ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, March 24, 2015

SUTRA Manjakani Feminine Wash : HALAL? BIONEXUS? ISO???

Seperti biasa kalau ada produk baru di Kokoadik Blogshop pastilah kerana ia adalah diatas permintaan customer yang ingin produk-produk yang dipercayai dan diyakini seperti Ekstrak Kacip Fatimah-UTM (EKF-UTM),  Ekstrak Tongkat Ali-UTM dan pelbagai produk keluaran UTM.  Begitu juga habatussauda dan zaiton dari Minsyam ia juga adalah diatas permintaan customer supaya saya menjualnya secara online..

Baru-baru ini ada customer meminta saya mencarikan Feminine Wash(FW) yang diyakini selamat.. Kalau boleh katanya seperti produk-produk UTM. Garu kepala..mana nak carik.. UTM belum lagi keluarkan FW. Kalau UTM ada keluarkan dah lama saya jual :) Selepas bertanya rakan-rakan di group EKF-UTM ada yang cadangkan SUTRA Manjakani Feminine Wash. Katanya elok dan bagus..


  SUTRA Manjakani Feminine Wash

Sebab saya tak pernah dengar produk SUTRA nie so saya sibuklah mengoggle. Rakan cakap dah ramai yang jadi pengedar.. Takpelah kalau ramai jadi pengedar pun..saya tekad kalau produk tue meyakinkan saya nak juga jadi pengedar. Lagipun setiap rezeki Allah yang tentukan. Yang penting buat istiharah .. so lepas tue kalau hati rasa nakkkkkkkkkk buat go aheadla.. Usaha kena keras...Tapi yup kenalah sediakan modal..Betul tak? Mak cakap meniaga perlukan modal.. bukan pakai air liur.. Kalau pakai air liur tue bukan meniaga namanya tapi menipu.. haha..

Bukan senang ye saya nak cari PIC (Person In Charge)  yang betul... Saya nak meniaga bukan nak main-main. So saya nak full info. Ada orang dia malas nak layan kita tanya macam-macam.. Ada yang jawab  separuh-separuh ... Memang tak tau atau nak sembunyi? Takpe satu jalan tak dapat ada beribu-ribu jalan lagi saya boleh usaha....  . Ada yang ditanya  semua benda takde.... .. aduhai..serius fedup jugak.. Kalau nak meniaga mestilah saya nak ada pamplet (saya tak kisah beli ye), saya nak tau ada ke halal, gmp status atau apa-apalah pengiktirafan yang menyakinkan customer-customer saya.. Ada yang saya tanya berhari-hari baru jawab.. ada yang saya tanya senyap je..... so takkan saya nak tunggu? Bukan semua boleh jawab info2 nie kalau saya tanya ye... Itu maksudnya dia bukan PIC yang saya cari...  Kalau setakat nak meniaga satu botol ...dua botol..3 botol.. yup saya tak nak tanya macam2..tapi sebab saya nak meniaga berbotol-botol macam Ekstrak Kacip Fatimah-UTM so saya tanya banyak-banyak. 

Ada yang bila saya tanya modal untuk jadi stokis .tak nak jawab.. atau bagi jawapan yang main "petik" je... Disebabkan 2 orang stokis memberikan jawapan yang berbeza dan modalnya macam tak releven je... so i guess something wrong somewhere... Oh stokis lain tau .. agen/pengedar lain... lain dari segi modal etc etc...  Okey takpe.. saya akan carik info sampai jumpa...Mana boleh putus-asa..

Akhirnya saya jumpa PIC yang betul.. Insya Allah.. Kalau tipu siap dia haha.. Dia baca entry nie.. Dia pun stokis jugak.. Takde pun sorok-sorok info..Dia beri semua maklumat yang saya nak.. Rasa berbaloi bila saya dok berteleku main hp.. curi2 main hp bila khairy tido.. wassup sana-sini ..bukak FB sana sini.. bukak website sana-sini ... sampai kejung jari.. oh tapi kali nie saya ambil pengajaran.. tak mo jadi macam kes masa sibuk promote EKF-UTM dulu.. jari dan tangan saya kebas dan sakit sehingga tak dapat buat apa2... doktor nasihatkan "kurangkan buat keja..kurangkan main hp..kurangkan main lappy..kalau tidak kena buat operation untuk betulkan saraf" WHAT!!!  wakaka... oh sambung balik ... HAPPY bila one day PIC yang betul call saya..katanya BIG BOS minta hubungi saya.. alhamdulilah.. sabar jugak melayan saya.. semua benda saya tanya dia jawab and dapat bagi infonya.. mekasih..mekasih... 

