ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, December 15, 2015

Work From Home (WFH)


 Assalamualaikum semua
Rasa rindu kat blog sendiri
macam lama je tak hapdate
mehla story sikit2 ye

Apa maksud work from home?
Pejabat saya ada program "work from home"
Program nie ..bekerja dari rumah..means set up workstation di rumah. buat keja opis dari rumah.. 
 sebelum saya cofirm terpilih.. HR dah datang rumah nak tengok bilik saya nak letak peralatan pejabat

Alhamdulilah saya terpilih untuk join program ini
dengan syarat2 "special" dari ketua unit
saya lepas nie pun sebab khairy 
apa2lah janji saya boleh keja kat umh and jaga si khairy
seperti saya menjaga khairy sejak dia lahir 

antara syarat  WFH 
 datang office seperti yg diarahkan dari masa ke semasa
kena kerja 40 jam seminggu..sama je mcm org kat opis
setiap hari mesti log in (ala2 punch card)
tak log in maksudnya cutila atau ada bukti bawak anak g checkup ke (utk kes2 yg anak tak sihat)
statistik kerja naik 30%-40%
 
 inilah namanya work from home haha
saya buat kerja saya
khairy buatlah kerja dia
saya letak tilam kat lantai
so khairy baring2 kat situ
dia main ipad..dia main mainan2 dia
kejap2 dia kata
"ma nak cucu (susu)" "ma nak do(tdo)
saya buat kerja sesuaikan dengan masa khairy
dia tdo atau jadi "budak baik" 
bolehla saya buat keja
amana & khairy saya hantar nsery
kalau saya jaga semua
memang sah jadi  mak lampir siang hari!
 
 saya sentiasa pastikan tepon ada kat tepi saya
saya pakai cordless phone
so saya naik atas saya bawak tepon
saya kat bawah pun saya bawak
sebabnya public/ org awam akan call saya di rumah
kalau saya handle fail public tue so diorang akan call saya untuk tahu perkembangan application mereka
dah ramai jugak yg call saya di rumah :)


 carik2 spec mata rupanya si kenit nie yg pakai haha
 
  office saya ada bagi peruntukan untuk beli peralatan untuk set up workstation di rumah
so saya ada belilah beberapa barang
barang kecik2 di ikea
 
 nie saya nak lekat2 nota etc etc 

tapi yg stressnya resit barang2 ikea nie dah hilang
huwaaa.. rasa nak cubit2 diri sendir sebab hilangkan resit
camana nak claim?
fadan muka haha
 
rak nie saya tak beli kat ikea
boleh je beli barang2  kat ikea sebab adik bongsu  saya sarina 
personal shopper ikea
tiap2 minggu memang dia ke ikea beli barang untuk client dia
 
tapi kalau saya beli rak ikea
entah kurun ke berapa nak siap pasang haha
so saya beli rak nie kat area umah saya

PERSONAL SHOPPER IKEA
SARINA
017-2594029
nak tau charge delivary ke apa ke whatsupla die ye
seminggu nie adik saya busy beli barang ikea untuk customer di melaka
almost 1.5K customer tue order 
adik saya hantar sampai ke melaka dengan husbd dia
customer tue bayar all transpotation charge 
rezeki orang resign demi menjaga anak :)
rezeki allah tue luas tau
pada yang dah merasa sahaja yang tahu
perasaannya meninggalkan gaji yang ribu-riban demi anak
terasa besarnya kasih allah 
bila allah gantikan rezeki dengan cara yang lain
 

saya paste gambar khairy nie kat FB saya
tetiba ada member FB nak beli rak macam nie juga
haha 
for me rak nie okla.. cantik..
cantik sebab sesuai dgn budget :P
lagi satu saya beli kipas
bilik yg saya jadikan workstation nie takde kipas siling
panas weiii
kat opis ada air cond
kat umh ada kipas pun jadilah

saya belum habis mengemas barang2 yg saya angkut dari opis
bayangkan barang opis  yang dah 12 tahun bawak balik umah  
itu pun kira sikit je
masa saya pindah office dari Dayabumi ke UOA Bangsar lagilah berkotak2
nie kira sikitla..
rasanya takde dah barang tertinggal kat UOA BAngsar tue
rasanya la mihmihmih


nantilah saya share lagi citer work from home
yg saya paling takut tak dapat capai statistik
sebabnya WFH nie naik 30-40% statistik compare dari yg keja di pejabat
kat opis pun mcm siput sedut 
kat umah bila bertambah statistik tak taulah jadi siput apa :p

insya allah
allahumayasir walla tuassir
rabbi tamim bil khoir

demi khairy saya usahakan
insya allah
doakan ye kengkawan


 

 
 
 

3 comments:

AisNy said...

hehehe... saya pun biasa jugak WFH nie... lebih convenient... jimat duit minyak... commitment kerja pun bertambah... mana tak, kalau biasanya pukul 7 @ 8 sampai office... bila WFH nie, lepas subuh dah masuk office... :d

Rizziela said...

seronoknya dapat peluang WFH ni.... company apa yer? kat sini sure x ada WFH

eynda said...

Bagus dapat peluang bekerja sambil anak2 depan mata....