ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, February 7, 2015

Ziarah Madinah: Masjid Quba & Pasar Kurma

Okey meh kita sambung pengembaraan kita ke bumi paling aman.. masa nie kat madinah... tengok pakcik diorang nie..memang tak lepas la peratikan diorang.. dah besar adik lelaki saya.. dah makin bertanggung jawab.. kalau dulu.. i is pening haha..

 sementara tunggu group umrah kami..saya snap semua bangunan keliling hotel tue

 sempat lagi main dua beradik nie.. weii penat kejar khairy tau.. dia main lari ikut suka ati dia

 alahai comelnye nenek

Saya ralat tak dapat solat kat Masjid Quba.. sebabnya period...masa nie punyala doa..ya allah cepatla kering period nie..nak solat kat masjid nabawi.. masjid quba dah terlepas.. sesiapa yang bersolat di Masjid Quba akan diberi pahala seperti menunaikan umrah.. saya terlepas..sedih... Pada yang nak tunaikan umrah boleh baca usaha yang saya buat di link Ubat & Ayat Quran Sebagai Usaha Untuk Tahan Haid Bagi Menunaikan Umrah  
Alhamdulilah hari kedua di Madinah dah boleh solat :)

 Dah tak dapat masuk..saya amik semua gambar keliling Masjid Quba

 Depan Masjid Quba

 Nanti saya akan datang lagi buat umrah dan haji ..moga2 dapatla solat di sini.. Insya Allah


 Gambar ala2 blur..eh hp Ienovo nie tak clear ke..saya yang salah amik?
Nie kat pintu depan Pasar Kurma


 Dah namanya budak kecik..mainan jugak diterpanya

 Amana amik gambar pakcik, mama amik gambar Amana hihi

 Ya beli..beli..beli

Amana nie memang tabiat dia.. pantang nampak troli.. pastu dia masukan Khairy dalam tue..sampai tergolek si Khairy..kan dah buat mama dia marah..sabarrrrr...

seorang mualaf cina.. sangat baik.. selalu tolong jaga khairy. bila "uncle" tengok saya keletihan mengendong khairy.. dia ambil and bawak khairy jalan2.. selalu tolong angkat stroller khairy.. dlm group kami.. khairy je baby so mmg jadi "kemanjaan" semua.. uncle cakap dia masuk Islam bila beberapa Kali mimpi orang tepuk bahu dia and bagi Salam... kdg2 segan melihat iman mualaf jika dibandingkan iman kita yg Islam Dari lahir.. uncle datang sini ditaja oleh bos dia .. Moga bertambah rezeki bos uncle nie kan? Setiap yang ke Mekah dijemput Allah dengan pelbagai cara.. ada yg guna duit sendiri, ada yg menang contest, ada yang ditaja dan macam2 cara..

Syukur alhamdulilah..nazar saya nak bawa Khairy ke Mekah & Madinah tertunai.. Syukur alhamdulilah.. Syukur Allah kurniakan Khairy yang serba special nie.. special dengan jantungnya..kerana jantung Khairylah mama sampai ke sini tau.. kalau tidak entah bila la tekad sekuat ini.. dengan takde gajinya.. hanya dengan online business sahaja..hebatkan kuasa Allah?Sebab itu saya pernah terbaca "Mekah bukan untuk orang kaya. Bukan juga untuk orang miskin..Tetapi ia adalah untuk mereka yang dijemput khas olehNYA" alhamdulilah..

Haaa.. nampak apa tue?

Saya akan sambung lagi ye.. Harapnya tak jemu dengan entry umrah nie sebab moga2 tiap kali saya up entry umrah adalah yang merasa "panggilan Allah" untuk kesana.. Seronoknya pegi umrah Allah je tau.. Masa mula2 tiba di Mekah terasa lama 6 hari tue ... Bila dah nak sampai hari balik..iskkk tak nak balik boleh tak? 


2 comments:

Emi said...

Bestnya akak dah sampai ke Madinah. Teringin sangat. InshaAllah satu hari nanti bila duit simpanan dah cukup.

Btw jom singgah baca entry latest saya tentang cara buat side income melalui perkongsian resepi masakan :)

http://rosniemilindamatyamin.blogspot.com/2015/02/kongsi-resepi-pun-boleh-dapat-duit.html

norhidana said...

alhamdulillah... seronoknyer tgk tp sian jgk arief kene tinggal, dia tak merajuk ke kene tinggal iela?

moga dana pn dpt ke sana satu hari nnti ngn family