Ada yang bertanya pada saya apa tipsnya yang membuatkan saya dapat jual berbotol-botol EKF-UTM sebulan.. Pendapat saya ramai lagi yang dapat  jual produk lain dengan lebih banyak tapi saya ada share tips "bagaimana saya jual 100 kotak EKF-UTM sebulan"  di  sini. Dah lama saya buat entry nie ..hampir setahun.. dan bila saya baca balik.. ya allah bersyukurnya ..dalam entry lama tue ada saya tulis impian nak bawa khairy ke umrah.. tak sangka termakbul dengan hanya meniaga online.. Dengan izinNYA.

Satu lagi tips yang mungkin saya terlupa nak share adalah tahap usaha seseorang juga memainkan peranan. Mungkin anda rasa tahap usaha tue hanya pada "usaha promote".. Bukan.. bukan itu maksud saya... Usahalah untuk mencarik info.. mencari ilmu.. jangan hanya minta..jangan hanya tunggu orang sediakan..jangan hanya tunggu disuap.. Tips nie bukan dipraktikkan untuk meniaga tapi juga untuk kerja dan belajar betul tak?  Pada yang berminat nak meniaga apa-apa produk.. adalah lebih baik anda berusahalah sendiri untuk mencarik info.. Anda akan rasa manisnya.. sebab anda sendiri rasa "kepayahannya" dan  Allah melihat siapa yang berusaha.. Setiap titik usaha Allah nampak.. Allah kira dan dia akan beri "kejayaan" berdasarkan "usaha" sendiri..Kalau kita asik amik "credit" atas usaha orang.. kadar kejayaan tue takkan sama dengan orang yang berusaha mencari info dan ilmu... Mungkin masa permulaan kita rasa kita berjaya..tapi percayalah semua tue tak kekal pun.. sekejap je.. Dan lepas tue tak kemana.. Kita kena muhasabah diri bila mana kita tak berjaya nak menjual sesuatu produk dengan baik.. dan ini mungkin salah satu sebab yang kita kena ambil perhatian.. 1. adakah dah cukup usaha kita 2. adakah kita jenis suka  amik "credit" atas usaha orang lain.. dalam erti kata lain jenis bersuap.. yup kita nie hidup bukan sorang-sorang..kita perlukan juga bantuan orang lain tapi di pihak kita juga kena ada timbang tara.. takkan semua nak bersuap..  USAHA USAHA USAHA... orang memberi kita merasa.. kena jugak pulang "rasa" tue sesekali pada yang memberi..  tersirat ke tersurat apa yang saya share nie?


Status HALAL kilang yang mengeluarkan SUTRA Manjakani Feminine Wash


Okey stop tazkirah.. mak 3 anak ..kalau sekali bebel memang non stop :p
Kebanyakan customer mesti tanya HALAL.. alhamdulilah baguslah perihatin dengan apa yang akan digunakan.. ... Suka saya share di sini SUTRA Manjakani Feminine Wash dikilangkan oleh Tropical Bioessene Sdn Bhd. Kilang tue dah dapat status HALAL.. Sila tengok gambar atas.. So semua produk keluaran kilang tersebut HALAL..

 
 Syarikat ini juga mendapat pengiktirafan Bionexus Award Industrial 2013 dari BioTechnologi Corp.
 
 Amboi siap dianugerahkan pensijilan ISO 9001:2008
 
 Diharap pengiktirafan ini dapat memberi keyakinan kpd semua pengguna berkenaan kualiti produk ini.. Puas tau saya wassup dengan PIC tue.. tanya itu..tanya ini.. nasibla dia sudi melayan...
 
 Comel tak? Inilah BIG BOSnya.. Dr Nurul Hisham
 
Gambar dekat lagi homei kan?  

Okey ..ini entry pertama saya tentang  SUTRA Manjakani Feminine Wash.. Saya akan buat entry-entry lain lagi.. Terutama testimoni pengguna.. Alhamdulilah setakat ini hampir 15 botol dah ada yang booked dan sebahagiannya telah bayar untuk 2nd batch restok SUTRA Manjakani Feminine Wash.

Oh berkenaan harga.. Dont worry mampu milik...

RM25 sahaja. 
Postage: RM6 untuk Semenanjung /  RM10 untuk Sabah dan Sarawak. 

psssss: kalau beli sebotol dua harap tak  request diskaun atau free postage  ye.. keuntungan tak banyak mana..cubala tengok harga pun tak mahal... so keuntungan tak sebesar mana.. kalau saya bagi free postage dan diskaun macam buat amal jariah je gayanya.. huwaaa

kecuali customer beli macam-macam produk di Kokoadik Blogshop .. yuppp saya selalu beri free postage atau diskaun jika belian lebih RM180... tak payah tanya..saya yang beri.. 
tak caya boleh tanya regular customer..
sapa regular customer? angkat tangan.. tima kasih :) 

love,
mama khairy





1 comment:

Cik Lily Putih said...

bagus ila..
kemain kyushuk k lily baca entry awak ni, betullah bukan senang nak berniaga kan..
luv u