ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, December 8, 2013

Singgah opis kejap ;)


Jumaat lepas saya terpaksa ke ofis. Terpaksa mintak mak tolong jaga khairy. hati memang berat sebab ini kali pertama nak tinggalkan khairy. khairy dah nak masuk 5 bulan belum pernah lagi tinggalkan khairy dengan sesiapa pun. Tak berani nak tinggalkan. 

Tapi disebabkan kalau saya dok umah pun hati saya tak sedap sebab rasa menyusahkan orang kat opis itu yang saya tawakal tinggalkan khairy. Selesaikan apa yang patut diselesaikan. 

Opis saya bukan kat secret receipe (SR) ye.. dah time lunch perut berbunyi... keja lum siap masa ne.. oh saya bawak amana arief.tak boleh tinggalkan dengan mak saya. Patah pinggang mak jaga tiga- tiga sekali.so saya tinggalkan khairy.kalau bawak khairy alamatnyeeee tak siap kejalah.. bawak yang dua orang nie pun..hurmmmm... oh sambung balik ..time lunch kami ke kl sentral.makan kat SR. budak2 nie bukan nak makan sebenarnya..nak naik keretapi aka LRT. HAHA satu stesen je.dari bangsar ke kl sentral..jadilaaa..

Comel kan? Mihmihmih.. kat opis arief singgah setiap meja mintak air &biskut.. grrr.. 
Siap interview setiap orang...

Alolo..suka ye arief ikut mama keluar dari rumah? Kesian kamu semua kan anak-anak? Sabar ye nanti mentari kan menyinar semula dalam keluarga kecik kita.. selepas hujan lebat biasanya ada mentari bersama pelangi yang berwarna-warni ;)

mcm biasa amana arief ingat ada besday party bila kek ada depan mata.

Saya beli kek tanda terima kasih pada anak-anak buah yang baik2.insya allah.dahla unit baru ditubuhkan tapi saya terpaksa tinggalkan kerana tanggungjawab sebagai ibu. Harap2 semuanya amanah walau saya takde kat opis.baik anak2 buah saya ne..masa raya bagi biskut raya.khairy lahir bagi hadiah.. tq ye semua.. ingatan dan doa pun dah cukup sebenarnya... 

Rupanya ada rasa rindu kat ofis. Bila jumpa anak-anak buah.tempat saya yang akan orang lain duduk.. jumpa geng2 .. ada sesuatu rupanya yang tertinggal di sini. 10 tahun kat pejabat &suasana yang sama tipula saya tak rasa rindu 5 bulan tak jenguk ofis. 

Setel je keja &dengar laporan sikit dari anak buah terus balik.. sya pulak tak pam susu lagila rasa..haissss..nak terbang carik khairy.. balik je terus terpa khairy & menyusukan dia..alhamdulilah mak cakap "khairy manja dengan mak" agaknya dalam diri mak; ada diri saya.. itu yang khairy pun tenang &selesa..alhamdulilah..


2 comments:

dear anies said...

Amboiiii amana....;)

norhidana said...

alhamdulillah khairy senang duk ngn nenek nyer... seronok lah dua beradik tu dpt jln2, pastu masa ptong kek pun bkn main hepi muka amana