ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, January 14, 2015

Hari Keberangkatan Ke Bumi Paling Aman :Madinah

saya ke mekah Dan madinah bersama Mak, adik lelaki, amana Dan khairy dengan Wira Saujana Travel. nanti saya share kos dan dokumen-dokumen yg diperlukan. bukan mudah nk siapkan dokumen bila bawa anak bawah 16 tahun dan bermahramkan keluarga sebelah perempuan.. banyak kali saya nangis sebab asik kena update mcm2 dokumen.. rasa   mcm dah tak dapat pegi je... lebih2 lagi ada kawan fb yang tak lepas dan kesnya lebih kurang mcm saya... tapi kawan tue guna travel agency lain.. semua adik-beradik sy htr m
masa berangkat.mil and sil pun ada

masuk flight teruslah ye.. amana terus terpa TV kecik. kami naik Saudi Arabia airlines.

nahhh suap pakcik.tq sudi teman dan jd
mahram khairy ye ..


cuba dengar Kat YouTube.. sedap sangat bacaan Quran beliau

dah buat perangai.. huwaaa... saya melayan dia je... dia rimas sebab terperuk je.. flight pulak siang ..bukan time tdo... memang kena banyak sabar.. banyak kali bf dalam flight...nasib memang beli jubah bf friendly...phewww...


santapan pertama

santapan kedua... eh mcm tertukar je


 baca buku yang ibu myza (sahabat saya) bagi. sehari sebelum berangkat datang untuk sampaikan beberapa "benda" ke madinah. seorang sahabat yang menemani saya sepanjang usia saya.. walau sekarang jarang jumpa sebab kekangan masa.. dia tau bila sahabatnya kesusahan... bila sahabatnya berduka..gembira...ketawa...

 carila sahabat ke jalan kebaikan.. dia akan membimbing kita.. bila kita silap dia akan tunjuk jalan ... bila kita berduka dia hiburkan dgn iman.. 

 jika kawan yg bawa kehancuran elakanlah.. bila kita silap dia akan tunjuk jalan yg luas ke arah kehancuran.. sedang iman kita pun rapuh...memang ikut telunjuk syaitan.. nak buat jahat memang perlukan kawan.. baru mcm lagu stacy "bergabung meletop!" sejauh mana rakan yg bawa kehancuran bawa kebahagiaan dalam kehidupan?

  perumpamaan mengatakan " berkawan dgn penjual minyak wangi kita terpalit harumnya ; berkawan dengan penjual tahi kita terpalit busuknya"

khairy takde seat. dok kat pangku saya...fitam... dari malaysia ke riyad memang atas saya... di riyad flight turunkan penumpang... legaaaa... so banyak seat kosong...pilih..pilih... nak duduk mana...

ok uncle auntie nanti kita sambung lagi..kepala mama ting tong lagi...

2 comments:

nazayiena said...

Slmt menunaikan umrah buat Ila.

Mama Zharfan said...

tak sbr nak baca next entry