ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, July 7, 2014

Birthday Amana&Khairy@HOMST Restauran@Bangi Gateaway

Hari Lahir Amana kali ini jatuh pada bulan puasa walaupun sebenarnya Amana tak lahir pun bulan puasa. Amana lahir 6/7/07. Dah tujuh tahun usia Amana. Birthday Khairy pun pada Julai 16/7/13. Khairy memang lahir bulan puasa. Hari Lahir yang pertama masih jatuh dalam bulan puasa. Sabtu lepas (5/7/14) saya tiba-tiba nak sambut birthday Amana&Khairy sekali.. Alhamdulilah Jumaat sebelum tue banyak sangat pos EKF ..dan rupanya keuntungan tue untuk mengembirakan anak perempuan tunggal saya nie..

Ramai cakap muka Amana macam Khairy.. Arief yang tersesat entah ikut muka sapa.. Tapi saya perasan pada mata Arief ada mata saya :)

Gambar nie blur tapi nak tunjukkan keterujaan anak-anak terutama Arief yang takde kena- mengena haha

Amana sayang.. Dah 7 tahun Amana.. Amana pegang tanggungjawab besar sebagai kakak. Bila Khairy lahir mama nampak ciri-ciri kakak semakin ketara. Amana sedaya-upaya lindungi Khairy. Tima kasih nak.. Dalam kekalutan mama uruskan macam2 Amana selalu jadi penyelamat dan kadang-kala Amana jadi "mangsa" mama... Maafkan mama.. Kadang-kala mama terlepas.. Bukan sengaja.. Setahun sejak kelahiran Khairy betul-betul mencabar mama.. mmm sebenarnya sebelum Khairy lahir lagi dah mula ujian mendatang satu demi satu hingga saat ini dugaan tak putus-putus .. Amana tetap bersama-sama mama... . Penat sangat mama hadapi rasanya.. . Mama nak didik Amana jadi anak perempuan yang baik &beriman.. Insya Allah.. Mama hanya mampu doakan "Amana dipelihara Allah dunia akhirat. Menjadi orang beriman. Ditemukan jodoh dgn org beriman dan budiman. Diberi kebahagiaan di dunia & akhirat.Mama sayang amana sepenuh jiwa mama. Terima kash jadi anak sulung mama"

 Apa yang si kenit nie tengok?

 Restaurant Chinese Muslim mestilah ada meja bulatkan? 

 Haha.. Mama jauhkan Khairy dari meja sebab Khairy nak tarik kek

Alolo.. sedap ke?

 Sang Kong Taufu (RM9) Regular Size.
 Kat sini ada regular & large je ye.. Takde small
Amana memang hantu makan taufu nie.. Saya masak pun dia suka sangat..Lagilah kalau masakan dari chef.. Memang sedap.. Saya rasa jugak :) Tak pedas. Sedang elok untuk anak-anak

 Sup Kosong nie satu RM1.50
Arief suka sangat sup nie.. Saya tak rasa sup nie.. tapi tak pedas kot..

 Sweet Sour Fish RM45.50
Lain kali tak boleh beli style masakan nie sebabnya tekak saya nie tekak pedas!


 Sirap Bandung Cincau RM3.50

Itulah yang kami makan. Mulanya saya nak belanja Amana steak tapi saya pulak yang lapar nasik haha.. Amana punya syarat nak kek je. Bila dah beli satu slice je makan.. sabar jelah. Makanan lain..kangkung belacan (RM8) dan Deep Fry Wantan (RM5.80). Total semua RM90.80. Next time nak belanja mak makan kat sini :) Insya Allah. Asik2 mak ajak makan kat Secret Recept je..ubah seleralah ye mak..

 Anak dara mama dah 7 tahun. Moga kebahagiaan sentiasa melinkari hidup Amana.
Mama akan cuba beri yang terbaik untuk Amana. Insya Allah.. Allah sentiasa melindungi kita

Sejak Khairy lahir hingga saat entry ini ditulis masih ada ujian yang mendatang. Hampir setahun saya lalui sejak kelahiran Khairy betul2 mencabar saya sebagai insan.. Sebagai ibu.. Tapi tidak sesekali saya anggap Khairy bawa malang .. Khairylah penunjuk segalanya.. Menunjukkkan tersembunyi.. penerang kegelapan.. penunjuk rezeki... Mama gigih mengumpul supaya kita kesana.. Tak balik sini pun takpe kan?

Setiap ibu pasti ingin beri yang terbaik walau hati dilanda galau.. Setiap ibu pasti  sedaya-upaya membahagiakan anak-anak..Biar beban tak tertanggung.. Setiap ujian tandanya Allah memerhati kita dengan kasihNya..  penyelesaian pasti ada untuk masa depan yang lebih cerah.. Hanya untuk anak-anak :)

Saja letak gambar nie lagi sebab Arief baru pandang camera :P

1 comment:

Mama Zharfan said...

epi besday dear amana & khairy!! moga jadi anak soleh solehah berjaya dunia akhirat..amiin