ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, July 16, 2016

Selamat Ulang Tahun Yang Ke 3 Adlan Khairy

SELAMAT HARI LAHIR ADLAN KHAIRY YANG KE 3 TAHUN

rasanya dah dekat 8 bulan tak letak gbr sendiri kat FB. Apa taknya alahan preggy tak sanggup nak letak muka pucat lesi. Tapi sebab hari nie besday si special adlan khairy genap 3 tahun mehla letak gbr dgn si special nie. Tadi saya ucap "selamat hari jadi yg ke 3 tahun ye khairy" sepatah je jawapan khairy "ok" .

Saya senyum je.. dia masih kecil dan tak tau mcm mana sy struggle membesarkan dia lebih2 lagi setahun yang pertama. Dan sampai sekarng masih berdebar-debar tiap mlm menjelma. Cuma takla seteruk dulu.tiap2 malam pegang dada khairy dan goncang2 sampai dia menangis cuma nak pastikan dia masih bernyawa atau tak.. alhamdulilah masih "superman" tapi dia nampak normal.. syukur
jugakkan?

Ada saudara yang cakap.. adlan khairy nampak lain dari anak2 saya yang lain. Cakapnya lembut dan manja.nampak penyabar..saya sendiri mulanya tak perasan..tapi selalu jugak tengok bila arief berkasar contohnya ketuk kepala khairy dengan mainan..khairy sekadar usap2 kepala sendiri dan senyum.. kalau dah sakit sangat baru dia nangis.. kalau ditolak dia bangun sendiri dan tak cakap apa..paling teruk dia lari menyorok belakang saya..mungkin sebab dengan khairy saya belajar jadi seorang yg sgt penyabar. Sejak dlm kandungan perlu sabar walau belum tentu anak tue keluar bernyawa.. cuma doa dan harapan je yang ada.. dia menangis..saya tak marah..dia meraung2 saya dodoi2 jugak walau perit pembedahan masih baru. Dia nazak saya hanya simpan sendu dlm bilik sambil tahan perut yg masih sakit, dlm pantang mandi air sejuk, dlm pantang tdo tak selesa di hospital, dlm pantang tgok anak kena cucuk sana sini semuanya kena sabr..dan mungkin tertumpah kesabaran tue pada khairy.. dan paling sabar bawa khairy tunaikan umrah..kenangan paling manis dlm hidup sepanjang jadi ibu... bahagia dan puasnya esegala kesabaran diganti Allah dengan jemputan ke sana..

BFF cakap sejak khairy lahir rezeki saya makin murah.. ye ke? Alhamdulilah tapi yang pasti walau tak kerja 2 tahun utk menjaga khairy Allah cukupkan..dia lebih mengetahui keperluan hamba2nyakan?

Tak semua ibu merasai pengalaman mcm nie dan saya pun kalau boleh tak nak ibu2 rasa yg sama. Tapi dah jadi ibu terpilih kena terima dan reda barulah jadi survivor.. 3 tahun khairy boleh bertahan.,insya allah dia mampu bertahan 30 tahun lagi.. tetapi pengharapan sy pd dia sebagai seorang ibu tidakla seperti kepada anak2 yang lain..cukupla dia ada di sisi dan jadi insan yang baik dan beriman dalam hidupnya.. tentang akademik dan rezeki Allah lebih tahu yang trbaik. Takkan mama paksa khairy belajar utk dapat gred yang tinggi kalau itu memudaratkan jantung khairy.. cukup seadanya utk bekalan kalau2 mama pergi dulu..

Selamat hari lahir yang ke 3 tahun adlan khairy yg sgt special💖💖
bulan depan tolong jaga baby baru 😆😆
Walau khairy dilebihkan di sana sini moga2 anak2 lain paham apa sebenarnya yang tersirat dan tersurat.insya allah☺

No comments: