ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, October 2, 2014

Makan Petang di Taman


anak sapa nie? Ini anak adik bongsu saya.. Namanya Aisya Sofia... Beza beberapa bulan je dengan Khairy. Nanti kalau masuk sekolah sama kelas kot.. Dah umah pun dekat-dekat.. ada harapan satu kelas nie muahaha.. Tadi saya ke rumah mak.. I rasa sejak jadi housewife nie saya macam supergirl ok  tak sesuei .. supermama... 

Lepas hantar anak2 ke sekolah ada jelah keja saya.. Sangat jarang saya lekat kat umah.. Khairy pun dah tau yang dia pasti lena dalam carseat keta. hihi.. Hari nie punya citer lepas hantar Arief & Amana ke sekolah dalam kul 12.30.. Saya terus ke Bangi jumpa kawan.. Bagi bergedil.. nanti i story citer begedil ye..buat entry khas.. curlass mak khairy kan? bergedil pun jadi entry khas... ok sambung  Then ke pos laju..pos item2 dari Kokoadik Blogshop (sila add tanda sokongan korang kikiki) Lepas tue berdesup pg umah mak.. Haaa di rumah mak la saya jumpa budak tenit nie.. sampai2 je dah kena cuci taik budak tecik nie.. Haiyaaa.. berak bucuk.. sambil tido boleh berak.. Bila saya mandikan aisya teringat camana adik2 saya mandikan anak2 saya.. how time flies.. "saya pulak mandikan anak adik2 saya" tapi lebih memori daun pisang bila saya suapkan si kecik nie. dulu emaknya saya suap ..sekarang anaknya pulak saya suap.. goshhhhh saya makin tua.. TIDAKKKKK

Dapat duduk umah mak dalam 3 jam..borak2 sikit terus berdesup balik Kajang amik Arief dari tadika.. Arief habis tadika kul 4.30 petang.. Balik umah  tetiba customer call nak COD.. keluar umah balik COD EKF pada customer.. TQ ye.. isk nyesal tak bawak EKF banyak2 tadi.. customer tue rupanya nak beli 3 tapi saya bawak 2 je plus item2 lain.. takpelah.. insya allah ada rezeki lagi nanti.. Masa jumpa customer tue saya angkut Arief & Khairy.. Takkan nak tinggal bebudak tue.. haiya seram nak tinggal kat umah macam tue je.. Kalau dah bawak pepahamlah ..Arief asik membebel nak ke taman.. oklah jom pg taman.. padahal badan dah nak rehat nie.. tapi ok ..ditunaikanlah hati saya pun ala2 tak tenang meh kita tenangkan hati kat taman kejap...

Letak gambar2 kat FB ada yg kata Khairy makin debab..alhamdulilah...tengok gambar pun tau.. kaki makan.. tangan tak lepas dari makanan haha...  dah ada double chin.. dah makin lasak.. dah pandai memanjat..jalan pun dah laju walau ala gigil2.. kekadang khairy macam tak pasti nak jalan ke nak merangkak akhirnya dah macam aksi melompat :P nie baru potong rambut..masa rambut panjang.. amboiii homey beralun2..macam gegirl...

Gigih memanjat gelongsor.. Nak ikut abang arief dialah.. ada satu hari tue lepas minum susu.. saya pegang jantung khairy.. mak aiiii lajunya.. dah lama tak macam tue.. puas saya baca selawat jantung yang ustaz Darul Shifa ajar tue.. Apa nak buat? Dah nasib saya nie mama pada si "bom jangka" bertabahlah... Khairy pun dah pandai.. hurmmm dah pandai atau memang dia rasa seksa tiap kali menangis? Nangis putus2 nafas.. tak suka betul bila dia nangis putus2 nafas macam tue... bila dia nangis macam tue satu keja pun saya tak leh buat.. entertain dia dulu :(

 Okey gambar nie nampak Khairy kurus hihi

Arief dah makin sayang Khairy tapi melampau kekadang.. kalau amana peluk Khairy mesti Amana kena belasah.. hadoiii... Lagi satu yang geram .. saya tengah sibuk2 kat dapur mesti dia pimpin Khairy ..bawak Khairy kat dapur & cakap "Khairy dok diam2 dengan mama, abang nak tengok tv" GRRRRR berbeza dengan Amana yang akan jaga Khairy masa saya memasak.. kalau dia tak jaga siaplah saya punya suara macam pakai trompet!! AMANAAAAAAAA!!! JAGALAH KHAIRY TAK NAMPAK KE MAMA NIE MASAKKKKKKKKKKKKK?

Ini minum petang kami.. Adik yang buat kuih2 tue memang teror buat kuih.. kuih keria sedap, goreng pisang sedap, donut sedap, air jagung nie pun sedap.. nak banding dgn saya yang goreng pisang pun hangus ..mmmmm..memang jauh langit dengan bumilah.. kiki.. Beli dalam 5 hinggit & bagi satu plastik kat adik jaga yang jaga pintu masuk umah saya.. senyum je adik tue.. camanalah dia nak g beli makanan..so kalau berlebih rezeki saya bagilah..kalau tak berlebih rezeki saya senyum je.. atau Arief  akan bagi soalan cepuemas " apa lepak2 kat sini ? tak pegi masjid  sembahyang ke? adoiiiiiiiiiiiii tolongla Arief.. abang tue tengah buat keja dia.. isk isk isk.. masa mula2 dengar Arief cakap macam tue terus saya tertekan hon  keta.. kussss semangat.. pandai ko bebel kat orang ye Arief.. kalau besar tak pegi masjid mama pukul kaki tue!!

 Dua anak bujang saya.. Moga kalian jadi orang beriman

Tenang jiwa melihat malaikat kecik yang magic.. TQ hadir dalam hidup mama.. Khairy umpama torchlight yang menunjukan semua "rahsia".. Khairy pun macam "tent "(khemah) kecik tempat mama menyorokkan semua rasa hati mama... Kalau Khairy takde camana mama nak "sembunyi"kan semuanya? I love u anak.. satu hari nanti Khairy akan tahu bagaimana "magic"nya Khairy tau... 


Tambahan gambar:
ARIEF MEMBULI KHAIRY DENGAN JAYANYA!!
kalau terseliuh tangan Khairy mama kejar Arief keliling padang hokey!!!


No comments: