ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 13, 2014

NAK CARIK BLOUSE MUSLIMAH! KAT MANA YE???


Online shopping? Korang selalu ke beli barang secara online? Saya? Yang pernah saya beli handbeg & peralatan anak-anak saya.. rak mainan kanak-kanak, mainan budak-budak.. itu je.. baju.. TAK PERNAH! Saya kadang-kadang tertanya-tanya jugak ok ke beli pakaian melalui online? Kalau untuk kanak-kanak mungkin ok ..tapi untuk orang dewasa? Hurmmm better pergi kat kedai kot.. kalau beli kat online shoppe nie kang salah saiz acaner? Dah satu kes nak lelong kat kawan-kawan FB&blog  kiki..

Tapi sebab nak menunggu nak ke kedai dan menanti masa yang tak pernah ada tuelah .. baju tak berganti-ganti muahaha… gelakkan diri sendiri.. sekarang sejak saya tak kerja nie lagilah terasa keperluan membeli-belah secara atas talian nie.. kalau masa keja dulu ..hari Jumaat yang panjang tue ada jugak lah saya melencong ke Jalan TAR&SOGO.. sesekali shopping  rabaklah poket.. yelah dah namanya jarang shopping kan?kan?kan?  

Tapiiiiiiiiiiiiiii sejak tak kerja nie..masa memang terhad nak ke butik..amboi tak agak-agak..yelah yelah  kedai jual baju.. ..
 sibuk menguruskan anak-anak & masalah yang paling besar adalah
---------------> tak reti lagi bawak keta kat area sini :) 
Bila dah terperap nie barulah sedar online shoppe ne adalah keperluan untuk mereka-mereka yang busy & hidupnya terperap di rumah/opis jeeee.. 

Sekarang saya nie dah ada anak 3.. perasaan nak pakai baju yang lebih sopan tue makin terasa.. eh dulu pun saya tak seksilah.. takkan nak pakai tudung dengan skirt haha..agak-agakla.. tapi sekarang saya memang akan cuba carik baju yang longgar..tak ketat.. lengan sekurang-kurangnya melepasi siku..lagipun saya ada polis kecik..si Amana tue “mama, baju mama pakai nie seksi.pergi tukar! Sekarang jugak!” sentap  mak incik..terus periksa almari baju kot-kot ada baju yang memenuhi piawaian si kecik.. tapi yang ado.. 

Kadang-kadang en papa sampai naik bosan tunggu saya bersiap.. abis tue saya bukak almari semua baju macam tak sedap je nak pakai .. tak cantik je nak sarung.. tak match pun dengan shawl..siapa suruh tak bawak shopping? Asik g TESCO je beli barang dapur… TETTTTT..haha..…so mehla kita carik..secara onlinelah ye.. nak bawak si kenit Khairy  nie shooping sensorang..i masih seram sejuk lagi.. sejak baru pindah nie cuma dua kali saya drive keta keluar dari Kajang nie tau..itu pun pergi umah mak kat Serdang.. itu pun terketar2..itu pun sesat!! Muahaha.. ayah siap msg “dah sampai ke belum?” So tak payahla cari kedai reality  ..kita carikla kedai secara alam maya jelah yek?


Eh kat mana ek korang selalu online shopping? Meh share..Nak skodeng jugak mana tahu berkenan.. Takpelah say carik sendiri dulu..nanti korang leave comment jugak ye..

So kat bawah nie adalah antara blouse muslimah yang saya berkenan..
lawa tak?

 Kalau pakai dgn skirt pun lawa..masih sopankan?
Erkkk saya tak reti pakai turban tue.. saya akan gayakan dgn shawl chiffon satu warna..baru terserlah baju nie..mesti arief cakap “homeinye mama”


 Baju nie memang saya minat sangat...nampak ceria. Tapi mcm takde saiz je.. kalau saya pakai M..gerenti Amana cakap “apasal macam ketat je baju nie mama” LOL

Baju nie labuh sebenarnya tapi model nie masukan dalam skirt tue.kalau saya akan pakai baju nie dgn jeans. Kalau baju nie nak menyusu kat mana-mana pun senang ..en papa suka jegil mata kalau saya BF khairy..hello khairy dah buat amokan tiger..cara nak diamkan dia BF je kay..tak yah jegil-jegil mata..belikan cepat baju baru untuk wifey awak nie..

  Alohaiiii sejuknye warna biru nie.. saya takyahla nak pakai2 tali pinggang tue ye....kang caner nak BF? Satu keja nak bukak tali pinggang ..banyak sangat step nak BF khairy kalau pakai tali pinggang tue..loose je tanpa tali pinggang pun lawa kan?

Mana saya carik semua baju cun nie?




1 comment:

MOMMYLIN said...

kita pun cari kat zalora... cepat... bynk size...