg ....