ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, October 9, 2014

Ekstrak Kacip Fatimah-UTM: Testimoni Kesan EKF-UTM kepada bayi.

Assalamualaikum semua

Dah malam nie..eh dah pagi tapi macam nielah WAHM kan? Bila anak2 dah tido baru boleh buat kerja. Saya update nie pada jam 2.30 pagi.. Niat nak kongsi semua testimoni yang ada dengan semua. Syukur alhamdulilah saya ditemukan dengan customer-customer yang sporting. Yang sudi berkongsi testimoni bersama saya.. Okey meh kita baca testimoni yang ditunggu oleh kebanyakan ibu yang baru habis pantang dan masih menyusu bayi.

Saya menerima banyak soalan dari customer dan ayatnya lebih kurang begini

"boleh ke makan EKF-UTM kalau menyusu baby?" 
"takde effect pada baby"
 "nanti baby berak2 tak?"

Pada kebiasaannya saya akan bagi link Dr Zubaidi yang menerangkan dengan panjang lebar tentang kesan-kesan EKF-UTM kepada bayi. Boleh refer pada link ini. Saya juga maklumkan saya sendiri amalkan EKF-UTM ketika masih menyusu bayi.  Tapi lepas nie boleh juga beri testimoni customer ini  sebagai tambahan info untuk mommy2.

Saya pernah terbaca satu blog .. Mungkin blog yang sama juga dibaca oleh Dr Zubaidi.. Blog tersebut menyatakan seolah2 susu ibu adalah organ perkumuhan dan lain-lain lagi dakwaan yang tidak berasas. Bacalah di link Dr Zubaidi tersebut ada dikupas lanjut oleh beliau..  Apabila ada readers yang menyangkal dakwaan penulis blog terbabit dengan memberi link ulasan Dr Zubaidi ..penulis blog itu menulis ayat yang lebih kurang begini "kalau anak sakit bawak jumpa doktor. doktor jugak yang untung" . Bila anda menyatakan begitu seolah2 doktor bekerja hanya untuk keuntungan..Banyak doktor yang memberi perkhidmatan berdasarkan keikhlasan dan saya dah jumpa seorang daripadanya iaitu Doktor yang merawat jantung anak saya.. Dan saya percaya ramai doktor yang ikhlas.. Bukan mudah nak jadi doktor.. kalau anak sakit bukankah kita mencari bantuan doktor.. dan memang Allah yang mengizinkan kesembuhannya tapi berjumpa doktor adalah usaha..

Saya harap dengan ulasan dan penerangan panjang lebar dari Dr Zubaidi dan juga testimoni ini mommy-mommy di luar sana tidak ragu-ragu untuk mengunakan EKF-UTM . Untuk makluman juga saya mengunakan EKF-UTM selepas sebulan bersalin dan masih lagi menggunakan EKF-UTM sehingga kini. Adlan Khairy masih menyusu badan di usia 1 tahun  3 bulan walaupun tak full BF sekarang. Kalau diikutkan saya lebih berhati2 dan sangat cerewet untuk makan sebarang supplment/produk  kerana memikirkan keadaan jantung Khairy.. Tapi alhamdulilah seperti testimoni customer di atas yang menyatakan "EKF tidak memberi sebarang effect pada bayinya" begitu juga dengan saya "TIADA SEBARANG EFFECT NEGETIF KEPADA ADLAN KHAIRY WALAUPUN MAMA DIA CONSUME EKF-UTM SEDARI USIANYA 1 BULAN."

Saya makan EKF-UTM bukan untuk mendapatkan bentuk badan semula atau kata mudah nak kurus!. Kalau nak dapat bentuk badan semula dengan makan kacip fatimah dah lama saya makan kacip fatimah dari zaman Amana lahir 2007 dulu. Mungkin masa tue EKF-UTM belum glamor macam nie .. tapi boleh je nak carik kacip fatimah jenis lain tapi tak pernah pulak saya sibuk2 nak carik kononnya sebab nak kurus badan..

Saya makan EKF-UTM sebab saya ada masalah kesihatan boleh baca di link ini dan ini. Saya carik jalan untuk berubat.. Dan saya perlu memilih cara untuk menyembuhkan diri sendiri dengan syarat tidak meninggalkan Khairy walau satu saat pun ketika itu. Dan EKF-UTM adalah cara yang saya dapat bila search "goggle" Alhamdulilah semakin baik ..dah baik kot.. sya dah buat appoiment dengan gyne tapi mesti clash dengan perkara2 yang melibatkan Khairy &anak2 lain :(  alhamdulilah masalah2 yang lain juga turut sama pulih. Seperti mudah  penat & pening2 hampir pitam .. Alhamdulilah tak sekerap dulu lagi.. Pitam dah takde langsung kot..

Boleh dikatakan dalam 1000 custumer yang beli EKF-UTM dari saya ..yang tanya "boleh ke EKF-UTM nie menguruskan badan?" adalah dalam 5 orang sahaja yang tanya soalan macam tue.. hihi.. so dimana agaknya dakwaan yang mengatakan makan kacip fatimah tujuannya adalah untuk kuruskan badan? 

Jangan mudah berkata "ala 2 tahun je sabarlah sampai habis tempoh penyusuan barulah makan macam2.. tak sabar nak kurus bla bla bla..apalah beria2 nak jugak makan kacip fatimah tue"  Mungkin anda belum diduga dengan penyakit jadi mudah berkata begitu.. Once bila anda ada masalah keputihan yang teruk dan tidak baik2 walau makan ubat hospital pasti anda carik alternatif.. atau  bila anda mengalami pendarahan berpanjangan dan juga tidak baik2 walau makan ubat hospital (ubat tahan darah seperti norethisterone) pasti anda akan carik alternative juga.. pendarahan yang banyak boleh menyebabkan keletihan dan pitam.. atau bila anda di dalam keadaan saya ..perlu sihat cepat selepas bersalin  untuk menjaga anak yang sakit ketika pantang ..baru anda tahu langit itu tinggi atau rendah.. 

Jangan mudahberkata2/menulis  jika anda tidak tahu kenapa seseorang itu berusaha mencari penawar untuk masalah/sakit mereka... Sekian




"LIKE" ramai-ramai ye :)
Nak baca pelbagai INFO tentang EKSTRAK KACIP FATIMAH-UTM?
 Anda boleh pilih pelbagai entry. KLIK SINI

JOM CUBA EKSTRAK KACIP FATIMAH (EKF) keluaran UTM!!
msg/call/wasap/telegram: 017-3201998(ilasaleh)


No comments: